Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد دریافت وجه در زمان تحویل کارنامه خیلی کم بوده و به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در برنامه رادیویی به پرسش‌هایی درباره اینکه آیا کمک به مدارس قانونی است یا غیرقانونی پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا مظفر درباره الزام والدین به کمک به مدارس در زمان ثبت‌نام و دریافت کارنامه گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور داریم که مدیران آن‌ها با سلیقه‌های متفاوتی عمل می‌کنند. طبق مواد ۳۰ و ۳۱ آئین‌نامه اجرایی، دریافت وجه اجباری در زمان ثبت‌نام صرفاً مربوط به وجه بیمه و کتب درسی است، ضمن اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی سازوکار‌هایی را فراهم کرده تا اولیا برای خرید کتاب در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند تا حتی دریافت وجه نقدی کتاب نیز حذف شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش دریافت اجباری وجه در زمان ثبت‌نام را کاملاً غیرقانونی و تخلف دانست و گفت: مردم در صورت مشاهده این اقدام خلاف قانون، در سامانه‌های آنلاین پاسخگویی به شکایات، گزارش‌ها و شکایات خود را ثبت کنند.

مظفر درباره روش‌های برخورد با این کار غیرقانونی افزود: برخورد ما با این مدارس، ابتدا در حد تذکر شفاهی و کتبی است، اما در صورت استمرار این فعالیت غیرقانونی، بر اساس قوانین پیش‌بینی شده در هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش، به برکناری مدیر خواهد انجامید.

وی درباره کمک‌های داوطلبانه اولیا به مدارس هم گفت: موضوع مشارکت‌های مردمی (وجه اختیاری) پس از شروع سال تحصیلی و تشکیل شورای مدرسه مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود که برای رفع مشکلات و مسائل مدارس است. سرانه مدارس در دو ماه اخیر به مدارس پرداخت شده است، این رقم از سرانه، کفاف مشکلات فعلی مدارس را نمی‌دهد، بنابراین جا دارد که از اولیا نهایت تشکر را داشته باشیم. فرهنگ مشارکت و تعامل بین همه اولیا تا حد زیادی دیده می‌شود و برخی اولیا که تمکن مالی دارند به مدارس کمک داوطلبانه می‌کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به آمار تخلفات مدارس در این باره اشاره کرد و گفت: با توجه به استقرار ستاد‌های نظارتی بر ثبت‌نام در همه استان‌ها از ابتدای تیر تا پایان مرداد آمار اینگونه تخلفات به شدت کاهش یافته است. تعداد دریافت وجه در زمان تحویل کارنامه خیلی کم بوده و به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش شکایت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فصل نوغانداری در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: با آغاز فصل نوغانداری توزیع تخم نوغان در دستور کار قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: فصل توزیع تخم نوغان برای پرورش بهاره در استان آغاز شده است.

وی به فرارسیدن زمان توزیع تخم نوغان هیبرید و پرورش بهاره کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: از سوم اردیبهشت ماه امسال در استان مازندران رسما فعالیت نوغانداری آغاز شده و تعهد سازمان جهاد کشاورزی تحویل 3 هزار و 400 جعبه تخم نوغان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمان و شرایط پرورش فصل بهار اطلاع رسانی سریع این موضوع از طریق دهیاری‌ها، شوراها، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان برای تحویل و توزیع تخم نوغان به بهره برداران اهمیت دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: مرکز توسعه نوغانداری استان در شهرستان قائم شهر و مزرعه آهنگرکلا بیشه سر و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بابل  در بخش بندپی شرقی 2 کارگزار و در بخش بابلکنار 3 کارگزار وجود دارد که مراکز تحویل تخم نوغان در استان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟