Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک پایگاه در گزارشی ضمن ارائه برخی مختصات فنی پهپاد گلوبال هاوک، می‌نویسد که عملیات نیروی هوا فضای سپاه پاسداران نخستین عملیات موفقیت آمیز در سطح جهان در ساقط کردن پهپاد گلوبال هاوک در طول ۱۸ سال سابقه عملیاتی این پهپاد است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ پایگاه آمریکایی «وار ایز بورینگ» می‌نویسد: اقدام ایران نخستین عملیات موفقیت آمیز در طول تاریخ عملیاتی ۱۸ ساله این پهپاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه می‎افزاید: این پهپاد یکی از ۵ نوع هواپیمایی است که به وسیله نیروی هوایی آمریکا تولید شده و سال ۲۰۰۶ به ناوگان آمریکا افزوده شده تا به عنوان سکویی برای «ام. کیو_۴ سی تریتون» استفاده شود.

وار ایز بورینگ در ادامه به مختصات این پهپاد آمریکایی اشاره کرده و می‌نویسد: گلوبال هاوک بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکا است که هر فروند از آن وابسته به نوع مختصات هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون دلار دارد.

این پایگاه می‎افزاید: این پهپاد در ارتفاع پرواز می‌کند که برای کمتر کردن آسیب‌پذیری آن در برابر حملات کافی است.

وار ایز بورینگ در بخش دیگری می‌نویسد: بال‌های ۱۳۱ فوتی (بزرگ‌تر از هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷) امکان پرواز در ارتفاع ۶۰ هزار فوتی را برای مدت ۳۴ ساعت در طیفی ۱۵۰۰۰ مایلی را برای پهپاد گلوبال هاوک فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گلوبال هاوک ایران آمریکا پهپاد سرنگونی پهپاد آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ خواهد داد.

وی در ابتدای این نشست خبری در رابطه با عملیات وعده صادق توسط سپاه پاسداران اظهارکرد: اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در کشور سوریه در شهر دمشق انجام شد طبیعتاً یک رخداد کاملاً غیرقانونی و نقض فاحش و آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نقض مفاد منشور بین‌الملل بود. 

کنعانی اضافه کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ یه عملیات جنایتکارانه، چه در حوزه سیاسی و دیپلماتیک چه در حوزه‌های دوجانبه در سطح سازمان ملل متحد مورد توجه قرار داشت. دستگاه دیپلماسی به صورت حرفه‌ای عمل کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ایران مصمم بود نقض فاحش منشور ملل و مفاد کنوانسیون‌های وین را در دنیا و مجامع بین‌المللی تبیین کند. ایران به عنوان دولت متعهد و مسؤولیت پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی تنبیه شود.

وی با بیان اینکه عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است، اضافه کرد: ایران اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • قدرت عملیاتی ایران، صهیونیست‌ها را از پاسخ جدی پشیمان کرد
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • شوک ایران به نتانیاهو /داستان «ریز پرنده‌های» اسرائیل که عمرشان کوتاه بود
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل