Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:04:47 GMT

کمپین مشاوره ژنتیک در چهارمحال و بختیاری فعال شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۵۹۶۴

کمپین مشاوره ژنتیک در چهارمحال و بختیاری فعال شد

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این کمپین به منظور آگاه سازی خانواده‌ها با آزمایش‌های ژنتیک قبل و بعد از ازدواج و قبل و بعد از بارداری جهت پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی اجرا می‌شود.

معصومه محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه این کمپین با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی برای پیشگیری از معلولیت‌ها فعال شده است، اظهار کرد: این کمین به مدت ۳ ماه در سطح استان فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پیشگام بودن چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح‌های غربالگری شنوایی نوزادان و غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در سطح کشور اشاره کرد و گفت: پوشش اجرای طرح تنبلی چشم در استان ۹۸ درصد است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری مقام دوم اجرای طرح تنبلی چشم را در بین استان‌های کشور دارد.

محمدی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از معلولیت شنوایی، طرح سنجش شنوایی نوزادان در بیمارستان‌های استان در حال اجراست و به طور میانگین ۹۲ درصد نوزادان در این طرح مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی از اجرای ۳ طرح غربالگری اختلالات ژنتیک قبل از ازدواج با جامعه هدف ۱۵ تا ۲۵ ساله با مشارکت آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در قالب آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری ژنتیک در مدارس متوسطه دوم استان برگزار شد.

به گفته وی، این طرح‌ها با هدف آگاه‌سازی جامعه از علت معلولیت‌ها به منظور پیشگیری از اختلالات ژنتیک اجرایی شده و در اجرای این طرح‌ها بیش از ۶۰ هزار دانش آموز دختر و پسر آموزش‌های لازم را در زمینه دریافت خدمات مشاوره و اهمیت جایگاه مشاوره ژنتیک فرا گرفتند.

در استان چهارمحال و بختیاری ۷ مرکز مشاوره ژنتیک در شهرکرد، بروجن و فارسان فعال است.

۷۳۶۰/‏۶۰۲۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان اجرای طرح خدمات دهی به مسافرین نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین، بیش از ۱۸۵ هزار نفر از خدمات هلال احمر استفاده کردند. - اخبار استانها -

مسعود مثنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد،  اظهار داشت: همزمان با اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان  به مسافرین نوروزی در مجموع از 24اسفند الی24 فروردین 1403 اعضای جوان داوطلب به تعداد 2429 نفر روز در راستای خدمت‌رسانی به مردم در چهارمحال و بختیاری پای کار آمدند.

وی اضافه کرد: در زمان اجرایی طرح 46 هزار و 762 مورد اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه‌خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفته است. همچنین 26 هزار و 98نفر نیز به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیک) پیوستند و 26 هزار و 470 کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند. 12هزار و 513 نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی، 5995 نفر به غرفه طرح یاس، مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سنجش و کنترل میزان فشار و قند خون برای 22 هزار و 730 نفر انجام و 5344 بسته موادغذایی جهت افطار در بین مراجعه کنندگان‌ توزیع شد.همچنین در راستای اجرای پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی) 14568 اصله نهال توزیع و غرس شد.

وی با اشاره به خدمات تیم سحاب گفت: ایمن سازی 3926 منطقه و اماکن تفریحی، پیشگیری‌ از بروز 3311 حادثه، ارائه 4961 خدمت امدادی و کمک‌های اولیه، 10836 مورد آموزش مهارت های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به مسافران‌ و گردشگران ارائه شد. در مجموع برای اجرای طرح‌های مختلف سازمان جوانان در استان چهارمحال و بختیاری،  185 هزار و 632 نفر خدمت ارائه شده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی
  • اجرای طرح حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در چهارمحال و بختیاری
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۲۵ طرح هادی در روستا‌های بن