Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» عصر امروز یکشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شواهد بیشتر (شامل ورود پهپاد جاسوسی MQ۹ به آب‌های سرزمینی ایران در ۲۶ ماه می، خرید قایق‌های تندرو و تماس‌های تلفنی برای برنامه‌ریزی انتساب حمله به کشتی‌ها به ایران) نشان می‌دهد که «تیم بی» چند لحظه تا انداختن دونالد ترامپ به تله جنگ فاصله داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خردورزی مانع از این شد؛ ولی تروریسم اقتصادی تنش به بار می‌آورد.

 بامداد روز پنج شنبه هفته گذشته یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی پس از ورود به حریم هوایی ایران از سوی نیروی پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

در پی این اتفاق مقامات آمریکایی مدعی شدند که این پهپاد در آبهای بین المللی مورد هدف قرار گرفته است با این وجود پس از انتشار مستندات جمهوری اسلامی ایران و به نمایش گذاشته شدن قطعاتی از لاشه این پهپاد واشنگتن از ادعاهای پیشین خود عقب نشینی کرد.

در یکی دو روز اخیر تناقض گویی‌های مقامات‌آمریکایی افزایش یافته است؛ اظهاراتی مبنی بر اینکه در جلسه ای تصمیم به حمله به نقاطی در ایران گرفته شده بود و به خاطر اینکه ممکن بود ۱۵۰ نفر جان خود را از دست بدهند از این اقدام منصرف شده اند، قدردانی ترامپ از ایران بخاطر حمله نکردن به هواپیمایی که سرنشین داشت، و در نهایت تهدید به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از روز دوشنبه این هفته، اظهارنظرهایی است که در همین یکی دو روز اخیر ترامپ بیان کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین کمیته بین‌المللی حزب سوسیالیست دموکراتیک آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد ایران در پاسخ به حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق حق دفاع از خود داشت.

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: ما به‌طور قاطع مخالف هرگونه کمک نظامی و یا دیپلماتیک به پروژه اسرائیل در نسل‌کشی مردم فلسطین و یا هدف قرار دادن کشورهای مجاور هستیم که خطری برای تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در تمام منطقه است.

به نقل از ایسنا این نهاد آمریکایی در ادامه تاکید کرد: ما مخالف مشارکت واشنگتن و یا حمایت از حملات اسرائیل علیه ایران هستیم و اقداماتی مانند تحریم و یا ممنوعیت سفر که دولت و کنگره در واکنش به پاسخ دفاعی ایران وضع کرد را محکوم می‌کنیم. ما می‌دانیم که ایران به دلیل تلاش برای تعیین سرنوشت ملی خود و حمایت از آزادسازی فلسطین مورد هدف آمریکا و هم‌پیمانان آن قرار گرفته است. این بخشی از سیاست واشنگتن مبنی بر ویرانی و ممانعت از توسعه هر کشوری است که به دنبال استقلال و رهایی از سلطه آمریکا است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نقض خطرناک قوانین و عرف‌های بین‌المللی درخصوص روابط دیپلماتیک میان کشورها از جمله توافقنامه وین در سال ۱۹۶۱ و توافقنامه ۱۹۶۳ در امور کنسولی است. پاسخ موفقیت‌آمیز ایران قدرت این کشور در دفاع از خود و بازدارندگی قاطع در مقابله با اقدامات اسرائیل را نشان داد. حملات دفاعی ایران در تضعیف پوششی که اسرائیل برای تداوم پاکسازی نژادی و نسل کشی مردم فلسطین ایجاد کرده است، سهیم بود.

در پایان این بیانیه آمده است: اسرائیل، آمریکا را به سمت مارپیچ مرگ بزرگ‌تر می‌کشاند. ما خواستار توقف فوری آتش‌بس در غزه، پایان کمک‌های نظامی به اسرائیل و پایان تحریم‌های وضع شده علیه ایران هستیم.

رژیم صهیونیستی، اخیرا، ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899078

دیگر خبرها

  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • ببینید | لحظه اصابت موشک یا پهپاد شلیک شده از سوی حزب‌الله به خلیج حیفا
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • (ویدئو) لحظه اصابت یک موشک به غزه از فاصله نزدیک
  • لحظه انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • لحظه انهدام پهپاد هرمس ۴۵۰ توسط حزب الله + فیلم