Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: انجمن تخصصی صنعت سلولزی برای رفع مشکلات صنعت چوب در استان گیلان تشکیل می‌شود. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در حاشیه بازدید استاندار گیلان و برخی از مدیران مرتبط از شهر صنعتی رشت با اشاره به هدف از تشکیل انجمن تخصصی صنعت سلولزی اظهار داشت: تشکیل انجمن تخصصی صنعت سلولزی، بستر زراعت صنعتی چوب و رفع نیازهای توسعه این صنعت را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در صنایع چوب و MDF در استان افزود: اگر طرح‌های صنعتی موجود در گیلان راه‌اندازی شوند، حجم تولید نئوپان و MDF به 5 میلیون مترمکعب در سال می‌رسد و این استان می‌تواند به قطب صنعت سلولزی کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در وهله نخست بایست برای زارعان حرفه‌ای چوب بسترهای تشویقی لازم را درنظر بگیریم و همچنین الگوی کشت مناسبی را نیز به آنان ارائه دهیم تا در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود، دراین صورت مشکل تأمین مواد اولیه این صنعت در استان نیز برطرف می‌شود.

افزایش حداقل دو برابری سهمیه آرد استان گیلان ضروری استگیلان| کمبود اراضی مهم‌ترین مشکل شهرستان رضوانشهر در حوزه صنعت استفرصت‌‌های لازم برای صادرات گل و گیاهان زینتی گیلان فراهم شدصندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک جهت رشد واحدهای فناور در گیلان اقدام کند

دلق‌پوش اتخاذ راهکارهای علمی و عملیاتی را یکی از مزایای تشکیل انجمن صنعت سلولزی دانست و بیان کرد: برای رونق اقتصاد و اشتغال استان گیلان بایستی از گونه‌های مرغوب تست‌شده و درختانی که زود رشد می‌کنند استفاده کنیم تا هم از جنگل‌ها محافظت شود و هم مواد نخستین کارخانجات سلولزی تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر استفاده درست از 63 هزار هکتار اراضی موجود در گیلان گفت: کشت صنعتی و استفاده از گونه‌های درختی مناسب موجب تقویت صنعت چوب و صنایع وابسته به آن می‌شود و همچنین افزایش اشتغال برای بومیان آن منطقه را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

وی تصویب حذف تعرفه وارداتی و صدور مجوز واردات چوب با پوست را برای رفع مشکل صنعت سلولزی استان گیلان مفید دانست و تاکید کرد: مشکل تأمین مواد نخستین، صدور مجوز جدید در این صنعت را با مشکلاتی همراه کرده است اما در حال پیگیری هستیم تا بحث واردات و کشت صنعت چوب را در استان مشخص کنیم.

به گزارش تسنیم، بازدید امروز ابتدا از واحدهای صنعتی پینک انجام شد که تولید کننده انواع کیسه و گونی پلی پروپیلن هستند و در مجموع برای 749 نفر اشتغال ایجاد کرده است و سپس با بازدید از سه طرح و واحد صنعتی بزرگ سلولزی شامل فیبر وینا، روجین پایا و هامرز با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و 100 میلیارد تومان و اشتغال540 نفر در زمینه تولید انواع MDF، HDF و هایگلاس ادامه یافت.

انتهای پیام/ ع

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی (AI) در چین از ۴۵۰۰ فراتر رفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی (AI) در این کشور از 4500 فراتر رفته است؛ این نشان‌دهنده رشد چشمگیر این صنعت در سال‌های اخیر است.

هوش مصنوعی، محرک تحول صنعتی

هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری استراتژیک، دور جدیدی از انقلاب علمی، فناوری و تحول صنعتی را رهبری می‌کند و به عنوان نیروی محرکه مهمی برای صنعتی شدن جدید عمل می‌کند.

تمرکز بر فناوری‌های کلیدی

به گفته تائو چینگ؛ سخنگوی MIIT چین قصد دارد با تمرکز بر فناوری‌های مدل بزرگ اساسی مانند الگوریتم‌ها و قدرت محاسباتی، به پیشرفت‌ها در فناوری‌ها و محصولات اصلی، از جمله تراشه‌های هوشمند، الگوریتم‌ها و چارچوب‌های مدل بزرگ سرعت بخشد.

در گام بعدی، چین تمرکز خود را بر موارد زیر خواهد گذاشت:

بهبود عملیات و مدیریت منبع تغذیه محاسباتی برای تولیدراهنمایی شرکت‌ها برای سرعت بخشیدن به ایجاد مدل‌های بزرگ عمومی با رقابت جهانیپرورش مدل‌های بزرگ صنعتی برای سناریوهای تولیدایجاد یک پایگاه داده صنعتی در سطح بالاتحریک ارزش داده‌های صنعتیفعال کردن صنعتی شدن هوش مصنوعیبهره‌مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب‌های فارس

اقدامات ویژه‌ای در صنایع کلیدی که تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد ملی دارند با نیروی محرکه قوی و پایه دیجیتالی خوب برای فعال کردن صنعتی شدن هوش مصنوعی جدید اجرا خواهد شد.

به گفته تائو، ادغام عمیق‌تر فناوری‌های هوش مصنوعی در کل فرآیند تولید و افزایش قابل توجه سطح عملیات هوشمند در تحقیق و توسعه، تولید آزمایشی، ارائه خدمات و ... ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • بررسی مهم‌ترین عوامل کاهش آمار موالید
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد