Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه های اردو زبان پاکستان روز شنبه دونالد ترامپ را شخصی لجباز و جنگ افروز توصیف کرده و نوشتند: هیچ خطری از جانب ایران آمریکا را تهدید نمی کند اما دلیل ایران ستیزی واشنگتن اسرائیل است که تبدیل به غده سرطانی در منطقه شده است.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، روزنامه «اکسپرس» چاپ شهر اسلام آباد نوشت: خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی هسته ای دلیل اصلی تنش های اخیر در منطقه است جایی که ترامپ مدعی استفاده از زور و گزینه نظامی علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سرمقاله این روزنامه آمده است: ترامپ فردی لجباز است که فهمیدن وی و یا برحذر داشتن او از جنگ کار بسیار دشواری به نظر می رسد.

اکسپرس نوشت: متاسفانه نقش سازمان ملل نیز در برابر آمریکا به طور کامل بی تاثیر بوده و فقط مطابق با خواسته های کاخ سفید عمل می کند.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، انتظاری از سازمان ملل برای کمک به حل تنش ها نیست اما طرف های امضاکننده برجام باید رو به جلو حرکت کرده و برای تنش زدایی در منطقه نقش آفرینی کنند.

روزنامه «نوای وقت» پاکستان نوشت: رژیم صهیونیستی به عنوان همدست آمریکا بحران منطقه ای را افزایش می دهد و در کنار ترامپ به دنبال تشدید سیاست های تهاجمی خود است.

براساس این گزارش، جنگ در منطقه به نفع هیچیک از طرف ها نیست و باید با مذاکرات مسالمت آمیز در مسیر رفع تنش ها و رسیدگی به اختلافات قدم برداشت.

روزنامه اردو زبان «جنگ» چاپ شهر راولپندی نیز در سرمقاله خود نوشت: وضعیت معیشتی آمریکا بستگی به جنگ افروزی در جهان و فروش تلسیحات به سایر کشورها دارد و این حقیقت را نمی شود انکار کرد.

در این سرمقاله آمده است: تشدید تنش ها در خاورمیانه جز سود و منفعت چیزی برای آمریکا نخواهد داشت از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی در منطقه نیز برای جنگ افروزی و ایران ستیزی در کنار ترامپ قرار گرفته است.

روزنامه جنگ افزود: اسرائیل مدعی تهدید از سوی ایران است در حالی که آمریکا انواع تسلیحات خطرناک از جمله بمب های هسته ای را در اختیار صهیونیست ها قرار داد.

در این سرمقاله آمده است: ترامپ با زورگویی و رفتار قلدرمابانه فقط در صدد به کرسی نشاندن خواسته های خود است، لجبازی و ماجراجویی های ترامپ تمام دنیا را در موقعیت خطرناکی قرار داده است.

این روزنامه پاکستانی نوشت: نجات دنیا از جنگ احتمالی وظیفه اصلی جامعه بین الملل است و حاکمان آمریکایی نیز دست از فریب و نیرنگ بردارند و باید بدانند که دیگر نباید دنیا را به بهانه دفاع از بشریت و مردم سالاری گمراه کنند.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان روزنامه پاکستانی فریب روزنامه پاکستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک

آفتاب‌‌نیوز :

پاتل در گفتگو با خبرنگاران گفت که هیات ایرانی فقط می‌تواند در شعاع دو خیابان از مقر سازمان ملل، مسیر میان سازمان ملل متحد و نمایندگی و اقامتگاه ایران، و مسیر سازمان ملل متحد و فرودگاه جان اف کندی حرکت کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

قبل از تشدید محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در دولت ترامپ، دولت‌های پیشین آمریکا رفت و آمد نمایندگان ایران را به حدود ۲۵ مایل از مرکز منهتن محدود کرده بودند. این محدودیت تردد همان چیزی است که دولت بایدن آن را حفظ خواهد کرد.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تیرماه سال ۱۳۹۸ محدودیت‌هایی را علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک اعمال کرده و از آن‌ها خواست رفت‌وآمد‌های خودشان را به مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت سفیر و فرودگاه جان اف‌کندی محدود کنند.

اعمال این محدودیت‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ آن را بعد از خروج از برجام با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره بر سر آنچه به زعم او «توافق بهتر» خوانده می‌شد آغاز کرد.

دونالد ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کرد که در تحقق این هدف ناکام ماند و به دلیل سیاست‌هایش در قبال ایران شدیداً مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند