Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسینی روز یکشنبه در شورای راهبری توسعه مدیریت استان که با حضور رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی برگزار شد افزود: اگر نوع رفتاری که در مدیریت عالی یک مجموعه دیده می‌شود با اراده دستگاه بالادست یکی نباشد اثرگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در جلسات ملی، ارزیابی‌ها و نظارت‌هایی که در خصوص اجرای منشور حقوق شهروندی انجام می‌شود این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بحث‌های توسعه‌ای و بخشنامه‌ای از قدیم الایام به صورت خاص و عام مطرح شده است اما در مجموع شیبی که خود را نشان داده، افزایش این مشکلات و آسیب‌های جدی به سرمایه‌های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در خصوص آسیب‌هایی که بر سرمایه اجتماعی وارد شده روش‌هایی که تاکنون داشته‌ایم خیلی مؤثر نبوده است چون بسیاری از اقدامات مقطعی یا سلیقه‌ای بوده است.

حسینی عنوان کرد: اخیراً گفتمان حقوق شهروندی برای شناسایی معبرهای ورودی عناصر تأثیرگذار بر مفاسد اداری دنبال می‌شود تا گلوگاه‌های فساد بسته شود و در خدمات رسانی به شهروندان فرایندی اجرا شود و سلایق نتواند تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اکنون بخشی از اذهان عمومی و دستگاه‌های اجرایی به سمت دولت الکترونیک سوق پیدا کرده‌اند تاکید کرد: هر بخش از اقدامات که در خصوص آن اراده ملی در وزارتخانه، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی جدی بوده و آن را باور داشته‌اند آثار آن را در استان‌ها نیز دیده‌ایم اما اگر موضوع فقط برای رفع تکلیف بوده در استان‌ها نیز اثری نداشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پایه بهبود خدمات دستگاه‌ها باید بر عهده فناوری اطلاعات باشد یادآور شد: در غیر این صورت نمی‌توان با اجرای روش‌های سنتی موفق بود.

وی تاکید کرد: در فرایند خدمات رسانی به مردم در دستگاه‌های اجرایی حتماً باید ملاحظات مردمی لحاظ شود در غیر این صورت پشتوانه علمی داشتن به تنهایی کافی نیست و پاسخ مثبتی به شهروندان نخواهد داد.

حسینی گفت: آنچه در استان مقداری شرایط را سخت می‌کند اینکه از نظر عرضی جزو سه استان بزرگ اما از نظر جمعیت جزو استان‌های آخر هستیم که این موضوع خدمات رسانی به مردم را سخت می‌کند و بایستی مقداری مورد توجه مسئولان ملی قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین خراسان جنوبی در شرایطی شکل گرفت که سیاست عمومی در آن مقطع یک سیاست انقباضی و اوج گفتمان چابک سازی قوه مجریه بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در آن زمان، بدنه دستگاه‌های اجرایی مقداری ضعیف بسته شد به ویژه اینکه نیروی کیفی نیز کمتر داشتیم در حالی که نیروی انسانی از سرمایه‌های استان است.

وی بیان کرد: بایستی از وضعیت موجود خارج شویم در غیر این صورت آسیب‌های ما بیشتر خواهد شد بویژه اینکه امروزه آستانه تحمل مردم کاهش یافته است.

حسینی با بیان اینکه فاز اخبار و اطلاعاتی که به بدنه جامعه داده می‌شود اکثراً منفی است که بخش اعظم آن از سوی دشمن است اما مجموعه اینها بر نوع رفتار ارباب رجوع و مسئولان اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در امر بزرگی مانند فرایند خدمات رسانی از علل و عوامل محدود استفاده کنیم بدون شک به نتیجه‌ای نخواهیم رسید لذا بایستی پازل فوق العاده سنگینی را چینش کنیم که پاسخگوی رفع وضعیت موجود باشد.

۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی گلوگاه افزود: در اهمیت قرآن همین بس که خدای بزرگ ماه رمضان را به قرآن می‌ستاید و فضیلت آن به‌خاطر نزول قرآن است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام مجتبی (ع) هر که قرآن بخواند یک دعای مستجاب شده از خدا طلبکار است، که یا زود و یا با تاخیر داده می‌شود.

آیت الله لائینی تاکید کرد: بنده طرفدار صرف فعالیت قرآنی، توجه به امور و کمک قرآنی نیستم من عنوانی به نام "عزت قرآنی" می‌شناسم یعنی کمکی که عزت قرآن را در پی داشته باشد.

وی گفت: اینکه می‌گویند هر دستگاهی باید دو درصد بودجه فرهنگی خود را به قرآن اختصاص بدهد درست نیست چرا قرآن را در درون بحث فرهنگی می‌برید و خودش نباید نام، عنوان و سرفصل داشته باشد این برخلاف عزت است.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: خیّرین و واقفین قرآنی را مدیریت و هدایت کنیم و دیگر اینکه شورای قرآنی، کمیته مالی پشتیبانی تشکیل بدهد و از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره ببرد.

وی افزود: حکومت باید برای ترویج قرآن پول و بودجه بگذارد، امیدواریم شان قرآن که فرهنگی‌ترین شئون است، بیش از هر چیزی حفظ شود.

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خاموشی پل خواجو
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور