Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: امسال سقف تسهیلات کمیته امداد به مددجویان کارآفرین به 50 میلیون تومان افزایش یافته است و از هفته آینده پرداخت می‌شود.به گزارش بلاغ،حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خصوص جزئیات تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد گفت: سقف تسهیلات امسال ۵۰ میلیون تومان است و از سه محل تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک محل تسهیلات بانکی است که در تبصره ۱۶ قانون بودجه کل کشور به شبکه بانکی تکلیف شده است و امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: دومین محل تسهیلات اشتغال پایدار روستائیان و عشایر است که دو سال پیش به تصویب رسید و ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی پرداخت شد که از آن محل ۲۵۰۰ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز امسال باید از این محل دریافت کنیم.

وی افزود: محل سوم تسهیلات قرض‌الحسنه نیز منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سقف تسهیلات بانکی چه مقدار است، گفت: سقف تسهیلات را شورای پول و اعتبار مشخص می‌کند و بر اساس جلساتی که داشته‌ایم در حال حاضر سقف تسهیلات از ۲۰ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و به تایید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار کشور نیز رسیده است و از هفته آینده تسیهلات ۵۰ میلیون تومانی به مددجویان کارآفرین کمیته امداد پرداخت می‌شود.

عبدالملکی گفت: تسهیلات پایدار روستائیان و عشایر نیز از ابتدا سقف آن ۵۰ میلیون تومان بود و سال گذشته نیز تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پرداخت کردیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: صندوق امداد ولایت نیز سقف اعتبار آن ۳۰ میلیون تومان بود و امیدواریم با تایید بانک مرکزی به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

عبدالملکی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تعداد مددجویان مستعد اشتغال کمیته امداد چه میزان است، گفت: بیش از ۸۰۰ هزار نفر مستعد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی داریم که در ۴ رده دسته‌بندی می‌شوند.

وی یادآور شد: ما بر اساس طرح‌هایی که مددجویان کمیته امداد ارائه می‌دهند، سقف تسهیلات را برای آنها مشخص می‌کنیم که این تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: اگر از محل تسهیلات بانکی اختصاص یابد، ۴ درصد کارمزد دارد و ۶۰ ماهه پرداخت خواهد شد، ولی اگر از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت باشد، سود آن صفر درصد است.

عبدالملکی گفت: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها نسبت به درخواست اشتغال اقدام کنند و یک مشاوره شغلی به این افراد داده خواهد شد و آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را خواهند دید.

وی گفت: ما معتقدیم پول و تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند  اشتغال ایجاد کند و سال گذشته نیز یک‌سوم اشتغال کشور را ایجاد کردیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: امسال نیز ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم تا آخر امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران