Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید محسن موسوی امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به وضعیت آسفالت معابر شهری در حاشیه شهر اظهار داشت: متاسفانه در مناطق شهر بجنورد یکنواختی آسفالت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وضعیت آسفالت در حواشی شهر به ویژه در نیروگاه در بدترین شرایط قرار دارد افزود: علی‌رغم اینکه شهردار مرکز استان در سال ۹۷ بحث نهضت آسفالت را مطرح کرد، اما این مهم محقق نشد لذا انتظار می‌رود هر سخن و کلامی که از سوی شهردار مطرح می‌شود حتما همراه با تحلیل و بررسی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به بودجه ستاد بازآفرینی شهری جهت آسفالت معابر حاشیه شهر تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه در ستاد بازآفرینی شهری مشخص شد که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به مجموعه خراسان شمالی تخصیص داده شده بود و ۲۵ میلیارد تومان از این رقم در اختیار شهرداری بجنورد قرار گرفت.

تاراج سرمایه‌های شهری

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۶۶ هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده در شهر بجنورد داریم، ادامه داد: مطابق با مکاتبه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی آنچه که مطرح شد این است که به دلیل اهمال و سستی مدیریت شهری بجنورد مبنی بر دریافت ۲۵ میلیارد تومان برای احیاء بافت فرسوده این رقم به سایر شهرداری‌های استان اختصاص داده می‌شود.

موسوی با اظهار اینکه در حال حاضر شهرداری سرمایه‌های شهری را به تاراج گذاشته است، افزود: متاسفانه شهرداری بجنورد در زمینه ملکی نیز وضعیت خوبی نداشته و نباید سرمایه‌های شهری را به تاراج گذاشت چراکه شهرداری بنگاه اقتصادی نبوده و از این رفتار باید پرهیز و اجتناب کرد.

با کوتاهی‌ها برخورد می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد هم در ادامه اظهار داشت: با توجه به ورود ریزجزئیات اطلاعات شهری بجنورد در سامانه ستاد بازآفرینی، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یافت و اگر هر گونه کوتاهی در جذب اعتبار صورت گرفته باشد باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

مهدی محمدی با بیان اینکه در حوزه کار و خدمت به مردم با کسی تعارف نداریم افزود: این موضوع باید در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مورد تحلیل قرار می‌گرفت چراکه نباید مردم از این اهمال و سستی احتمالی ضرر کنند.

مخالفت با برپایی موزه فرش در فرهنگسرا

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این جلسه اظهار داشت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد آنچه را که برای احیای معابر حاشیه شهر بجنورد در نظر گرفته شده است به سایر شهرداری‌های استان اختصاص یابد. همچنین باید ضمن برشمردن نقاط ضعف شهرداری در خصوص آسفالت معابر شهری، نقاط قوت آن را هم دید چراکه در حال حاضر آسفالت معابر حاشیه شهر همچون حصار شیرعلی و ملکش به طور کامل تمام شده است.

ابراهیم امانی نیز در خصوص نامه‌ای که از سوی میراث فرهنگی مبنی بر راه‌اندازی نخستین موزه فرش در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی شهرداری به صحن شورا آمده بود افزود: اینکه بخواهند موزه فرش در مرکز استان راه‌اندازی شود کسی با آن مخالف نیست، اما مسئله‌ای که حائز اهمیت است آن است که تمامی مراسمات اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در این سالن برگزار می‌شود لذا سیستم‌های دولتی باید از منابع اعتباری خود برای پیشبرد برنامه‌های مربوطه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر بجنورد علی‌رغم اینکه با دایر شدن موزه فرش در بجنورد موافق است، اما با راه اندازی آن در سالن اجتماعات فرهنگسرا موافق نیست.

تیم داری شورای شهر چه فایده‌ای دارد؟

بهمن جباری هم با اشاره به درخواست شفاهی استاندار از شهردار بجنورد مبنی بر کمک مالی برای تیم داری در لیگ دسته یک فوتبال کشور اظهار داشت: برای اینکه یک تیم به صورت حرفه‌ای بتواند وارد مسابقات شود تا جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند به اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و فرصت زمانی ۷ ماه نیاز دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو ماه به شروع مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور باقی مانده است افزود: اینکه بدون تفکر و پشتوانه فکری قبلی، میلیارد‌ها تومان در زمینه فوتبال هزینه شود به هیچ عنوان منطقی نیست و شاید این هزینه‌کرد نتیجه عکس دهد و تیم به لیگ دسته دو فوتبال کشور سقوط کند.

انتهای پیام/پ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

احمدرضا متالهی‌ اردکانی شهردار اردکان در نشست شورای اسلامی شهر که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری یزد برگزار شد؛ گفت: فرسودگی ماشین‌آلات خدمات شهری و آتش‌نشانی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های شهرداری به‌شمار می‌رود.

او تصریح کرد: عدم واریز بودجه‌های قانونی و کسری بودجه، شهرداری را با چالش‌های جدی روبرو کرده است.

متالهی بیان داشت: به جرات می‌گویم علی‌رغم تمامی مشکلات، پایین‌ترین نرخ قیمت تمام‌شده خدمات در بین شهرداری‌های کشور مربوط به شهرداری اردکان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود