Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سیده فاطمه ذوالقدر در گفتگو با فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع تمتع امسال با حضور ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مناسک حج، مدیر فرودگاه‌های کشور، رئیس سازمان هواپیمایی کشور و مدیرعامل شرکت ایران‌ایر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست نماینده ولی فقیه در سازمان حج عنوان کرد که در حج امسال حجاج با هیچگونه مشکلی در بحث اسکان مواجه نیستند و هتل‌هایی که برای اسکان حجاج ایرانی در نظر گرفته شده با ۸ درصد تخفیف نسبت به سال گذشته اجاره شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: آقای نواب عنوان کرد که مشکلی که در حج امسال با آن مواجه هستیم این است که عربستان در آخرین لحظه تعهدات خود برای جابه‌جایی حجاج ایرانی را لغو کرده و ما در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: رئیس هواپیمایی کشور در این نشست عنوان کرد که برای جبران این نقیصه از دیگر شرکت‌های هواپیمایی هم کمک خواهیم گرفت تا ظرفیت خود را در اختیار قرار دهند تا حجاج ایرانی برای جابه‌جایی با مشکلی مواجه نباشند.

وی افزود: مدیر فرودگاه‌های کشور نیز گفت ما در اکثر استان‌ها در بحث فرودگاه‌ها با مشکل مواجه نیستیم و تنها فرودگاه اردبیل است که در حال بازسازی است و البته فرودگاه امام خمینی آمادگی خود را برای پذیرش حجاج استان‌هایی که فرودگاه‌های آنها با مشکلاتی مواجه هستند اعلام کرده است.

ذوالقدر اظهار داشت: سال گذشته که ۵۰درصد پروازها توسط عربستان سعودی انجام شد ما باز هم با تأخیرهایی در پروازهای کشورمان مواجه بودیم و از طرفی شرکت ایران‌ایر تعدادی از بلیت‌های خود را برای پروازهایش در زمان اعزام حجاج را فروخته و از این حیث نیز با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: در نهایت مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل نمایندگان سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشوری مشکل حجاج را بررسی و راهکارهای لازم را برای حل این مشکل در نظر بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حجاج ایرانی حج فرودگاه امام خمینی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه‌جا شده از طریق جاده‌های کشور نزدیک‌به ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شده است.

وی عنوان کرد: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

حمداللهی افزود: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدا معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محصولات، رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش انجام شده، به‌طوری‌که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸.۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خدمت می‌کنند.

کد خبر 6080095 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)