Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک ، حسین محمودی فر  در حاشیه آیین جشن تولد ۷۰ سالگی «مصطفی رحمان دوست» خالق قصه های کودکان افزود: تجلیل از این شاعر و نویسنده در جریان جشنواره قصه گویان شهر انار که با مشارکت شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد و هنرمندان شهر انجام شد.

وی یادآور شد: رحماندوست سرمایه مهم ادبیات کودکان کشور است که با عنوان عمو مصطفی نزد کودکان داخل و خارج از ایران شناخته می شودو برخی اثار و ا چون «صد دانه یاقوت» و «خوشا به حالت ای روستایی» نزد مخاطبان بزرگسال نیز نام آشنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: ویژگی اصلی و منحصر به فرد شعر و نثر رحماندوست، عینیت بخشیدن به اشعار و ارایه تصویر واقعی و ساده از محتوای مورد نظرش برای گروه های هدف به خصوص خردسالان است.

محمودی فر اظهار داشت: رحماندوست از برجسته ترین شاعران معاصر در عرصه شعر کودک است که حدود چهار دهه از عمر خود را صرف نوشتن قصه و سرودن شعر برای کودکان ایران زمین صرف کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد ادبیات سرمایه کودک و نوجوان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان گفت: سلسله نمایشگاه ریشه‌ها که مختص استادان هنرمند پیشکسوت اصفهان است تاکنون به آثار ۴ استاد پرداخته است و اکنون با ارائه بیش از ۱۳۰ اثر از آثار آبرنگ و آب مرکب استاد مصطفی شعرباف با عنوان «ریشه ها ۵» افتتاح می‌شود.


مجتبی مجلسی افزود: در این نمایشگاه آثار استاد شعرباف با موضوع طبیعت و چهره‌ها در مجموعه گالری‌های (بوستان، گلستان، تماشا، نقطه، تجربه و هنرمند) تا ۲۳ اردیبهشت ماه به نمایش در آمده و عموم مردم می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز به غیر از روزهای تعطیل از این آثار دیدن کنند.


استاد مصطفی شعرباف از ۱۵ سالگی نقاشی را آغاز کرد و پس از اخذ مدرک دیپلم، آذرماه سال ۱۳۶۰ به عنوان رزمنده وارد سپاه پاسداران و لشکر امام حسین (ع) شد.


وی قالب کارش کشیدن چهره شهدا بوده و معتقد است آفرینش این دست آثار، کاری دلی و خدایی است که تأثیر هنر روی مخاطب را چند برابر می‌کند و روح و روانش را جلا می‌دهد.

دیگر خبرها

  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • توئیت جدید مصطفی میرسلیم درباره عفاف و حجاب
  • اهمیت ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان