Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین مجتمع تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان فردوس با حضور رئیس سازمان شیلات ایران و با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن از این نوع ماهی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد مهدی سعیدی» امروز (2 تیر) در حاشیه این مراسم که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و نماینده مردم شهرستان های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از چهار استانی است که مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را از سازمان حفاظت محیط زیست کشور  دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدير شيلات و امور آبزيان سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نخستين مجموعه پرورش ماهی تيلاپيا به ظرفيت پنج هزار در شهرستان فردوس کلنگ زنی شد، گفت: این مرکز تکثیر و پرورش تیلاپیا در استان ظرفیت تکثیر سالانه 2 میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا و تولید 4 هزار و 500 تن از این نوع ماهی را خواهد داشت.

 

سعیدی با بیان اینکه برای اجرای طرح مجتمع تکثیر و تولید ماهی تیلاپیا 115 میلیارد اعتبار پیش بینی شده و ادامه داد: این طرح در مساحت پنج هکتار در طی سه سال احداث و راه اندازی می شود.

 

وی بیان کرد: این مجتمع تکثیر و تولید ماهی تیلاپیا در سه فاز ایجاد خواهد شد و زمینه اشتغال 21 نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت شیراز مجلس خبرگزاری شبستان بیرجند نماز جمعه استان بوشهر خطبه نماز جمعه پرورش ماهی تیلاپیا رئیس سازمان شیلات ایران تولید فردوس کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سازمان برای تحقق شعار سال تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سید محمدرضا سیدحسینی ارتقای ضریب خوداتکایی به تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ و توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار تا دستیابی رسیدن به مرز خودکفایی را از مهم‌ترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای تحقق شعار امسال برشمرد و اظهار کرد: توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده با توسعه گلخانه‌های پیشرفته، مدرن، سایه‌بان و گلخانه‌های خانگی، توسعه کشت‌های گیاهان دارویی و کم آب‌بر با نگاه به بازار و صادرات، توسعه کشت محصولات خارج از فصل، تکمیل زنجیره ارزش تولید خرما با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازار پسند جهانی، توسعه موزستان‌های جنوب استان برای تحقق خودکفایی کشور به تولید موز، توسعه پرورش شتر با توجه به ظرفیت خاص استان در پرورش شتر، ارتقای تولید گوشت قرمز و تأمین گوشت مورد نیاز کشور، توسعه پرورش و تولید میگو و مبادلات مرزی از رویکردهای دیگر این سازمان برای تحقق شعار سال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برای تحقق برنامه‌های محوری فوق، بهره‌گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در دستور کار بخش کشاورزی استان قرار داده‌ایم.

کد خبر 739756

دیگر خبرها

  • احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی
  • پرورش 100 تن ماهی تیلاپیا در یک کارخانه ویتنامی (فیلم)
  • گشایش یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران در دزفول
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • فناوری عید؛ چگونه «عید» را در زندگی تولید و تکثیر کنیم؟
  • اقتصاد عید؛ چگونه «عید» را در زندگی تولید و تکثیر کنیم؟
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد