Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@09:02:07 GMT

مردم خیلی به مقوله خود‌مراقبتی توجهی ندارند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۳۱۰۸

مردم خیلی به مقوله خود‌مراقبتی توجهی ندارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان اینکه متاسفانه مردم خیلی به مقوله خود مراقبتی توجهی ندارند افزود: نهادینه کردن فرهنگ خود مراقبتی یکی از ضروریات اجرایی برای سلامت عمومی است. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد حسن لطفی در جلسه شورای پیام رسانان سلامت استان یزد سلامت معنوی را زمینه ساز سلامت روانی و سپس سلامت جسمی دانست و اظهار داشت: یکی از ضروریات اجرایی برای سلامت عمومی نهادینه کردن فرهنگ خود مراقبتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد تنها راه توسعه سلامت را جذب مشارکت‌های عمومی عنوان و اشاره کرد: یکی از مجموعه‌هایی که می‌توانند در بخش سلامت و زیرمجموعه‌های آن مطالبه گری داشته باشند، رسانه‌ها هستند.

ارجاع لایحه سلامت نظام اداری به مجمع تشخیص مصلحت نظامطرح سلامت تابستانی در خراسان جنوبی آغاز شد22 هزار نوآموز اردبیل در طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی پایش می‌شوندبرای محافظت و ارتقاء سلامت "قلب" چه کنیم؟

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت استان یزد اضافه کرد: یکی از مهمترین مقوله‌هایی که مردم باید به آن توجه ویژه و خاص داشته باشند سلامت فردی است که متاسفانه امروزه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و در اولویت خانواده‌ها قرار نگرفته است.

وی ارتقا سواد سلامت جامعه را از راه‌های تامین مسکن، سواد عمومی، سلامت روانی آحاد جامعه، پوشش همگانی سلامت، تامین امنیت غذایی سالم و یکسری عوامل دیگر امکان پذیر دانست.

هر کسی صلاحیت تدوین و نشر پیام‌های سلامت را ندارد

ابراهیم سلمانی، رئیس شورای پیام رسان سلامت استان یزد در این نشست با اشاره به فعالیت دو شورای تدوین پیام سلامت و کمیته خبر در شورای پیام رسان سلامت گفت: ما باید این مسئله را دریابیم که هر کسی صلاحیت تدوین و نشر پیام‌های حوزه سلامت را ندارد که نیازمند مدیریت در استان است.

وی کمیته خبر شورای پیام رسان استان را پل ارتباطی حوزه سلامت و مردم دانست و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم با بخش‌های مختلفی که داریم در حوزه انتشار و تولید پیام‌های سلامت در استان گام برداریم و آن را ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز

نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوسرانی بر اساس مصوبه شورای شهر و تصویب هیأت تطبیق فرمانداری از امروز اعمال شد.

به گزارش مهر، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به تصویب هیأت تطبیق فرمانداری تهران رسید، افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای امروز اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ انجام گرفت.

بر اساس مصوبه شورای شهر نرخ بلیت تک سفره مترو که فعلاً ۳,۳۰۰ تومان است، برای امروز حداکثر مبلغ ۴,۳۰۰ تومان شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ رخ داده است.

همچنین بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافته است و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد و و به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

بر اساس مصوبه شورای شهر امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی نیز ۴۵ درصد است و این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعمال نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از ابتدای اردیبهشت

دیگر خبرها

  • افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز
  • تدوین لایحه حمایت مادی و معنوی از حقوق پرستاران
  • وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است
  • دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند جامع تحقق شعار سال تعجیل کنند
  • نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت برگزار شد
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود