Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این گردهمایی در روز اول با مراسم افتتاحیه و معرفی رویداد، معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی و اقدامات انجام شده توسط این صندوق پیش از برگزاری رویداد، سخنرانی روسای صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی؛ آغاز می‌شود.
در ادامه، علاوه بر معرفی حمایت‌های سازمان فضایی، رویداد ریورس پیچ و ارائه نیازهای فناورانه پژوهشگاه فضایی ارائه خواهد شد و در انتها کارگاه‌های تخصصی فرصت‌های کسب وکاری در حوزه سنجش از دور و فرصت‌های کسب و کاری ماهواره‌های مخابراتی در کنار پنل فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای حوزه فضایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز دوم گردهمایی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به رویداد ریورس پیچ و ارائه نیازهای فناورانه حوزه خدمات شهری و سرویس‌های مکان محور اختصاص خواهد یافت. همچنین بعد از ظهر روز دوم، کارگاه‌های نوآوری شهری و کسب وکار هوشمند درکنار پنل کسب و کارهای هوشمند شهری با محوریت کسب و کارهای فضا پایه برگزار خواهد شد.
در روز سوم و انتهایی گردهمایی، سومین رویداد ریورس پیچ با موضوع ارائه نیازهای سازمان منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد و در ادامه ارائه طرح‌های سرمایه‌پذیر حوزه فضایی به سرمایه گذاران حاضر صورت می‌پذیرد.
بعد از ظهر روز سوم گردهمایی فضایی، به انتقال تجربیات شرکت‌های دانش بنیان این حوزه اختصاص یافته و در مراسم اختتامیه علاوه بر جمع‌بندی رویداد و خدمات ارائه شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان که در قالب برگزاری سلسله جلسات میز پذیرش صندوق طی هفت روز به شرکت‌ها انجام پذیرفت، تفاهم نامه مشترکی بین صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان فضایی ایران به امضا خواهد رسید.
شایان ذکر است، در حاشیه برگزاری هر سه روز رویداد، نمایشگاه تخصصی این حوزه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی در طبقه همکف مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار خواهد شد.
همچنین جلسات میز پذیرش مختص شرکت‌های دانش بنیان حوزه فضایی برای ۴۶ شرکت دانش بنیان از ۲۵ خرداد شروع شده و تا ۴ تیر ادامه دارد.

علاقه مندان به حضور در این گردهمایی سه روزه (۱۶، ۱۷، ۱۸ تیرماه) و رویدادهای آن می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۲۴۰۵۷۶ تماس گرفته و یا از طریق لینک EVND.CO/P1MDS نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکترمسعود ابراهیمی، معاون رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: دنیا مدت هاست از مدل‌های رشد اقتصادی مبتنی بر کار، صنایع و منابع گذشته است. اکنون رشد اقتصادی مبتنی بر افزایش بهره وری را تجربه می‌کند که از مسیر نوآوری‌ها رخ می‌دهد. 

وی افزود: اکنون گوشی‌های آیفون در بازار‌های خرده فروشی با قیمت هزار دلار یا بیشتر خرید و فروش می‌شود، قیمت قطعات داخل آن ۷۵ دلار است. مابقی ناشی از ارزش افزوده‌ای است که نوآوری‌ها ایجاد کرده اند.

وی گفت: صادرات شرکت لویی ویتون فرانسه در حوزه عطر نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار بود در صورتی که سال گذشته ما به زحمت ۲۰ میلیارد دلار نفت فروخته باشیم. با این نگاه از سال‌های یک تا دو دهه گذشته کشور نیز به واسطه فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری  وارد این فضا‌های مبتنی بر نوآوری شکل گرفته اند. امروز مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری از حجم برگشت پذیر گذشته اند و دیگر زمانی فرا رسیده که آنها را به سمت کیفی سازی و کیفیت بخشی سوق دهیم. 

وی تاکید کرد: مراکز نوآوری را می‌توان به عنوان اولین حلقه زنجیره در حوزه زیست بوم و فناوری نام ببریم. 

رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی طی ۴ دهه گذشته با رویکرد حل مساله در کشور شکل گرفته است و فعالیت‌های پرشماری در حوزه‌های مختلف را داشته است. پژوهشگاه رویان سنبل جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی و درمان‌های ناباروری فعالیت دارد. در حوزه‌های فنی، مهندسی، کشاورزی و ... نیز دستاورد‌های فاخری مبتنی بر نیاز کشور انجام شده است.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی مبتنی بر این تجربیات، سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان این نهاد شکل گرفته است تا تجارب جهانی و ملی ترکیب و به شکل موثرتر در زیست بوم نوآوری و فناوری بکار ببرد. در حال حاضر این مرکز علاوه بر سه پارک علم و فناوری، بیش از ۷۰ مرکز رشد و مراکز رشد و شتاب‌دهی در سطح کشور دارد. حدود ۱۷۰۰ صاحب ایده، تیم پژوهشی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این زنجیره فعالیت دارند.

ابراهیمی عنوان کرد: جهاددانشگاهی تمام المان‌های یک زیست بوم نوآوری و فناوری را در خود جذب کرده است. دو مرکز بزرگ دانشگاه و ۱۵۰ گروه پژوهشی داریم. این سازمان به عنوان نهاد واسطه در این اکوسیستم قصد دارد این مراکز و گروه‌ها را به یکدیگر مرتبط سازد.

وی گفت: همکاری بین جهاددانشگاهی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان وجود دارد. به واسطه این همکاری، کار ارزیابی مراکز نوآوری در سطح کشور به جهاددانشگاهی واگذار شده است. بر اساس این ارزیابی‌ها و شاخص ها، خدمات معاونت علمی‌و فناوری به مراکز نوآوری ارائه خواهد شد. در این مسیر تجربیات جهانی و داخلی را تطبیق خواهیم کرد. اکنون شاخص‌های آن استخراج شده و در حال تکامل است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت