Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از آ‌ن‌جایی که توسعه دهندگان هر روز با ارائه بروزرسانی‌های پشت سر هم در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید به لانچر اندرویدی مایکروسافت هستند، این پوسته در حال بهتر و بهتر شدن است. البته در حال حاضر این قابلیت‌های جدید در نسخه بتای این لانچر عرضه می‌شوند و تنها کسانی طعم استفاده از آن‌ها می‌چشند که از نسخه بتا استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابلیت‌های جدید در لانچر مایکروسافت

پیش از همه باید به این بروزرسانی بسیار کاربردی اشاره کنیم که با وجود آن دیگر برای مشاهده شمارش اعلان‌های پیام‌ و تماس‌ نیازی به تنظیم کردن نرم‌افزار مورد نظر به عنوان دستیار اصلی ندارید. با این حال اگر شمارش دقیق‌تری می‌خواهید باید لانچر مایکروسافت را به عنوان دستیار پیش‌فرض خود انتخاب کنید، انتخاب با شماست.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم گرفته است داک مخفی را به لانچر خود بازگرداند. این مسئله را به یاد داشته باشید که حتی اگر شما داک را مخفی کنید باز هم می‌توانید به نرم‌افزارها و ویجت‌هایی که در دستگاه خود نصب کرده‌اید دسترسی داشته باشید. علاوه بر این بروزرسانی جدید مایکروسافت آیکون‌های به اصطلاح سازگار (Adaptive icons) را به این لانچر اضافه می‌کند. وجود این قابلیت بدان معناست که شما می‌توانید در لانچر مایکروسافت همان آیکون مورد نظر را در اشکال ظاهری مختلف داشته باشید.

در آخر نیز باید اشاره کنیم که در این بروزرسانی‌ها چند قابلیت دیگر به لانچر مایکروسافت اضافه شده است. از این قابلیت‌ها می‌توان به همگام سازی سریع‌تر task card برای کار یا حساب مدرسه و تنظیمات برای دسترسی به گزینه‌های میانبر هنگامی که صفحه اصلی قفل است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: قابلیت جدید PowePoint به هر چه بهتر شدن ارائه شما کمک می‌کند +فیلم 

تمام این قابلیت‌های جدیدی که در این خبر خواندید در جدیدترین نسخه بتای لانچر مایکروسافت که در گوگل پلی برای دانلود آماده است، وجود دارند. شما می‌توانید هم اکنون با دانلود نسخه بتا از این قابلیت‌ها استفاده کنید، البته همچنین می‌توانید چند هفته برای دریافت نسخه پایدار صبر کنید.

انتهای پیام/

افزوده شدن قابلیت‌های جدید به لانچر مایکروسافت در بروزرسانی اخیر آن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری مایکروسافت لانچر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند

ایتنا - یک شرکت امنیتی فنلاندی بدافزار روسی را کشف کرده است که می‌تواند با نصب یک درب پشتی مجازی، به سیستم عامل ویندوز نفوذ کند. گفته شده که این بدافزار توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه اداره می‌شود.
شرکت امنیتی "WithSecure" بدافزار ناشناخته‌ای را کشف کرده است که یک "درب پشتی مجازی" در بعضی از سیستم‌های ویندوز نصب کرده و آنها را در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر می‌کند. این شرکت فنلاندی گفته که این بدافزار با نام رمز "کاپکا" می‌تواند با گروه هکری "کرم شنی" مرتبط باشد که توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه (GRU) اداره می‌شود. "کرم شنی" به ویژه برای حملات مخرب سایبری خود علیه اوکراین، شناخته می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از VOA، بنا بر اعلام این شرکت این بدافزار می‌تواند به مهاجمان دسترسی طولانی‌مدت به سیستم قربانی بدهد.

یافته‌های این شرکت امنیتی توسط شرکت مایکروسافت تایید شده است.

رودیگر تروست، کارشناس امنیتی WithSecure می‌گوید روسیه در نتیجه کشف این بدافزار، کارآیی خود را در جنگ سایبری علیه اوکراین از دست خواهد داد.

بر اساس اطلاعات WithSecure، این بدافزار به عنوان یک افزونه (ADD-In) خود را در برنامه "Microsoft Word" پنهان می‌کند.

محمدکاظم حسن‌نژاد، محقق امنیتی در WithSecure Intelligence، می‌گوید: «درب پشتی کاپکا احتمالاً یک ابزار سفارشی است که در حملات سایبری در مقیاس محدود استفاده می‌شود.»

مایکروسافت دی ماه ۱۴۰۲ نیز از هک ایمیل‌های گروهی از کارمندان این شرکت چندملیتی خبر داده بود. در میان کسانی که ایمیل‌شان هک شده بود، تعدادی از مدیران رده بالای مایکروسافت نیز دیده می‌شدند. مایکروسافت تاکید کرده بود که پشت این حملات یک گروه روسی قرار دارد که با نام‌های "کولاک نیمه‌شب" و "نوبلیوم" شناخته می‌شوند.

این شرکت روز چهارشنبه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۴۰۲) با انتشار بیانیه‌ای از افزایش حملات سایبری پنج گروه هکری از کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی با کمک هوش مصنوعی خبر داد و اعلام کرد که در همکاری با شریک تجاری خود شرکت "اوپن‌ای‌آی" این حملات را ردیابی کرده است. شرکت "اپن‌ای‌آی" نیز از حذف حساب‌های کاربری این هکرها خبر داد.

کارشناسان نظامی مدت‌هاست در مورد حملات سایبری روسیه برای تضعیف فناوری اطلاعات غرب یا انتشار اخبار جعلی هشدار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم ۲ ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب
  • حرکت زیبای نریمان جهان برای بازگشت تیم عنایتی
  • گل فوق‌العاده تیم شجاعی روی کار ترکیبی
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • امیدیان: سپاهان در مسیر درستی حرکت می‌کند
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • ایهود باراک: نتانیاهو تحت فشار برخی از وزرای خود در مسیر تسریع ظهور حضرت مسیح حرکت می کند