Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@07:39:34 GMT

شناسایی ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده شهری در نهاوند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۳۰۵۶

شناسایی ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده شهری در نهاوند

به گزارش خبرنگار مهر، مراد ناصری ظهر یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان نهاوند گفت: هدف از این نشست بررسی فرصت‌های توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر بازآفرینی مناطق شهری و بهسازی بافت‌های فرسوده، عنوان کرد: باز آفرینی مناطق شهری ضمن جلوگیری از توسعه کمی و فیزیکی شهری، از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی جلوگیری و ارتقاء سطح زندگی و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نهاوند برگزاری این جلسات، قبل از ورود به مرحله اجرائی را مهم عنوان کرد و گفت: در این نشست مسئولان ملی، استانی، شهری، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران مرتبط با این حوزه دعوت شده اند تا اقدامات اجرائی را به بهترین نحو ممکن عملیاتی کنیم.

وی عنوان کرد: در نهاوند افزودن بر ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد که این میزان ۳۰ درصد محدوده‌های شهری را شامل می‌شود.

ناصری آشنایی با سند بازآفرینی پایدار محلات هدف، احیای بهسازی و نوسازی شهری، هم‌اندیشی درباره رهیافت‌ها و شناخت جامع وضع موجود و تبیین مبانی نظری ورود به اقدامات برنامه‌های ستاد بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهر نهاوند را مورد تاکید قرارداد.

شهردار نهاوند نیز گفت: پیاده راه کردن خیابان قیصریه مصوب این ستاد است و انجام می‌شود و به همین دلیل به دستگاه های خدمات رسان اعلام کرده‌ایم قبل از شروع عملیات اجرایی زیر ساخت‌ها و حفاری‌های مورد نیاز را در خیابان قیصریه انجام دهند چون بعد از اجرای طرح دیگر مجوز حفاری نمی‌دهیم.

محمد حسین بور گفت: ساماندهی خیابان قیصریه باعث رونق اقتصادی می شود و یک اقدام موثر برای احیا و رونق مجدد بازار پای قلعه و بازار روز نهاوند است.

کد خبر 4648791

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند فرماندار نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت هدایتی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به روند افزایشی جمعیت کشور در شهرها اظهار کرد: سرعت ساخت و سازها نسبت به فرسودگی بافت‌ها متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ شهر در سطح کشور داریم ادامه داد: ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است و آمار اسکان رسمی در شهرها ۵۹ هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را ۳۲ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون ۷۴ هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

۶ میلیون ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی است

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون هفت هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش مؤثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را هزار و ۸۳۷ هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از ۱۷ میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱ میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و ۶ میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

کد خبر 6087008

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی