Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گالیکش گفت: طرح آبخیزداری و همچنین طرح ترسیب کربن، یکی از طرح‌ها و سیاست‌های خوب دولت است که در شهرستان گالیکش مساحتی بالغ‌بر 27 هزار هکتار را پوشش می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ پیش از ظهر امروز، جلسه طرح ترسیب کربن در حوزه آبریز اوغان شهرستان گالیکش به ریاست فرماندار و با حضور رئیس منابع طبیعی و جمعی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای هدف در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گالیکش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گالیکش بابیان اینکه اجرای این طرح از فرسایش عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان جلوگیری می‌کند خاطرنشان کرد: گالیکش یکی از شهرستان‌هایی است که از نوع پوشش گیاهی، نگاه ویژه‌ای به آن است.

حسین مایلی افزود: طرح آبخیزداری و همچنین طرح ترسیب کربن، یکی از طرح‌ها و سیاست‌های خوب دولت است که در شهرستان گالیکش مساحتی بالغ‌بر 27 هزار هکتار را پوشش می‌دهد.

فرماندار گالیکش تصریح کرد: زمانی می‌توان از موفقیت این طرح سخن گفت که مشارکت همه‌جانبه مردم را شاهد باشیم.

وی گفت: پدیده ریز گردها از استان‌های هم‌جوار یک تهدید جدی برای استان و شهرستان خواهد بود که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

مایلی تأکید کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها نسبت به کاشت نهال در اراضی شیب‌دار جهت انجام هرچه بهتر این طرح اهتمام ورزند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش نیز گفت: دو پروژه ترسیب کربن در شهرستان‌های آزادشهر و گالیکش برای مقابله با بیابان‌زایی در حال انجام است.

صفر سیجانی اظهار کرد: تخریب و کاهش پوشش گیاهی، فرسایش خاک، تغییرات اقلیمی و اکوسیستمی و افزایش گازهای گلخانه‌ای سبب شده تا این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار اراضی گلستان در معرض بیابانی شدن قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حمیدرضا معماریان با اشاره به اینکه ۶۰۶ هکتار از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان نشاکاری شد، افزود: این میزان معادل ۱۰ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه خزانه گیری در شالیزار‌های این شهرستان به پایان رسید، تصریح کرد: شالیکاران باید با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به هوا دهی خزانه‌ها توجه داشته باشند تا خزانه‌ها دچار مشکل نشوند.

معماریان با بیان اینکه برنج شهرستان فریدونکنار دارای با کیفیت‌ترین برنج در سطح کشور است، گفت: ارقام کشت شده در این شهرستان از نوع ارقام کیفی محلی، هاشمی و طارم هاشمی بی دم است.

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • اجرای طرح ملی مسکن در ۱۸۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان