Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@18:36:31 GMT

جاده‌ای که به مسافران رحم نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۶۴۲۳

جاده‌ای که به مسافران رحم نمی‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل انتخاب، جاده یونگاس از دید برخی از افراد جاده ای جذاب و مناسب برای گردشگری است و از دید برخی دیگر جاده ای که بسیار خطرناک است و یاداور مرگ. به هر حال چیزی که مشخص است، این است که سفر در این جاده می تواند مخاطراتی جدی برای مسافرانی ایجاد کند که به بولیوی سفر می کنند.

این جاده که دو طرفه است، درواقع فقط برای سفر یک وسیله نقلیه جا دارد، بنابراین به اندازه کافی وسیع است تا بتواند یک وسیله نقلیه را عبور دهد اما وقتی صحبت از 2 وسیله نقلیه می شود ماجرا به کلی تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاده در ارتفاع 4،650 متر (15،260 پا) بالاتر از سطح دریا قرار دارد و جالب است بدانید توسط زندانیان پاراگوئه در دهه 1930 در جنگ چاکو ساخته شد و از آن زمان تا سال 2006 گسترش یافت.

 برای جلوگیری از هر گونه حادثه ای که ممکن است در جاده رخ دهد، وسایل نقلیه معمولا در سمت چپ جاده حرکت می کنند تا دید بهتری داشته باشند. این مسیر در طول فصل های بارانی به شدت خطرناک می شود و آب باران می تواند مسیر را لغزنده کند. جاده یونگاس در سال 1995 به عنوان "خطرناک ترین مسیر جهان" نامگذاری شد.

جالب است بدانید با وجود همه مخاطرات موجود در این جاده، دوچرخه سواران کوهستانی این جاده را بسیار دوست دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گردشگری جاده بولیوی وسیله نقلیه جنگ وسایل نقلیه بولیوی جاده دوچرخه سواری مسافران وسیله نقلیه رحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا ۸ فروردین ۵۳۷ هزار و ۹۳۶ وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند.

محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا افزود: طی این مدت ۵۱۵ هزار و ۵۴۶ وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان خارج شدند.

وی با اشاره به ثبت تردد پنج میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۹ وسیله نقلیه در محورهای خراسان شمالی توسط ۵۱ تردد شمار برخط اظهارکرد: محور شیروان- بجنورد در ۶ فروردین، ساعت ۱۳ تا ۱۴ دارای بیشترین تردد بوده است.

این مسئول تصریح کرد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک خوان در این بازه زمانی در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و ۷ فروردین ۱۴۰۳ و معادل ۴۰ درصد از کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

مشتری ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی از کل وسایل نقلیه در استان افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ۸ فروردین، هزار و ۹۸۳ تخلف سرعت متوسط و لحظه ای در محورهای استان به ثبت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد 
  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • ورود حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه به گیلان
  • تردد نوروزی حدود ۲ میلیون خودرو در محورهای گیلان
  • تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان
  • ساعت ۱۷- ۱۸ پر ترددترین ساعت ترددهای جاده ای در آذربایجان غربی
  • محور شیروان - بجنورد پرترددترین جاده خراسان شمالی در ایام نوروز
  • جاده شیروان به بجنورد بیشترین میزان تردد را ثبت کرد
  • سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چند سال است؟