Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اول تیرماه ۱۳۶۰، نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت‌فقیه، تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به‌منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد.

این نهاد انقلابی، به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازمان‌دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل‌های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به‌ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه‌های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی می‌کوشیدند، وارد میدان شد و رشد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

این نهاد ارزشمند در سیر تکاملی خود، در چهاردهم فروردین‌ماه ۱۳۶۸، به‌فرمان حضرت امام خمینی رحمه‌الله به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام داد.

در حکم رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی آمده است: «تبیین و عرضه‌ی فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها به‌گونه‌ای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب نماید، رسالت بسیار مهم این سازمان است.

رسالت دیگر این سازمان رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است. دشمنانی که نه امروز بلکه از چند دهه‌ی پیش، هویت و شخصیت و باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی- ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده و با شیوه‌ها و ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای اعم از هنر و سینما و فضای مجازی و غیره، درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه‌ی دینی و ایمانی و مردمی آن می‌باشند.»

به بهانه سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی در گفتگو با ائمه جمعه و مدیران کل تبلیغات اسلامی به برخی محورهای فعالیت این نهاد و همچنین مطالبات در این حوزه می‌پردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر: اجرای برنامه‌ها با محوریت مردم

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نقش بسیار مهمی در عرصه فرهنگ دینی دارد و در این راستا برنامه‌های بسیاری را در سطح جامعه در دست اجرا و پیگیری دارد.

وی تبلیغ اسلام ناب محمدی را از مهمترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اضافه کرد: سیاست‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اندیشه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تدوین شده است.

حجت‌الاسلام سروستانی با اشاره به شناسایی، ساماندهی و حمایت از شبکه تبلیغی بیان کرد: یکی دیگر از محورهای فعالیت سازمان تبلیغات توسعه، گسترش و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی است که برنامه‌های متنوعی در این حوزه در دست اجرا است.

وی از دیگر برنامه‌های این سازمان به تعلیم و تربیت و ارتباط با نسل جوان در مراکز دانشگاهی و در سطح مدارس اشاره کرد و ادامه داد: توجه به امور جوانان و فضای مجازی از محورهای مهم فعالیتی سازمان تبلیغات است.

حجت‌الاسلام سروستانی از آموزش چهره‌های فرهنگی و مرتبط با مجموعه در عرصه فضای مجازی و تقویت سواد رسانه‌ای خبر داد و گفت: توسعه و تقویت دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا از دیگر خدمات مهم است.

وی تقویت روحیه انقلابی بر اساس معیارها و اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی و امام راحل و اندیشه‌های مقام معظم رهبری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: سازمان تبلیغات در رابطه با تحقق گام دوم انقلاب عملیات‌های مختلفی را با حضور اقشار تأثیرگذار داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های سازمان با محوریت مردم دنبال می‌شود افزود: مجریان اصلی مردم و مراکز دینی و مردمی هستند و سازمان تبلیغات هم به عنوان یک نهاد حامی آنها در بخش هدایتی و نظارتی حضور دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: مروجّان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باشیم

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: اعتقاد راسخ داریم که مبلّغ انقلابی باید به دنبال تحقق فرامین و مطالبات امام جامعه در صحنه اجتماع باشد.

وی افزود: امام محله باید پرچمدار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باشد لذا باید دوشادوش دهیار و شورا و مسئولان و با مشارکت مردم جامعه را مدیریت کند و امروز باید با موضوع مسجد مسائل را حل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اگر قرار است در برابر نفوذ جریان تمدنی غرب، در مباحث مرتبط بازخوانی داشته باشیم باید ناظر به بیانیه گام دوم و به‌ویژه در سبک زندگی ورود جدی داشته باشیم و سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های دینی مردمی باید از مروجّان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باشند.

وی گفت: اسلام یک دین تک بعدی نیست بلکه در آیات و روایات نسبت به مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی دستورالعمل و راهکارهای عملی ارائه شده است.

صاحبقرانی تصریح کرد: اگر مردم ما چیزی را اراده کنند به دنبال تحقق آن می‌روند و دشمن این موضوع را فهمیده است لذا به دنبال تضعیف اراده‌های مردمی است و ما در این جنگ تمام عیار فرهنگی اقتصادی باید برای تقویت اراده‌های مردمی، مانند دفاع مقدس وارد میدان بشویم.

وی گفت: بهترین مدل که از ابتدای انقلاب به دنبال تحقق آن بوده‌ایم، اداره جامعه توسط مردم است و این مهم با موضوع مسجد و امام محله و فعالان مسجدی قابل تحقق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی: عمل به «بیانیه گام دوم انقلاب» امری لازم و واجب است

حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فلسفه تأسیس این سازمان احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام در همه زمینه‌های مورد نیاز و تقویت روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به‌ویژه نسل جوان، دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شناخت توطئه‌های فرهنگی- تبلیغی بیگانگان را از مهمترین اهداف تشکیل این سازمان برشمرد.

حجت الاسلام داداش زاده همچنین تبیین انحطاط و بطلان مکتب‌های الحادی و انحرافی و مبارزه با آفت‌های التقاط و تحجر با تکیه بر جامعیت اسلام و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردمی و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اهداف سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد غیردولتی بوده که در راستای ترویج فرهنگ دینی در جامعه تأسیس شده است گفت: این سازمان در زمینه آگاهی و توانمندی اقشار تأثیرگذار جامعه به خصوص در خنثی سازی و مقابله با تبلیغات سو فرقه‌ها و نحله های الحادی و جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های انحرافی نقش مؤثری دارد.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه و درک بیانیه گام دوم انقلاب همچنین جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر عظیم الشأن انقلاب به خصوص توسط این سازمان گفت: امروزه و در این برهه حساس که دشمنان ما تمام قد در مقابل نظام اسلامی میهنمان صف آرایی کرده و با اجرای ترفندهای مختلف سعی در ضربه زدن به شریانهای حیاتی کشورمان را دارند ضرورت مطالعه «بیانیه گام دوم انقلاب» و عمل به آن امری لازم و واجب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی: لزوم ساماندهی گرایش نسل جوان در فناوری رسانه‌ای

حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر همزمان با فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مأموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی بنا به تاکید امام راحل، تبلیغ احکام دینی و فرهنگ سازی مبانی اسلامی ناب محمدی یعنی کار کردن بر روی عقاید، تبلیغ مبانی دینی، اعزام مبلغین دینی به داخل و خارج از کشور و … است.

قربان پور گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته ضمن ایجاد تحول سازمانی به ساماندهی گرایش نسل جوان در فناوری رسانه‌ای بیشتر توصیه و رسالت سازمان را مقابله با جریان سلطه استکباری اعلام کردند، به طوری که در این حکم آمده است، ضرورت وجود سازمان نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه ضرورت فزاینده دارد.

وی افزود: با توجه به این فرمان حوزه کاری سازمان گسترده‌تر از گذشته شده وصرفا به انجام کارهای سنتی هیأتی، اعزام مبلغ و … نباید اکتفا کرد، بلکه امروزه فضای جهانی باز است و لازمه آن ورود قوی نسبت به گذشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به برخورداری از خبرگزاری مهر، کتاب، رساله، اعزام مبلغان دینی و ساماندهی هیأت‌های مذهبی، اکنون در مسائل اجتماعی ورود یافته و در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی به ساخت قرارگاه و پایگاه اجتماعی مبادرت کرده و توجه به موضوع خانواده و نسل جوان را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: ایجاد کارگاه سبک زندگی قرآنی از جمله برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی است، در کنار این کارها با خلاهایی نظیر کمبود نیروهای تخصصی، کمبود داور در مباحث قرآنی و چهره‌های قرآنی اندک مواجه هستیم و ضرورت دارد که صرفاً آموزش اولیه نباشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان: اقدام در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت الاسلام علی جلالی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از جمله فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط با موضوعاتی همچون تبلیغ، اعزام مبلغ، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی هنری است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در مجموع متناسب با شرایط زمانی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آن تشکیل قرارگاه فضای مجازی مبین است که فعالیت خود را در زمینه تولید محتوا و تربیت مدرس آغاز کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب از دیگر برنامه‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که در این زمینه نشست‌های تخصصی نیز برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر کرمان قریب به ۱۵ پایگاه فرهنگی احداث کرده و ۱۵ روحانی نیز در آنها مستقر شده‌اند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این مطلب که در زمینه فعالیت‌های اجتماعی در سال گذشته کمک به زندانیان غیرعمد را داشته‌ایم که در این راستا ۱۰ نفر از زندانیان آزاد شدند، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری اهدای ۵۱ سرویس جهیزه به خانواده‌های نیازمندی که شناسایی شده‌اند و تلاش براین است که در تاریخ ۲۹ تیر طی یک برنامه این مراسم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ما برنامه‌ها و تلاش زیادی را برای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهیم اما یقیناً ما به اهداف خود صد درصد نرسیده‌ایم، عنوان داشت: شاید از جمله دلایل نرسیدن کامل به اهداف کمبود نیرو و انجام یکسری موازی کاری‌ها هست که امیدوارم با کنار هم قرار گرفتن تمامی ظرفیت‌های فرهنگی بتوانیم در راستای تحقق جامعه اسلامی گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین: حوزه فرهنگ نیازمند سرمایه گذاری است

حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاید کار در سازمان تبیلغات اسلامی در ظاهر سهل و اسان باشد اما در مقام عمل بشدت با موانع و مشکلاتی مواجه است که اگر تدبیر و اندیشه نشود کارها به نتیجه نخواهد رسید.

نعمت اللهی در خصوص مهمترین چالش این نهاد گفت: چون حوزه دینی گسترده و متنوع است و با سلیقه‌های زیادی روبرو هستیم می‌توان گفت مهمترین چالش ما که در طول تاریخ شکل گرفته باورهای غلط و خرافه است که باید با آن مبارزه کرد.

وی افزود: چالش دیگر کمبود منابع مالی و اعتباری است چون حوزه فرهنگ نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت است و کارها در طول زمان نتیجه می‌دهد اما توقع عمومی بالاست و باید بسرعت نتایج برنامه‌ها را در کمترین زمان مشاهده کند گاهی قضاوت‌ها عادلانه نیست و شاید توقع را تأمین نکند.

نعمت اللهی تصریح کرد: باید متولیان امر نسبت به حوزه فرهنگ به صورت عمومی و فرهنگ دینی به صورت خاص توجه ویژه داشته باشند تا کارها به سرانجام برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: نکته برجسته این بیانیه لزوم سپردن کارها به نسل جوان انقلابی است که باید برای آینده‌ای شکوفا کمر همت ببندند و گام‌های بلندی برای اداره جامعه بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی: تلاش برای ارتباط بهتر مردم با روحانیت

حجت‌الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در چارچوب دین مبین اسلام پیام آزادی انسان‌ها و مقابله با استکبار را به ملت‌ها مخابره می‌کند، اظهار کرد: این سازمان با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، تأسیس مراکز اطلاع‌رسانی و اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی، اشاعه فرهنگ اسلامی را بر عهده گرفته است.

خادمی در مورد رابطه مردم با سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد: گسترش فعالیت‌های این نهاد سبب آشنایی و ارتباط بهتر مردم با روحانیت شده است.

وی اظهار کرد: ظرفیت و آگاهی جامعه روحانیت به اندازه‌ای است که می‌توانند در تمامی امور فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنند و تاکنون تأثیرات قابل توجهی بین اقشار داشته است.

وی همچنین در رابطه با رسالت تبلیغات اسلامی در جهت تبیین بیانه گام دوم انقلاب، گفت: باتوجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی شبکه‌های مختلف تبلیغی را برعهده دارد از این رو بنا بر تاکید مقام معظم رهبری در جهت تبلیغ گام دوم انقلاب پیش قدم شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان: لزوم هماهنگی نهادهای فرهنگی

حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از همدلی، همفکری و همزبانی به عنوان عوامل مهم و مؤثر در مقابله با شبیخون فرهنگی نام برد و اظهار کرد: عدم هماهنگی بین سازمان تبلیغات و ائمه جمعه سبب عدم موفقیت در مقابله با شبیخون فرهنگی می‌شود.

وی با تأکید بر تأثیر ارکان تبلیغ در گام دوم انقلاب، گفت: روحانیت، هیئت‌های مذهبی، فرهیختگان جامعه و جایگاه خطبه‌های نماز و ائمه جمعه از جمله ارکان مؤثر و غیر قابل انکار در تبلیغات است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه‌ای جامع، کامل و امید بخش برای جامعه اسلامی، ادامه داد: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب یکی از مصدایق بروز شعائر الهی و لازم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و مقدمه ساز حضور و ظهور امام زمان (عج) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان: حضور پررنگ طلاب و گروههای جهادی در مناطق سیل زده

حجت الاسلام سعید مهدوی امین مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی با اشاره به فعالیت تبلیغی گروههای جهادی در مناطق سیل زده لرستان، اظهار داشت: حدود ۳۰۰ گروه جهادی در این رابطه اعلام آمادگی کرده بودند.

وی با بیان اینکه در ایام وقوع سیلاب حدود ۸۰ گروه حضور پیدا کرده بودند، عنوان کرد: بیش از هزار نفر از این گروههای جهادی به دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی برای حضور در مناطق سیل زده مراجعه کرده بودند و بسیاری از آنها به صورت خود جوش به این مناطق مراجعه می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد پایگاه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در مساجد استان، عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد، بهزیستی و… در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز داشته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان: لزوم فرهنگسازی با استفاده از ظرفیت فرهنگ سازان

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی نیازمند فرهنگ سازی هستیم و این امر توسط سردمداران فرهنگ یعنی روحانیون و علما باید صورت گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال در زمینه طلاق که در نتیجه بدعت‌های اشتباه در زندگی زناشویی ایجاد شده باید ورود جدی کرد تا فرهنگ غلطی از بین برود.

ولی نژاد گفت: اگر مهربانی، گذشت، دلسوزی و فداکاری وجود داشت که زندان‌های ما پر نبود. باید کاری کرد تا به جای اینکه زندان ما پر شود مساجد و اماکن مذهبی ما مملو از جمعیت باشد.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم هم توصیه جدی به معنویت و اخلاق شده است، اضافه کرد: همیشه قبل از برخورد باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و علما، نویسندگان، اصحاب رسانه، اهالی دانشگاه و غیره فرهنگ ساز هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: تلاش برای تبیین ابعاد رونق تولید

حجت‌الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی موارد بسیار مهمی را مطرح کردند که نقشه پیش روی فعالیت سازمان را شکل می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام توجه سازمان تبلیغات‌اسلامی بر فرمایشات دیده‌بان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزود: در حال حاضر در این زمینه بر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و موضوع رونق تولید تأکید داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: رونق تولید ما را از ذلت و منت دیگران و به ویژه بیگانگان و استعمارگران رها می‌کند و امیدواریم با همیاری و همکاری مردم از این گردنه بسیار مهم تاریخ انقلاب عبور کنیم.

رضایی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های پیش روی سازمان تبلیغات اسلامی موضوع مردم سالاری فرهنگی و نقش آفرینی مردم در موضوع تبلیغ دین و ارزش‌های انسانی و الهی است.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار فضای مجازی و بستر سایبری در موضوع مردم سالاری فرهنگی و تبلیغ دین بیان کرد: تلاش بر این است که تمام فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی با پیوست اجتماعی باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ما به دنبال ارتباط با نخبگان حوزه و دانشگاه و موضوع مسجد محله محور و محله مسجد محور هستیم.

امام جمعه شیراز: حضور روحانیت در حل مشکلات و معضلات اجتماعی

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در طول سنوات اخیر نه تنها بسیار ارزنده و سودمند بوده است بلکه باعث شده که عموم مردم به ظرفیت‌های دیگر نهاد روحانیت نیز بیشتر واقف شوند.

امام جمعه شیراز با اشاره به دوره درخشان ریاست حجت الاسلام قمی در این سازمان، افزود: اگر زمانی این تصور غالب بود که روحانیون فقط باید پای منبر باشند و وظیفه امربه معروف و نهی از منکر را به همان شیوه سنتی پی بگیرند، با مدیریت اصولی وی این طرز فکر تغییر کرده و اغلب مردم خواهان حضور روحانیت در حل دیگر مشکلات و معضلات اجتماعی هستند.

وی همچنین افزود: گر چه رویکردهای جدید سازمان تبلیغات اسلامی دایره فعالیت‌های گسترده‌ای را شامل شده، با این حال ضرورت همکاری و هماهنگی این سازمان برای حضور پررنگ مبلغین مذهبی در فضای مجازی بیش از پیش احساس می‌شود.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: وزیر ارتباطات در گفت و گویی تلفنی خبر از اعلام هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی در همین راستا را دادند که همین هماهنگی نقطه پررنگی از باورمندی به اصول را در اذهان روشن می‌کند.

آیت الله دژکام افزود: زیرشاخه‌های سازمان تبلیغات اسلامی مانند حوزه هنری و خبرگزاری مهر نیز خوشبختانه کارنامه درخشانی در راستای اهداف سیاست نامه این سازمان داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان: نگاه جهادی جایگزین نگاه سازمانی خواهد شد

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به مناسبت روز تبلیغ و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اهمیت موضوع تبلیغ و تبلیغات برای همگان واضح است، ازجمله ارکان موفقیت هر کاری تبلیغ است.

وی با بیان اینکه تبلیغ همانند هر کار دیگری مختصات خاص خود را دارد، گفت: تبلیغ دین در راستای روشنگری، موضوعی است که از سوی خداوند به پیامبر اکرم (ص) ابلاغ و مورد تأکیدقرارگرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی مهندسی زیست‌بوم تبلیغ فرهنگی اسلامی است و این یعنی چارچوب فعالیت سازمان متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تبیین درست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و قطع امید از دشمنان انقلاب از دیگر اهداف سازمان در دوره جدید است، در این دوره نگاه جبهه‌ای و جهادی جایگزین نگاه سازمانی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: یک رویکرد مهم دیگر سازمان تبلیغات اسلامی اجرای برنامه‌ها به‌صورت محله محور خواهد بود و در آینده برنامه‌ها با این محوریت اجرا خواهد شد.

وی افزود: حضور سازمان تبلیغات اسلامی در پیوست‌های اجتماعی یکی دیگر از رویکردهای سازمان است که در سیل اخیر حضور مبلغین در اجرای کارهای عملیاتی و فرهنگی بسیار خوب بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: از سال ۹۴ مقام معظم رهبری به بحث مقاوم‌سازی اجتماعی تأکید دارند و در این زمینه سازمان به جد وارد کارشده و مرحله نخست بسته مقاوم سازی اجتماعی سال گذشته در استان زنجان اجرا و دستاوردهای خوبی داشت. خوشبختانه استقبال و مطالبات مردم در استمرار برنامه‌ها و طرح‌های آسیب‌های اجتماعی زیاد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم: سازمان تبلیغات اسلامی باید از حاشیه به متن بیاید

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اگر جریان تبلیغ و اطلاع رسانی را از سازمان تبلیغات اسلامی به همه عرصه‌هایی که در این رویکرد اثرگذار هستند توسعه دهیم، حوزه رسانه یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌ها برای گام برداشتن در این مسیر و کمک به تحقق اهداف است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید از حاشیه به متن بیاید، چون مبلغ دین و متولی امر تبلیغ است.

وی مسجد را مردمی‌ترین و الهی‌ترین نهادی دانست که خدای متعال قرار داده و تأکید کرد: در دوره جدید مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، مسجدمحوری و محوریت امام جماعت در محله با جدیت پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: معتقدیم آسیب‌های اجتماعی محله‌ها با نقش آفرینی درست و رابطه صحیح امام و امت برطرف می‌شود. البته ما باید نقش‌های واقعی و کارکردهای مسجد را به امام جماعت معرفی و از او حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام عزت زمانی، جوان گرایی، توجه به خانواده و مسئله زنان، مردمی سازی تبلیغ دین و پیوست اجتماعی تبلیغ دین را از دیگر مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی حتماً در مسائل اجتماعی مردم حضور جدی خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی: بودجه اختصاصی به تبلیغ دین جوابگوی نیازها نیست

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امروز سازمان تبلیغات اسلامی، علاوه بر روش‌های سنتی تبلیغ دین اسلام، فعالیت گسترده‌ای نیز در فضای مجازی دارد.

وی سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از فعال‌ترین دستگاه‌های حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و ابراز کرد: آمارها نشان می‌دهد، که میزان آسیب‌های اجتماعی در روستاهایی که فاقد یک روحانی مستقر هستند، بیش از سایر روستاها است.

وی در بخش بعدی سخنانش در خصوص فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی، توضیح داد: با حضور ریاست جدید، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا قمی در رأس سازمان تبلیغات اسلامی، یک معاونت در این سازمان با عنوان تبلیغ نوین شکل گرفته است؛ که بیشتر به بحث فعالیت سازمان در فضای مجازی می‌پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: حضور سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی، علاوه بر رصد این فضا، به پاسخ هر چه بیشتر به شبهات دینی کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: سامانه تلاوت؛ برای ارتقا مفاهیم قرآنی، سامانه تبیان؛ برای ارتقائ مفاهیم اسلامی، سامانه طوبی ویژه هئیت مذهبی و سامانه سجام (سامانه جامع اطلاع رسانی دینی) از مهم‌ترین نمونه‌های تبلیغات نوین سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به نازل بودن بودجه اختصاصی، آن‌را جوابگوی نیازهای سازمان تبلیغات اسلامی ندانسته و عنوان کرد: بودجه اختصاصی به تبلیغ دین مبین اسلام جوابگوی نیازها نبوده و باید در راستای مقابله با هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی دشمنان، بایستی دولت و مجلس شورای اسلامی بودجه قابل توجهی به سازمان‌های فرهنگی اختصاص دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان: جبهه فرهنگی تشکیل شود

حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دیگر سازمان تبلیغات اسلامی ترویج فرهنگ قرآنی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، گفت: از همین رو تبلیغات اسلامی در حوزه‌های مختلف مؤسسات وابسته خود را شکل داده و در حوزه هیأت‌های مذهبی ۱۴ شورای هیأت‌های مذهبی در سطح استان تشکیل شده است که بیش از ۸۷۰ هیأت را تحت پوشش قرار داده است.

وی فعالیت کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و انجمن‌های اسلامی در سطح استان سیستان و بلوچستان را از جمله دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت شبکه تبلیغ بهره مند است که باید به خوبی از این ظرفین بهره برداری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر همه این موارد رویکردها و راهبردهای جدیدی را نیز در دستور کار قرار داده است که خدمت این سازمان در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یکی از این رویکردها است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه خادم همه دستگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی است، گفت: همانطور که دشمن برای مقابله با فرهنگ ناب اسلام جبهه تشکیل داده است ما هم باید جبهه فرهنگی را تشکیل دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان: استقبال از فعالیت‌های سازمان تبلیغات

حجت الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی برآمده از متن انقلاب در راستای ارتقا وضعیت فرهنگ دینی در جامعه تلاش می‌کند و این مهم در استان کردستان با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در مورد استقبال و همراهی خوبی از سوی اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به هیچ عنوان به دنبال مطرح کردن خود در جامعه نیست، افزود: ما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار در راستای ارتقای وضعیت فرهنگی در سراسر کشور به ویژه استان کردستان تلاش کنیم.

وی به تأثیرگذاری و جایگاه کنونی سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به اجرایی کردن سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری امروز سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در تمامی عرصه‌های فرهنگی و دینی نقش مهمی را ایفا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران: لزوم تقویت روحیه مقاومت و استکبار ستیزی

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تقویت روحیه مقاومت و استکبار ستیزی از جمله راهبردها و برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود.

وی با اشاره اینکه بروز برخی ناهنجاری‌ها در شأن استان مازندران نیست و لازم است مسئولان نظارت دقیق‌تر و جامع‌تری داشته باشند گفت: گردشگری سبب بروز برخی آسیب‌هایی می‌شود اما سابقه استان مازندران درخشان است و باید تهدید حضور گردشگران را به فرصت تبدیل کنیم.

شکریان با اظهار اینکه، حضور و خدمات دهی فرهنگی در بحران‌ها از جمله سیاست‌های سازمان است به خدمات دهی گروه‌های تبلیغی و جهادی در جریان سیل اخیر در استان اشاره و اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با مبلغان، ائمه جماعات و روحانیون مستقر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و همچنین هماهنگی و اعزام گروه‌های طلاب و روحانیون برای کار جهادی و کمک در ساخت‌وسازهای مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با اشاره به تهدیدات فضای مجازی یادآور شد: دشمن در فضای مجازی بحث آسیب‌های اجتماعی را پیگیری می‌کند و انجام کارهای فرهنگی و مذهبی در این فضا از جمله تلاش‌های سازمان تبلیغات است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم از سرمایه‌های اساسی نظام اسلامی به شمار می‌رود گفت: ترویج مسائل اخلاقی، بحث اعتکاف رمضانه، سبک زندگی، توجه به اربعین و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و پای صندوق‌های رأی از جمله تلاش‌ها و برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه: همه دستگاه‌ها مروج ارزش‌ها باشند

حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهار داشت: تبلیغ دین اسلام منحصراً در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی نیست.

وی افزود: رسانه‌ها نیز وظیفه دارند دین اسلام، رأفت اسلام، چهارچوب‌ها و مبانی اسلام و در مجموع ارزشهای اسلامی را تبلیغ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از ویژگی‌های دین اسلام این است که تبلیغ آن منحصراً در اختیار یک قشر و فرد خاص نیست، بلکه همه مردم و دستگاه‌ها باید مروج معروف‌ها، خوبی‌ها و ارزش‌ها باشند و دیگران را از خلاف، خطا و منکرات اجتناب دهند.

وی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی هم که بنا به فرموده رهبری یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب است، به دنبال تبلیغ اسلام ناب و شناخت ظرفیت‌های این عرصه است و تاکنون هم پس از ۳۸ سال از فعالیتش ثابت کرده که می‌تواند در اماکن و نقاطی حضور پیدا کند که دیگران حضور ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان: استفاده از ظرفیت جوانان در گام دوم انقلاب

حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه جامعه ما امروز به همان شور و هیجان و ایثار و از خود گذشتگی اوایل انقلاب نیاز دارد، تاکید کرد: اهداف انقلاب چه در دهه ۶۰ و چه در چله دوم انقلاب تغییری نکرده و فقط افق آن بلندتر شده است.

وی افزود: ما زمانی در دهه ۵۰ می‌خواستیم انقلاب را به پیروزی برسانیم که این امر رخ داد و در دهه ۶۰ می‌خواستیم انقلاب را صادر کنیم که این امر هم صورت پذیرفت و امروز افق دید چله دوم انقلاب زمینه سازی حضور ظهور ولی عصر (عج) است که نشان می‌دهد افق‌های دید ما در انقلاب گسترده‌تر شده و لازمه این امر دست به دست هم دادن همه اقشار محسوب می‌شود تا بتوانیم انقلاب اسلامی را جهانی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: اگر ما برای جهانی شدن انقلاب اسلامی تلاش کنیم، جزو زمینه سازان ظهور و منتظر واقعی حضرت ولی عصر (عج) قرار می‌گیریم، افزود: در این راستا اما سازمان تبلیغات اسلامی نیز نقش مهمی دارد، این نهاد در بدو تأسیس در سال ۶۰ وظیفه شناساندن آرمان‌های انقلاب اسلامی و صدور آن را داشته و هنوز هم همان ضرورت‌ها پابرجا هستند و حتی امروز ضرورت وجودی مضاعفی را نیز طلب می‌کند.

شکری بیان کرد: تعبیر رهبر مقام معظم انقلاب اسلامی درباره سازمان تبلیغات اسلامی این است که این نهاد یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر معظم له تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را تصمیمی روشن بینانه بر می‌شمارند یعنی تأسیس آن صرفاً یک اقتضای زمان نبوده بلکه تفکر و ایده‌ای در پشت آن وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تبلیغ و عرضه اندیشه تابناک اسلام ناب محمدی (ص) در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی، محور و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی است، تاکید کرد: یکی از رسالت‌های این نهادی در عصر امروز، ترویج بیانیه گام دوم انقلاب است که مخاطب آن جوانان هستند لذا از روحانیان استان می‌خواهیم تا موارد این بیانیه مهم را بین جوانان ترویج دهند و آنان را به اصول این بیانیه آشنا سازند.

امام جمعه یزد: لزوم برخورد با انحراف در حوزه دین

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، گفت: وظایف و مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی مشخص است و این سازمان باید در حوزه فعالیت‌های خود با جدیت پیش برود و بر آنچه که در حوزه دین اتفاق می‌افتد، نظارت جدی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت دین به گونه‌ای است که تفسیر نادرست سبب ایجاد انحراف در آن می‌شود، افزود: عده‌ای نیز در تلاش برای انجام فعالیت‌های بی‌اساس در حوزه دین هستند که باید از فعالیت‌های آنها جلوگیری شود.

ناصری خاطرنشان کرد: افرادی مغرضانه یا حتی از روی ناآگاهی به مبانی دینی ضربه می‌زنند و با انجام برخی فعالیت‌ها آن را دچار انحراف می‌کنند که لازم است در این زمینه نظارت جدی وجود داشته باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: همه باید امکان انجام فعالیت‌های دینی و مذهبی را در جامعه داشته باشند اما باید دستگاه ناظری وجود داشته باشد که برخی برای سودجویی خود، مردم را با طرح مسائل نادرست فریب ندهند.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل دینی به ویژه بحث قرآن، مهدویت و مداحی‌ها شیطان تلاش دارد که انحراف‌های بسیاری ایجاد کند و همین موضوع حساسیت کار عالمان دینی و مبلغان را افزایش می‌دهد و باید در راستای شبهه‌زدایی و هدایت مردم تلاش کنند.

وی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید به عنوان متولی برنامه‌های دینی و اعتقادی به عنوان یک ناظر بر این قبیل برنامه‌ها نظارت کرده و از همه ظرفیت خود در مسیر ایجاد انحراف در دین جلوگیری کند.

کد خبر 4648598

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی استان های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان واقعی شهدا هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: قهرمانان واقعی این کشور شهدایی هستند که جانشان را فدای دین خدا و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس اعلایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادواره شهدای ورزشکار استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مجتمع لاله برگزار شد، اظهار داشت: قهرمانان واقعی این کشور شهدایی هستند که جانشان را فدای دین خدا و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کرده‌اند.

وی ادامه داد: عملیات غرورآفرین وعده صادق افتخارآفرینی و حماسه‌سازی تاریخی سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی بود که بار دیگر عظت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا کشید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی که ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می کنند این سپاهیان عزیز هستند که حامی و مشوق همیشگی‌شان هستند.

اعلایی مقدم یادآور شد: امروز نیز همه مردم خاصه جامعه ورزشی استان قزوین این افتخار آفرینی بزرگ (عملیات وعده صادق)سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویند.

وی تصریح کرد: جامعه ورزشی استان قزوین قدردان خانواده‌های معظم شهدا بوده و تا به امروز نیز بسیاری از مدال‌آوران مسابقات جهانی و کشوری مدال‌های خود را با افتخار به خانواده‌های معظم شهدا اهدا کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، افزود: ورزشکاران خوب می‌دانند که وارثان کدام بزرگ مردان هستند و همیشه یاد و خاطره شهدا را در در مجامع بین‌المللی ورزشی زنده نگه می‌دارند.

به گزارش تسنیم، در پایان این یادواره شهدا از کتاب مدالی از جنس پلاک(خاطره شهدای ورزشکار استان قزوین)که با حمایت سپاه صاحب الامر(عج) و شهرداری قزوین چاپ و منتشر شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران