Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@11:30:29 GMT

اختصاص آب برای کشت تابستانه اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۴۶۳۸

اختصاص آب برای کشت تابستانه اصفهان

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان از تخصیص آب کشت تابستانه برای حوضه آبریز زاینده رود خبرداد.

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره جزییات این خبر اظهار کرد: امروز در نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود آب برای کشت تابستانه تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه بارندگی ها امسال مطلوب بوده است، افزود: با توجه به بارش های سال آبی جاری و براساس طومار شیخ بهایی و اسناد موجود، حقابه داران این حوضه آبریز برای کشت غله و صیفی حقابه دارند، مضاف بر این با در نظر گرفتن اشجار و باغات و کشت های چند ساله مانند یونجه باید نیاز آبی آنها تامین شود. دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب باید در پایان سال آبی یعنی آخر شهریور ۹۸ برای کشت پاییزه در سد زاینده رود باقی بماند ضمن رعایت تخصیصات برای شرب، صنعت و دیگر بخش ها، مقرر شد بخشی از آب نیز برای کشت صیفی در تابستان برای کشاورزان در نظر گرفته شود. امینی اظهار کرد: برای کشت تابستانه حدود ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون مترمکعب اختصاص خواهند داد. وی گفت:زمان دقیق رهاسازی آب مورد نیاز برای کشت تابستانه پس از تشکیل جلسه کمیته ۱۵ نفره اصناف کشاوزی حوضه زاینده رود با حضور مسئولان شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اعلام خواهد شد زیرا باید نحوه توزیع و حفاظت و دیگر موارد بررسی و برای آن تصمیم گیری شود. دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان با اشاره به مشکلات و موانع موجود در مسیر این رودخانه، خاطرنشان کرد: باید موانع در حریم و بستر زاینده رود برداشته شود، رودخانه نیاز به ساماندهی دارد، زیرا با توجه به فصل گرما و تبخیر زیاد مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تمهیداتی در نظر گرفته شود که بتوان به همه مناطق برای کشت تابستانه آب رسانی کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حقابه داران حقابه کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود سبزی و صیفی جات شرکت آب منطقه ای اصفهان صنف کشاورزان طومار شیخ بهایی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از آخرین خبر، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)