Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:14:10 GMT

بار سنگین سازمان هواپیمایی کشوری در حج ۹۸

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۶۳۲۳

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه امروز این کمیسیون و تشریح برنامه‌های این سازمان برای حج ۹۸ سخن گفت.

سیده فاطمه ذوالقدر به ایسنا گفت: تمرکز توضیحات رئیس سازمان حج و زیارت بر مشکلات این سازمان در انتقال حجاج در سرزمین وحی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به گفته رئیس سازمان حج و زیارت عربستان سعودی در سال جاری انتقال حجاج ایرانی به سرزمین وحی را قبول نکرد و این مسئله موجب شد تمام بار انتقال زائران ایرانی بر دوش سازمان هواپیمایی کشوری (هما) بیفتد که این مسئله مشکلاتی را برای این شرکت برای انجام پروازهای داخلی به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در سال گذشته که نیمی از انتقال حجاج و بار آنان توسط ایرلاین‌های سعودی انجام می‌شد باز سازمان هواپیمایی کشوری برای انتقال حجاج دچار مشکلاتی بود که این مسئله در حج ۹۸ با کنار کشیدن ایرلاین‌های سعودی مضاعف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تاریخ انتقال حجاج به سرزمین وحی گفت: عمره انتقال حجاج از ۱۳ تیره تا ۱۷ شهریور ماه به مدت ۶۲ روز در مسیر رفت و برگشت انجام خواهد شد که در این مدت فقط ۱۱ روز هیچ جا به جایی توسط سازمان هواپیمایی هما انجام نمی‌شود.

ذوالقدر ادامه داد: سازمان هواپیمایی هما برای انتقال حجاج به سرزمین وحی پروازهای اروپایی و پروازهای شرق آسیای خود را به شرکت‌های هواپیمایی ماهان و قشم ایر واگذار می‌کند تا عمره رفت و برگشت حجاج با مشکل رو به رو نشود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: برای هماهنگی‌های لازم با این سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشوری مقررات کمیته مشترکی تشکیل شود تا برنامه‌ریزی‌های جزئی‌تر برای انتقال حجاج در کمترین زمان انجام شود.

به گفته وی سازمان حج و زیارت برای اجاره هتل‌ها در مدینه و مکه نسبت به سال گذشته ۷ درصد کمتر پرداخت می‌کند و به طور میانگین هزینه حج ۹۸ برای هر زائر ۲۷ میلیون تومان تمام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یگانه با اشاره به اعزام بیش از هزار و ۳۰۰ زائر حج تمتع از استان زنجان، گفت: حجاج در قالب سه پرواز طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال به خانه خدا اعزام می‌شوند.

وی همچنین به نحوه بازگشت حجاج اشاره کرد و افزود: هنور تاریخ مشخصی در ارتباط با بازگشت حجاج اعلام نشده است، اما معمولا پرواز‌های بازگشت ۲۵ روز پس از اعزام انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه زنجان در ارتباط با اعزام زائران حج عمره نیز گفت: طبق برنامه اعلام شده، فقط پنج تا ۶ فرودگاه بزرگ کشور شرایط اعزام زائران عمره را دارند و زنجان در این لیست قرار ندارد.

یگانه بااشاره به موضوع برقراری پرواز‌های هوایی استان به فرودگاه‌های دیگر، افزود: این مهم از سوی فرودگاه زنجان و متولیان امر به ویژه استانداری در حال رایزنی است، اما مشکل اصلی به کمبود هواپیما بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: فرودگاه زنجان در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۰ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با ۲۰ هزار و ۸۴۳ مسافر و ۹۸۲ پرواز غیرمسافری خدمات ارائه کرد.

مدیر فرودگاه زنجان گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز از این فرودگاه ۳۲ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با سه هزار و ۳۷۹ مسافر انجام و به هزار و ۳۷۲ پرواز غیرمسافری خدمات ارائه شده بود.

دیگر خبرها

  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • متقاضیان خرید جت شخصی بخوانند/ اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست