Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:37:01 GMT

کردستان | ۴ هزار نفر در بانه آموزش قرآن دیدند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۶۶۷۲

کردستان | ۴ هزار نفر در بانه آموزش قرآن دیدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه گفت: ۴ هزار نفر از شهروندان بانه‌ای در کلاش‌های آموزشی روخوانی، روانخوانی، جزء خوانی، تفسیر و حفظ قرآن کریم آموزش دیدند. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، حجت‌الاسلام ابراهیم مولازاده  عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال 1360 با فرمان امام خمینی(ره) و به‌منظور پرداختن به امر تبلیغات دینی و اشاعه معارف اسلامی تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نهاد انقلابی در سیر تکاملی خود در 14 فروردین سال 1368 با نظر حضرت امام(ره) به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه تصریح کرد: سیاست‏گذاری، برنامه‏ریزی، هدایت، سازمان‏دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف و فرهنگ اسلامی، تاسیس مراکز اطلاع‌رسانی تخصصی، تبلیغی و دینی، سازمان‏دهی و اعزام مبلغ به روستاها از جمله وظایف این سازمان است.

وی ادامه داد: هرساله برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری گفتمان‌های دینی، طرح مبشرین فرهنگی، طرح بانوان فرهیخته، ساماندهی شئون فرهنگی-دینی، دیدار با خانواده معزز شهدا و جانبازان و خانواده‌های بی‌بضاعت، همایش‌ و کارگاه‌های آموزشی مختلف در جهت ترویج دین مبین اسلام در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

همایش بزرگ «قرآنیان استان کردستان» برگزار می‌شودآغاز نخستین هفته قرآنی ایران در حیدرآباد هند9 داور گیلانی برای قضاوت در رقابت‌های قرآنی کشور انتخاب شدند

حجت‌الاسلام مولازاده عنوان کرد: امسال کلاس‌های آموزشی احکام، اخلاق، معارف الهی، آموزش خانواده، پیشگیری از مفاسد اجتماعی، عفاف و حجاب در قالب گفتمان‌های دینی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: از اول تیرماه سال گذشته تاکنون 150 کلاس و دوره قرآنی در خانه‌های قرآن شهری و روستایی برگزار شده و 4 هزار نفر از علاقه‌مندان به روخوانی، روانخوانی، جزء خوانی، تفسیر و حفظ قرآن کریم آموزش داده شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه خاطرنشان کرد: هر ساله در جهت پرکردن اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های هنری و ورزشی در 6 پایگاه کانون‌های فرهنگی و مساجد سطح شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود