Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، انجمن هنرمندان نقاش ایران به دنبال صدور رای نهایی دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی عدالت تهران شعبه ۱۰۵۱ درباره اتهام هنرمند نقاش مهیار بهرام اصل با شکایت تهمینه میلانی کارگردان سینما بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

«نظر به اعلام رأی نهایی دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی عدالت تهران شعبه ۱۰۵۱ در خصوص اتهام آقای مهیار بهرام اصل – که موضوع شکایت خانم تهمینه میلانی بوده است – مبنی بر تحمل سی و پنج ضربه شلاق تعزیری برای ایشان، انجمن هنرمندان نقاش ایران مراتب تأسف خود را اعلام می‌کند و امیدوار است هنرمندان عرصه‌های گوناگون هنر –  بنابر انتظار عمومی از منش و رفتار آنها به عنوان الگوهای جامعه – در آینده و در موارد مشابه از خود سعه‌ صدر بیشتری نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل انتظار انجمن هنرمندان نقاش ایران از مراجع قضایی این بود که با توجه به رویکرد جرم زدایی دستگاه قضا و شخصیت هنرمند متهم، از یک مجازات متناسب با شخصیت متهم، از جمله جزای نقدی به‌جای شلاق استفاده می کرد. 

همچنین انجمن هنرمندان نقاش ایران امیدوار است مراجع قانونگذار جهت احقاق حقوق هنرمندان با مراجعه به کارشناسان این حوزه اقدام به تصویب قوانین روشن و حامی هنرمندان کنند تا از این پس شاهد سوء‌استفاده از خلاء‌های قانونی و تفاسیر گوناگون از نقد و توهین – که سبب تضییع حقوق هنرمندان می‌شود – نباشیم.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جامعه جرم حقوق فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به عنوان نماینده ایران در در پنجاه و چهارمین اجلاس کدکس افزودنی‌های مواد غذایی در شهر چنگدو چین بر بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس تاکید کرد.

وی افزود: ایران طی دوره زمانی ۶ ساله (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) مقارن با دوره‌های چهل و سوم تا چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، ریاست آن را برعهده داشته و در ۳ سال متوالی نیز (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱) مقارن با دوره‌های چهل و نه، پنجاه و پنجاه و دومی اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، نایب رئیسی گروه کاری ذیل کمیته را برعهده داشته و از آن تاریخ تاکنون این سمت‌ها معلق مانده است.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه سرزمینی ایران در مباحث تخصصی مربوط و نقش و حضور فعال ایران در دوران یاد شده، از ریاست جلسه خواستار بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس جهانی هستیم.

رئوفی در همین حال تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان بانی بخش کشاورزی در تشریک مساعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان ملی استاندارد ایران بر سلامت‌محور بودن تمام مباحث زنجیره ارزش در راستای اهداف امنیت غذایی تأکید دارد.

بر پایه این گزارش، در زمینه بازگشت ایران به جایگاه قبلی خود در این اجلاس جهانی با برخی از اعضای آن از جمله رئیس بلژیکی زیر کمیته رایزنی صورت گرفته و مقرر شده این موضوع در دبیرخانه اجلاسیه مورد بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

در این اجلاسیه موضوعات مختلفی همچون پیشنهادهای تدوین و تجدیدنظر استانداردهای مشترک سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی و نیز سازمان جهانی بهداشت در مباحث مقررات افزودنی‌های مواد غذایی، پیش‌نویس بازنگری طبقه‌بندی و سیستم شماره‌گذاری بین‌المللی افزودنی‌ها، پیش‌نویس مشخصات هویت و خلوص افزودنی‌ها و سایر موضوعات ارجاع شده از کمیسیون کدکس مواد غذایی و سایر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ کدکس مواد غذایی مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی ایمنی و کیفیت مواد غذایی، نظام‌نامه‌های جهانی و سایر خط مشی‌های ایمنی برای حفاظت از بهداشت مصرف کننده و تصحیح تجارت جهانی است. هدف از تدوین کدکس، ایجاد استانداردهایی است که علاوه بر حفاظت از سلامت مصرف کنندگان، اقدامات قانونی در فروش مواد غذایی را تضمین کرده و تسهیلات تجاری برای کشورهای تحت پوشش فراهم آورد. اجرای کدکس در کشورهای مختلف به همکاری متخصصان رشته‌های مختلف علمی که مرتبط با مواد غذایی، سندیکای مصرف کنندگان، صنایع تولید و فرآوری، اداره‌های کنترل کیفیت مواد غذایی و تجار باشند، نیاز دارد.

کمیته فنی کدکس افزودنی‌های مواد غذایی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و فعال تحت پوشش کمیسیون بین‌المللی کدکس مواد غذایی است که همه ساله با حضور نمایندگان کشورهای عضو تشکیل جلسه می‌دهد.

پنجاه و چهارمین اجلاسیه کدکس افزودنی‌های مواد غذایی که امسال از ۳ اردیبهشت آغاز شده تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6087256

دیگر خبرها

  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • ضبط ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیرجان
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی؛ از حبس ۴۵ روزه تا جزای نقدی برای آگهی دهندگان+ تصویر