Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که هرگونه طرح صلح می‌بایست شامل حضور اسرائیل در دره رود اردن باشد.

وی که در بازدید از منطقه‌ای در شمال سرزمین‌های اشغالی به همراه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا صحبت می‌کرد، افزود: «در هرگونه توافق صلح آتی، موضع ما این است که حضور اسرائیل اینجا باید ادامه باید و این برای امنیت اسرائیل و امنیت همه ما لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «کسانی که می‌گویند در راستای دستیابی به صلح، اسرائیل باید رود اردن را ترک کند، می‌گویم این موضوع صلح را به همراه ندارد و تنها جنگ و ترور به همراه خواهد داشت.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد که نمی‌تواند درک کند فلسطینیان چگونه طرح صلح آمریکا را بدون آنکه حتی آن را ببینند رد کرده‌اند و مدعی شد که با دیدی باز و عادلانه به طرح صلح آمریکا گوش فرا خواهد داد.

بولتون نیز ضمن همراهی با نتانیاهو گفت: «من می‌گویم که بدون امنیت در اینجا صلح پایداری وجود نخواهد داشت و من دارم فکر می‌کنم این خیلی بد است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند به مکان‌هایی شبیه این بیایند و اهمیت آن را درک کنند و بفهمند که چگونه این منطقه بر موقعیت امنیتی حیاتی اسرائیل تاثیر گذار بوده و تشریح داده شود که چگونه اسرائیل دیدگاهی را که دارد اتخاذ کرده است.»

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که رئیس جمهور ترامپ، نگرانی‌هایی را که شما ابراز کردید کاملا درک خواهد کرد.»

بولتون پیش از این سفر کوتاه به شمال سرزمین‌های اشغالی، در بیت‌المقدس با نتانیاهو درباره تنش‌ها با ایران گفتگو کرده بود

نتانیاهو در این دیدار گفته بود که آمریکا متحد بهتری از اسرائیل ندارد و دیدار بولتون به تقویت روابط میان دو دولت منجر می‌شود.

آمریکا دیروز بخش اقتصادی از آنچه معامله قرن خوانده می‌شود را رونمایی کرد و قرار است بعد از انتخاباتی پارلمانی رژیم صهیونیستی بخش سیاسی این طرح را نیز رونمایی کند. گفته می‌شود این طرح شامل تشکیل کشور فلسطین نیست و فقط منطقه‌ای خودمختار که اختیار مرز‌های آن به دست رژیم صهیونیستی است، شکل می‌گیرد. گروه‌های فلسطینی این طرح را «خنجر از پشت» توصیف و بر خودداری از پذیرش آن تأکید کرده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی کرانه باختری اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، کوشیده است جنایات خود در این باریکه را مخفی کرده و حتی آن را به مقامات حماس نسبت دهد. کشف گور‌های جمعی در اطراف دو بیمارستان ناصر و الشفا در غزه بخشی از همین موضوع است. 

به گزارش الجزیره، رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه به شدت انتقاد کرد. 

اردوغان در این باره گفت: ترکیه همچنان به تلاش‌های خود به منظور استقرار آتش بس دائمی در غزه و نیز ورود کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان گیرافتاده در این منطقه محاصره شده ادامه می‌دهد. 

وی با اشاره به جنایات گسترده رخ داده علیه فلسطینیان، تاکید کرد: نباید اجازه داد اسراییل اقدام به مخفی کردن جنایات و قتل عام خود در غزه کند. ما شاهد آن هستیم که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور آنکه طول دوره سیاسی خود را افزایش دهد نه تنها در حال به خطر انداختن امنیت شهروندان صهیونیست است، بلکه امنیت تمامی منطقه را نیز به مخاطره انداخته است. 

اردوغان یکی از بزرگترین منتقدان نتانیاهو بوده و او را با آدولف هیتلر، پیشوای نازی‌ها مقایسه کرده بود. وی بار‌ها بر پایان دوره سیاسی نتانیاهو پس از پایان جنگ غزه تاکید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • حمله ایذائی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • حمله ایزائی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران
  • حمله اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است