Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در دیدار با احزاب و تشکل‌های خانه کارگری استان که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، افزود: تشکل خانه کارگری مجموعه بزرگی از خانواده کارگری استان است و مشکلات این حوزه باید به سرعت و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر تلاش همه جانبه مدیران اقتصادی و فعالان بخش خصوصی به منظور ایجاد امنیت شغلی برای کارگران، گفت: جامعه کارگری قشر زحمتکش و سربازان خط تولید بوده و مجموعه کار و کارگر و خانه کارگر شبیه مثلثی است که موجب رونق تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین به دغدغه‌های قشر کارگر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های این قشر امنیت شغلی است که تلاش همه باید پایداری این امنیت برای قشر کارگر باشد و در این مسیر، تشکل‌ها و خانه کارگری موجب ایجاد امنیت در جامعه کارگری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین جلسات اقتصادی استان، نشست‌های کار و تولید است و در این مسیر دستگاه قضا نیز پیگیر امور است.

این مسئول با مهم خواندن موضوع درمان کارگران، تصریح کرد: این موضوع باید با حساسیت و جدیت دنبال شود و باید هر راهکاری برای بهبود و پیشگیری از حوادث ناشی از کار برای کارگران مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: ثبات مدیریت واحدهای تولیدی اهمیت بالایی دارد و نباید نگرانی‌های حوزه مدیریت به جامعه کارگری منتقل شود.

معاون سیاسی امنیت و اجتماعی استاندار قزوین ایجاد مکان مناسب جهت اجتماع کارگران در مراسمات و ایجاد شورای نظارت بر بیمارستان رحیمیان الوند را از اولویت‌های رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری دانست.

حبیبی با اشاره به لزوم ارتقای مهارت کارگران، گفت: در بحث توجه به مهارت، مدیران واحدهای تولیدی گله مند بوده و لازم است تا کارگران آموزش لازم در زمینه فنی و تخصصی، مهارت افزایی کنند.

۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگران قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی بیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا امروز ۲۷ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو کمیته بدوی و تجدیدنظر به درخواست‌ها و پرونده‌های کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور رسیدگی می‌کنند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدیدنظر در قالب ۷۸ جلسه رسیدگی شد.

وی به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پس از رسیدگی درخواست‌های مذکور در این دو کمیته در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۵۹۰ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدیدنظر مورد تائید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تأمین اجتماعی استان ارسال شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارفرمایان موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند، تصریح کرد: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه‌شده این‌گونه مشاغل که براثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

ناصری نیا ادامه داد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور موردبررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان‌آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • سیلاب جان ۳ نفر را در مسیر خاش - ایرانشهر گرفت
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در شهرستان خاش
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • نخستین صعود بین‌المللی کوهنوردان بانوی کارگر ایران در تیر ماه
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • بالا رفتن قیمت جوجه یکروزه در بازار/ قیمت ها را تعدیل کنید