Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴   محمد آیتی- چندی روزی است که مجلس دهم پا در چهارمین سال کاری خود گذاشته است. پس از انتخابات هیات رییسه مجلس، تکلیف اکثر کمیسیون‌ها هم روشن شده و جز چند تغییر کوچک به نظر می‌رسد که قرار است در بر همان پاشنه بچرخد.

اما نکته حائزاهمیت که فکر حامیان جریان اصلاح‌طلبی را به خود معطوف کرده این است که چرا پس از گذشت چهار سال فراکسیون امید نتوانسته خودی نشان دهد و حتی اینطور بنظر می‌رسد که هرچه از عمر مجلس می‌گذرد این جریان فکری بی‌رمق‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین رابطه، محمد بیرانوندی، عضو فراکسیون امید مجلس به سایت روزنو گفت: آقای عارف همیشه بر این نکته که ما باید اصالت خود را در مجلس نشان دهیم تاکید داشته‌اند و از این‌رو ایشان برای رقابت با آقای لاریجانی بر سر کرسی ریاست مجلس وارد رقابت شدند.
وی افزود: تصور من بر این است با وجود اینکه اصلاح‌طلبان موفق به کسب کرسی ریاست مجلس نشدند، اما به دستاورد‌های خوبی رسیدند. اول اینکه اصالت خود را به همگان نشان دادیم و مشخص شد تعداد واقعی اعضای فراکسیون امید چند نفر است. در ثانی همه متوجه شدند که اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس نیستند و اگر انتقادی به عملکرد مجلس است نباید همه آن را به پای ما بنویسند، زیرا اصلاح‌طلبان تفکر غالب مجلس نیستند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به اینکه چرا عارف برای ریاست این کمیسیون کاندیدا نشد، گفت: گاهی یک استراتژی برتر بوجود می‌آید و نوع تصمیم‌گیری‌ها عوض می‌شود. آقای عارف احترام خاصی را برای زنان که نیمی از جامعه را تشکیل داده‌اند، قائل هستند؛ از این‌رو خانم فاطمه سعیدی را برای ریاست این کمیسیون پیشنهاد دادند و خود کناره‌گیری کردند.
نماینده خرم‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: اگر کمی در تصمیم‌گیری‌های فراکسیون امید دقیق شویم می‌بینیم که به هیچ عنوان خبری از تغییر استراتژی به معنای اینکه منزوی بشویم نبوده و حتی به نظر من خروجی اکثر تصمیمات این جریان فکری مثبت هم بوده است.
حیدرعلی عابدی دیگر عضو فراکسیون امید به سایت روزنو گفت: برخلاف اینکه برخی می‌گویند اصلاح‌طلبان مجلس نسبت به بسیاری از موضوعات بی‌تفاوت شدند و خود را کنار کشیدند ما در همه رقابت‌های انتخاباتی مجلس حضور داشتیم، اما به دلیل اینکه در صحن مجلس و کمیسیون‌ها اقلیت هستیم، نمی‌توانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم.
وی افزود: کمیسیون‌ها را به گونه‌ای چیدند که تعداد اصلاح‌طلبان بین ۲ تا ۹ نفر است و به همین جهت فقط در صورتی می‌توانیم ریاست کمیسیون را به دست آوریم که اعضای فراکسیون مستقلین با ما وحدت کنند.
نماینده اصفهان در پایان تصریح کرد: ما اصلاح‌طلبان مجلس، انجسام خوبی داریم و تا به امروز هم بابرنامه بودیم و شخصاً معتقدم با تعداد نفراتی که در فراکسیون امید داشتیم کارنامه تقریبا مثبتی را از خود به جای گذاشتیم که امیدوارم با تحرک بیشتر در سال آخر مجلس بتوانیم به برآورده شدن رضایت حداکثری در جامعه کمک کنیم.   منبع: روز نو خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اصلاح طلبان مجلس مجلس دهم انتخابات مجلس یازدهم هیات رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین خبر از تعطیلی جدید در سال ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها در هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد.

هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد. هنوز مشخص نیست که آیا بانک‌ها نیز شامل تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌شوند یا خیر.

تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان در هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.

منبع: دانشجو

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جدیدترین خبر از تعطیلی جدید در سال ۱۴۰۳
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها