Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، سعید زرندی در جمع مدیران بانک‌ها در جلسه بررسی برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن (تبصره ۱۸) گفت: شرایط سختی برای تولید اتفاق افتاده و دستگاه‌های مختلف باید سرعت عملی بیشتری برای حمایت از تولید داشته باشند.
وی افزود: براساس همان رویه‌های سال‌های گذشته اتفاقی برای تولید نمی‌افتد، باید با توجه به شرایط کشور و در جهت حفظ اشتغال و تولید، رویه جدیدی در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون طرح و برنامه افزود: این وزارتخانه قصد دارد از ابزارهای نوین مالی برای تولید استفاده کند، اما این شیوه با توجه به روال‌های سخت‌گیرانه‌ای که وجود دارد، زمان‌بر است و سیستم بانکی اصلی ترین محل برای تأمین مالی بنگاه‌ها محسوب می‌شود.
زرندی تأکید کرد: امسال در پرداخت تسهیلات، به موضوع داشتن بازار مناسب و صادراتی بودن واحد تولیدی توجه می‌شود و در این ارتباط از خدمات مشاوره و کلینیکی برای این موضوع استفاده می‌شود.
معاون طرح و برنامه همچنین در جلسه گفت: پیشنهاد می‌شود همه تسهیلات نظام بانکی به تولید و حتی تسهیلاتی که از منابع داخلی بانک‌ها نیز پرداخت می‌شود، از طریق سامانه بهین‌یاب به اجرا گذاشته شود.
زرندی گفت: مشخص می‌شود هر بانک به کدام واحد تولیدی و به چه میزان تسهیلات ارائه کرده و این باعث شفافیت بیشتر در این بخش خواهد شد.
وی افزود: تسهیلات حمایتی در قالب تبصره ۱۸ از سرعت مطلوبی برخوردار نیست و باید همکاری و هماهنگی بیشتری بین بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.
در این جلسه، مدیران بانک‌ها گزارشی از روند پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ ارائه و مسایل و مشکلات این طرح را بیان کردند.
همچنین، مدیران صندوق توسعه ملی گزارشی از برنامه‌های این صندوق در سال ۹۸ برای بخش تولید ارائه دادند.
برخی از رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز در زمینه موانع و مشکلات اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال مطالب خود را بیان کردند و این مسایل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران ، معاون استاندار تهران در حاشیه جلسه کارگروه تولید برق تجدیدپذیر استان تهران گفت: کلنگ احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران ۱۴ اردیبهشت در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد به زمین خواهد خورد.

محمد علیمهری با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در استان تهران افزود: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌ خورشیدی در استان تهران انجام شده و تا یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر تامین ۲۰ درصد برق ادارات استان تهران از انرژی خورشیدی گفت: همه اداره‌ها موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و درغیر این‌صورت، برق مصرفی بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • معرفی مدیر عامل جدید امور شعب بانک ملی استان ایلام
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران