Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از المیادین، رسانه های ترکیه اعلام کردند که «اکرم امام اوغلو» کاندیدای مخالفان دولت بار دیگر موفق شد در انتخابات شهرداری شهر«استانبول» پیروز شود.

رسانه های ترکیه تأکید کردند که اکرم امام اوغلو 54 درصد آرا را از آن خود کند و «بن علی یلدریم» کاندیدای حزب حاکم بر ترکیه توانست 45 درصد آرا به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی اعلام نتایج آراء هواداران مخالفان در ترکیه پیروزی کاندیدای خود را جشن گرفتند.

بن علی یلدریم پیروزی رقیب خود را تبریک گفت.

بن علی یلدریم، نامزد ائتلاف جمهور در انتخابات ریاست شهرداری استانبول با بیان این که رقیبش اکرم امام اوغلو نامزد ائتلاف ملت بر اساس آرای ماخوذه هم اکنون پیشتاز این انتخابات است، به وی تبریک گفته و آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از خداوند می‌خواهم نتایج انتخابات شهرداری برای استانبول آثار مثبتی درپی داشته باشد. برای رفاه و آسایش مردم این شهر از اقدامات امام‌اوغلو حمایت خواهیم کرد.

اکرم امام اوغلو، نامزد ائتلاف ملت برای انتخابات ریاست شهرداری استانبول  نیز گفت: یکی از وجوه انتخابات 23 ژوئن سهم آن در (توسعه) روند دموکراسی است. امیدوارم این انتخابات و نتایج آن برای کشور و شهر جهانی استانبول خیر و برکت به همراه داشته باشد. 

وی همچنین افزود: از همشهریانم در استانبول تشکر می‌کنم. شما مقابل چشم جهانیان از اعتبار دموکراسی پاسداری کرده و به دولت‌هایی که کوشیدند ترکیه را به برخی کشورهای منطقه تشبیه کنند، درس دادید. ملت ‌ما سنت دموکراسی بیش از بر صد سال حاکم بر ترکیه را حفظ کرد».

وی پیروزی اش  در این انتخابات را «آغاز دوران جدید» در کشور دانست.

این دومین باری است که کاندیدای مخالفان در انتخابات شهرداری ها در استانبول برنده می شود. پیش از این و در جریان انتخابات شهرداری ها در ترکیه وی برنده شده بود اما با اعتراض حزب حاکم بر ترکیه و فشارهای«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور نتایج انتخابات لغو شد و قرار بر این شد که این انتخابات دوباره در این شهر برگزار شود.

بنابراین گزارش، اصلی ترین نامزدهای این انتخابات «بنعلی یلدریم» از حزب عدالت و توسعه و کاندیدای ائتلاف جمهور و «اکرم امام اوغلو» از حزب جمهوری خواه خلق و کاندیدای ائتلاف ملت بودند.

«نجدت گوکچنار» از حزب سعادت و «مصطفی ایلکر یوجل» از حزب وطن نیز دو نامزد دیگر انتخابات شهرداری استانبول بودند. سی و یک هزار و 342 صندوق برای این انتخابات تعیین شده و ده میلیون و 560 هزار و 963 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات شهرداری اعلام شدند. 

بیش از ده میلیون شهروند استانبول صبح یکشنبه ۲۳ ژوئن راهی حوزه‌های رأی‌گیری شدند تا شهردار و اعضای شورای شهرِ بزرگترین شهر ترکیه را انتخاب کنند.

در انتخاباتی که روز ۳۱ مارس برگزار شد،‌ اکرم امام‌اغلو، نمایندهٔ حزب جمهوریخواه خلق در ترکیه با اختلافی اندک بر بن علی یلدریم نامزد حزب حاکم یعنی حزب عدالت و توسعه در استانبول پیروز شد. نتیجه این انتخابات با درخواست حزب حاکم لغو شد.

این درحالی است که در چند شهر دیگر ترکیه از جمله آنکارا پایتخت این کشور و نیز «ازمیر» نمایندگان حزب جمهوریخواه خلق بر نامزدهای هوادار رجب طیب اردوغان، پیروز شده بودند. امری که به زعم کارشناسان در صورت وقوع از آغاز یک تحول سیاسی داخلی در ترکیه خبر می‌دهد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استانبول اکرم امام اوغلو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیکو را بستند

حامیان فلسطین و معترضان جنگ در غزه امروز دوشنبه بزرگراه ۱۰۱ روی پل گلدن گیت را بستند و تردد روی پل معروف شهر سانفرانسیسکو را مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرکنندگان در حالی که وسایل نقلیه را متوقف کرده و تمام خطوط منتهی به جنوب این پل را مسدود کرده بودند، از مقامات ایالات متحده خواستند تا تسلیح و کمک مالی به اسرائیل را در جنگ جاری غزه متوقف کند.

معترضان بنر‌هایی با مضامین «دنیا را برای غزه متوقف کنید» و «اکنون به محاصره غزه پایان دهید» حمل می‌کردند.

طبق حساب X پل گلدن گیت، گشت بزرگراه کالیفرنیا در محل بود، بدون اینکه زمان بازگشایی پل را تخمین بزند.

در پیام این حساب آمده بود که رانندگان باید منتظر تاخیر‌های قابل توجه باشند و در صورت امکان از استفاده از پل خودداری کنند.

همچنین ترافیک در شهر‌های بزرگ دیگر از جمله شیکاگو در فرودگاه اوهار به دلیل اعتراضات مسدود شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیسکو را بستند
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیکو را بستند
  • نشانی مراکز مهم اداری در استانبول
  • تیم ملی فوتسال راهی تایلند شد
  • تیم ملی فوتسال با یک روز تاخیر عازم تایلند شد
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • ۱۵ نکته داوود اوغلو درباره پاسخ نظامی ایران به رژیم اسراییل
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • خرید استانبول کارت در فرودگاه ترکیه
  • چالهان‌اوغلو: بازی با میلان در UCL را فراموش نمی‌کنم