Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس روابط بین‌الملل افغانستان گفت: هرچند لحن پاکستان نسبت به افغانستان تغییر کرده، اما راهبرد کلان این کشور ثابت بوده است.به گزارش بلاغ،پاکستان ادعا می‌کند که نقش اصلی در صلح افغانستان داشته و راهبرد این کشور در برابر افغان‌ها تغییر کرده و امنیت و ثبات افغانستان را به نفع منافع اقتصادی خود تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«انتظار خادم» کارشناس روابط بین الملل در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گفت: اگر پاکستان بخواهد نقشی در صلح افغانستان داشته باشد، همه از آن استقبال خواهند کرد و این موضوع را باید در نظر داشت که آنها نمی‌توانند در صلح افغانستان منفعل باشند.

وی با بیان این که پاکستان در حال ایفای نقش در صلح افغانستان است، افزود: من مطمئن نیستم که پاکستان در راهبرد کلان خود نسبت به افغانستان تغییری ایجاد کرده باشد.

این کارشناس روابط بین الملل ادامه داد: می‌توان تغییر لحن پاکستان نسبت به افغانستان را مشاهده کرد و آنها به دنبال ایفای نقش در صلح افغانستان هستند، اما آنها باید در وهله اول در راهبرد کلان خود نسبت به افغانستان تغییر ایجاد کنند.

خادم در پایان تاکید کرد: پاکستان می‌تواند نقش مثبتی در صلح افغانستان داشته باشد و باید در این راستا اقدام عملی کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان

وزارت خارجه طالبان اعلام کرد سومین نشست سازوکار ارتباطی میان چین و افغانستان برای کمک‌های بشر دوستانه و بازسازی افغانستان در پکن برگزار شد.

هیأت سیاسی افغانستان در این نشست پیشنهادهای خود را برای افزایش تأثیرگذاری کمک‌های چین به افغانستان درميان گذاشت.

در این نشست در مورد افزایش تجارت بین دو کشور، استخراج معادن افغانستان، ظرفیت‌سازی منابع انسانی، کمک به مهاجرین، گشایش«کریدور واخان» و زمینه سازی برای توسعه صادرات افغانستان به چین بحث و تبادل نظر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • توسعه اردوگاه موقت پناهجویان افغانستانی در تورخم