Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین لامی زاده روز یکشنبه در نشست با رسانه های استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: اکنون برنامه های مبارزه با مواد مخدر را علمی تر کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت اعضای هیات های علمی و متخصصان دانشگاهی در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیشتر استفاده کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در سال ۹۷ میزان کشفیات مواد مخدر در گلوگاه های استان افزایش یافته و نسبت به سال ۹۶ سه برابر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هرچه دسترسی به مواد مخدر سخت تر شود و در بحث پیشگیری از طریق آموزش و پرورش بیشتر تلاش کنیم، در مبارزه با این پدیده شوم موفق تر می توانیم مبارزه کنیم.

دشمن گروه های نوجوان و جوان را هدف قرار داده است

لامی زاده اظهار داشت: دشمن گروه های نوجوان و جوان را هدف قرار داده اما با اجرای طرح خانه و مدرسه و همکاری دوجانبه با آموزش و پرورش و همچنین طرح توانمندسازی پایه متوسطه، اقدامات پیشگیرانه آغاز شده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته دو واحد درسی در زمینه پیشگیری و آگاهی بخشی به دروس دانشگاهی اضافه شده که در بسیاری از دانشگاه ها اجرا و در سایر دانشگاه ها نیز در ماه های آینده اجرایی می شود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: برای اولین بار نیز در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز مرکز تحقیقات علمی مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شده و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه امضا شده است.

در زمینه اعتیاد پژوهی اقدامات خوبی صورت گرفته است

وی افزود: در زمینه اعتیاد پژوهی اقدامات خوبی صورت گرفته و سعی داریم موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را علمی تر دنبال کرده و از نظرات متخصصان بیشتراستفاده کنیم.

لامی زاده ادامه داد: اکنون دانشگاه علوم پزشکی اهواز را به عنوان یک پشتیبان خوب دراین مبحث می دانیم چرا که در ایجاد کمپ های بهبودی همکاری خوبی با ما داشته است.

وی بیان کرد: همچنین بخش ترک اعتیاد زنان در بیمارستان گلستان اهواز راه اندازی شده که یکی از اقدامات موثر در زمینه بازگرداندن این زنان به جامعه است.

در زمینه مبارزه با اعتیادهیچ راهی بهتر از اطلاع رسانی نیست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در زمینه مبارزه با اعتیاد هیچ راهی بهتر از اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی هتای عمومی نیست و همواره پیشگیری بر درمان مقدم است.

وی بر استفاده از ظرفیت های دانشگاهی به منظور پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: اکنون در بسیاری از شهرستان‌ها کارهای علمی را آغاز کرده‌ایم و پلیس مبارزه با مواد مخدر با جدیت کار را پیش برده و هماهنگی خوبی بین قوه قضاییه و دستگاه های انتظامی و امنیتی وجود دارد.

لامی زاده اظهار داشت: باوجود تمامی تلاش ها هنوز نیازمند اجتماعی شدن بحث مبارزه با مواد مخدر هستیم و باید دستگاه ها با توجه به برنامه ششم توسعه در این زمینه بیشتر ورود کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر رسانه ها در زمینه پیشگیری و اطلاع رسانی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه از طریق رسانه ها می تواند از ساعت ها سخنرانی موثرتر باشد به همین جهت از رسانه های استان خواستاریم در این زمینه همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

سرلوحه اتفاقات و حوادث استان اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: سرلوحه اتفاقات و حوادث وبزهکاریها، اعتیاد است و اگر در این زمینه به خوبی عمل کنیم، آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

وی افزود: مراقبت از خانواده ها در داخل وخارج و همچنین در محیط مدارس و دانشگاهی اهمیت بالایی دارد.

لامی زاده گفت: اکنون تمامی فرمانداران موظف شده اند شیوه نامه مبارزه با مواد مخدر و طرح ملی آن را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۲۷۵ میلیون معتاد در سطح جهان در بین گروه های سنی ۱۵ تا ۶۵ سال هستند که در کشور ما نیز دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دچار آسیب شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سال ۹۷ در خوزستان حدود ۵۰۰ نفر جمع آوری شدند که ۱۵ درصد کاهش جرایم را به دنبال داشت.

وی گفت: بسیاری از مشکلات جامعه نظیر طلاق و سرقت ناشی از اعتیاد است که بار مسئولیت های ما را در بخش پیشگیری بیشتر می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: اگر هزاران پروژه عمرانی در سطح استان انجام شود اما پروژه مبارزه با آسیب های اجتماعی نادیده گرفته شود هیچ تاثیرگذاری و بازدهی در استان نخواهد داشت.

وی فضای مجازی را همزمان حاوی تهدید و فرصت برشمرد و افزود: باید فضای مجازی را باید به خوبی مدیریت کنیم چرا که اکنون بسیاری ازآسیب های اجتماعی بخصوص خرید و فروش مواد مخدر در این فضا انجام می شود.

لامی زاده گفت: در کشور در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتبارات خوبی در نظر گرفته می شود اما این هزینه ها به خوبی مدیریت نمی شود.

وی افزود: زمانی می توانیم ادعای موفقیت در زمینه پیشگیری داشته باشیم که اثربخشی آن را در جامعه ببینیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: کشفیات مواد مخدر در حاشیه مدارس نیز داشته ایم اما برای پیشگیری از آن نقشه راه خطرپذیری در آموزش و پرورش مشخص شده و در حال حاضر می دانیم که در کدام شهرستان نقاط آلوده بیشتر و چه تعداد دانش آموز و اولیای آنها آسیب دیده اند.

وی گفت: در حال حاضر سازمان های مردم نهاد، دستگاه ها و رسانه ها باید بیشتر در این زمینه با ما همکاری کنند.

رسانه ملی استان نباید تنها برمبنای دریافت هزینه تولیدات خود را روی آنتن ببرد

لامی زاده با انتقاد از رسانه ملی گفت: صدا و سیما رسانه ملی است و نباید تنها بر اساس دریافت هزینه ای تولیدات خود را روی آنتن ببرد چرا که بیشتر مواقع ساخت مستند های آموزشی و انیمیشن می تواند تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه هدف داشته باشد.

۹۵۹۴/‏۶۰۰۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود: اقدامات اطلاعاتی نشان از این داشت، این زوج جوان که از سوداگران سابقه دار مواد مخدر در پایتخت هستند، ضمن مراجعه به استان‌های شرقی کشور مبادرت به تهیه مواد مخدر و انتقال آن به شهر تهران کرده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران، هر ۲ متهم در یک عملیات پلیسی، دستگیر و در بازرسی از این محل ۱۱۷ کیلو تریاک و ۱۲۷ کیلو حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 6062849

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک