Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@20:06:01 GMT

قوه قضائیه چراغ روشنای ملت است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۰۴۸

محمدحسین صادقی درگفت وگو با خبرنگار بسیج از کرمانشاه :اظهار داشت: تعداد پرونده‌های تعیین تکلیف شده سال قبل استان 350 هزار مورد بوده که 450 هزارساعت مجازات جایگزین حبس در استان اعمال شد که در این زمینه در کشور پیشرو هستیم.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: یک سامانه ارزیابی آرا به منظور پایش، ضبط، ثبت و تحلیل آرا مرحله تجدیدنظر در یک نرم‌افزار راه‌‌اندازی شده که نتیجه آن به مرجع مربوط اعلام می‌شود و این امر در ارتقا کیفیت دستگاه قضایی بسیار مؤثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان حضور پنج ساله محمد‌رضا عدالتخواه به عنوان ریاست دادگستری استان، 114 مورد مصالحه و سازش در مورد پرونده‌های قتل عمد با وساطت هیأت «تألیف قلوب»، انجام شده است.

*محکومان معسر مهریه نباید زندانی شوند

صادقی در خصوص تعیین تکلیف زندانیان مهریه، ادامه داد: بنابر تأکید آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، افراد معسر نباید به خاطر مهریه در زندان بمانند و فقط کسانی‌ که علی‌رغم تمکن مالی از پرداخت مهریه استنکاف می‌ورزند، زندانی خواهند شد.

وی تعداد زندانیان مهریه در کرمانشاه 58 نفر و تعداد محکومان مالی را 224 نفر اعلام کرد و افزود: از حدود یک‌هزار و 600 زندانی مهریه در سراسر کشور نصفی از آنان به علت ثابت شدن اعسار مالی آزاد شدند و نصف دیگر آنان به علت اینکه تمکن مالی آن‌ها برای مقام قضایی ثابت شده کماکان در زندان هستند.

صادقی بحث بازدید سرزده مقامات قضایی استان از واحدهای مختلف قضایی را از جمله اقداماتی برشمرد که به تأسی بازدیدهای رئیس قوه قضائیه، در استان انجام خواهد شد.

مدعی‌العموم کرمانشاه در ادامه پرونده‌های مهم سه ماهه نخست سا‌ل‌جاری را تشریح کرد و از برخورد با شرکت‌های هرمی در استان خبر داد و عنوان کرد: اعضا و سرشاخه‌های شرکت یونیک فاینانس را تحت تعقیب قرار دادیم و 12 نفر از آنان را دستگیر کرده و برای آنان کیفر‌ خواست صادر شده‌ است.

*صدور قرار تامینی برای 19 عضو باند رشوه یکی از شهرداری‌ها

وی از کشف و دستگیری  باند اخذ رشوه در شهرداری یکی از شهرستان‌های استان و قرار تأمین کیفری برای 19 نفر در این رابطه و در دست رسیدگی بودن پرونده آنان و همچنین منع شهردار سابق این شهر از پذیرش سمت‌های مدیریتی تا تعیین تکلیف پرونده سخن گفت.

صادقی همچنین از رسیدگی به پرونده شرکت آرکا خودرو، که بدون کسب مجوز از بانک
مرکزی اقدام به فروش خودرو می‌کرد، به اتهام کلاهبرداری و انجام عملیات بدون مجوز خبر داد و گفت: این شرکت در حال حاضر 400 نفر شاکی دارد.

شناسایی و دستگیری عامل قتل سوپرمارکت شهرک پردیس و رسیدگی ویژه به پرونده آن در مرحله اجرا بودن پرونده قتل آرامستان، ملزم شدن پزشکان و حرفه‌های پزشکی به استفاده از دستگاه کارت‌خوان و واگذاری اجرا و نظارت این طرح به سازمان نظام پزشکی و نیز محکوم شدن شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای به پرداخت دیه کودک غرق شده در رودخانه چم‌بشیر، هرکدام به میزان یک‌سوم کل دیه؛ از دیگر مباحثی بود که دادستان به آن‌ها پرداخت.

*پرداخت تسهیلات ازدواج فقط با یک ضامن

صادقی در ادامه تأکید کرد: بانک مرکزی بانک‌ها را ملزم کرده که زوجین وام ازدواج بدهد و برای هر کدام از آن‌ها فقط یک ضامن طلب کند، با پیگیری دادسرا یک سازوکار نظارتی شامل معرفی یک بازرس از طرف هر بانک برای نظارت بر انجام کار و رسیدگی به شکایات به جای مراجعه به دادسرا در نظر گرفته شده است.

*دلالان بیشترین نقش را در رشد غیرمتعارف اجاره‌بهای مسکن دارند

این مقام عالی قضایی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عرضه قلیان در اماکن عمومی قانونی نیست، اظهار داشت: خیلی از کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها پروانه مجاز ندارند و اتاق اصناف موظف برخورد با آن‌هاست، البته آنهایی که مجوز دارند باید براساس ضوابط و مقررات عمل کنند و حتما باید تا ساعت مشخصی فعالیت کنند و ضمنا افراد سابقه‌دار صلاحیت لازم برای دریافت مجوز این گونه اماکن را ندارند و پلیس نظارت بر اماکن باید در صدور مجوزها نظارت بیشتری داشته باشد.

صادقی معتقد است، در رشد اجاره‌بهای غیرمتعارف مسکن دلالان بیشترین نقش را دارند و تأکید کرد: قطعا با آن‌ها برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

*طلب 9 هزار 100 شاکی پرونده «گلیم و گبه» پرداخت شده است

وی در مورد پرونده «گلیم و گبه»،گفت: در سه مرحله بیش از 80 میلیارد تومان به مالباختگان پرداخت شده و 9 هزار و 100 نفر کامل طلب خود را دریافت کرده‌اند و 2 هزار و 576 نفر باقی‌مانده در اسرع وقت طلب‌شان پرداخت خواهد شد.

صادقی حمایت از آمرین به معروف، جرم بودن کشف حجاب در خودرو و لزوم توقف وسیله نقلیه توسط پلیس و معرفی به دادسرا، لزوم تذکر پلیس به سگ‌گردانان در محیط‌های عمومی, ممنوعیت ساخت وساز و تجدید بنا در حریم و بستر رودخانه‌ها، ممنوعیت فروش کارت سوخت، لزوم تسریع در ساماندهی آبشوران توسط آب منطقه‌ای و نیز برخورد با دلالان ارز در خیابان گمرک، به نتیجه رسیدن پیگیری دادسرا در مورد پرداخت مطالبات چغندرکاران کارخانه قند بیستون، را در قالب دیگر ملاحظات و کارهای انجام شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب استان عنوان کرد.

دادستان کرمانشاه از مردم خواست مراقب کسانی‌که غصب عناوین دولتی می‌کنند(خود را مأمور دولت معرفی می‌کنند) و یا کسانی‌که ادعای نفوذ نزد مقامات قضایی می‌کنند؛ باشند و موضوع را به واحد حفاظت دادسرا و یا شماره تلفن 1580 اطلاع دهند.

وی از مدیران دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و نهادهای مختلف خواست چنانچه از وجود جرم یا بزهی در مجموعه خودشان شدند باید فورا به دادستان اطلاع بدهند در غیر این‌صورت مستوجب مسؤولیت برای خودشان خواهد شد.

صادقی در ادامه سخنانش تبلیغات زودهنگام انتخاباتی مجلس، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ را منع کرد و از کسانی‌که قصد حضور در انتخابات را دارند خواست از بهره‌برداری غیرمتعارف از از مجالس ترحیم بپرهیزند و همچنین از صاحبان عزا و مداحان خواست این رویه را اصلاح کنند چرا که مجلس ختم باید مجلس وعظ و تنبه باشد.

این مقام عالی قضایی استان کرمانشاه بیان کرد: آخرین نتیجه در خصوص بیمارستان و مسکن مهر اسلام‌آبادغرب به‌زودی اعلام خواهد شدو علت طول کشیدن این موضوع اخذ نظر کارشناسان در این رابطه بود.

وی در رابطه با شهادت رئیس پلیس آگاهی اسلام‌آبادغرب، اعلام کرد: تعدادی از عوامل شهادت دستگیر شده و بقیه نیز تحت تعقیب هستند و ما این پرونده را به صورت ویژه رسیدگی خواهیم کرد.

صادقی در مورد طرح «کاداک»، افزود: کاداک یک طرح بسیار مناسب در زمینه صیانت از اموال دولتی است و سبب خواهد شد امکان تعرض به اراضی دولتی به حداقل ممکن برسد که طی آن تمام املاک اداره‌ها و شرکت‌ها جانمایی شده و محدوده آن‌ها مشخص می‌شود.

دادستان در بخش پایانی سخنانش از راه‌اندازی صفحه «دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه» در اینستاگرام به منظور دریافت نظرات و مشکلات مردم خبر داد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی

بیانکونری موظف به پرداخت نزدیک به 10 میلیون یورو به علاوه سود به رونالدو است.

طرفداری | مدیران یوونتوس، موظف به بازپرداخت پول به کریستیانو رونالدو هستند، چراکه وکلای این بازیکن اکنون پرونده حقوقی خود را علیه این باشگاه با پیروزی به پایان رسانده‌اند.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، یوونتوس باید 19.5 میلیون یورویی را که به رونالدو از زمان حضورش در این باشگاه بابت دستمزد عقب افتاده تعلق دارد، پرداخت کند. این مبلغ مربوط به پرداخت‌های ماهانه‌ای است که در دوران قرنطینه توسط بانوی پیر به تعویق افتاده بود و ظاهراً این دستمزدهای معوقه هرگز به رونالدو پرداخت نشده بود.

کریستیانو رونالدو در این پرونده از خدمات وکلای برجسته‌ای همچون جان شحاته، امانوئله گواستالا و فابیو یودیکا بهره می‌برد و آنها نقش کلیدی در کسب پیروزی موکل خود در این پرونده داشتند. گزارش‌ها حاکی از آن است که یوونتوس هرگز بودجه‌ای را برای پرداخت این مبلغ در نظر نگرفته بود، چراکه آنها اساساً انتظار داشتند در این پرونده پیروز شوند.

پیش از این، پائولو دیبالا نیز به دلیل عدم دریافت دستمزدهای معوقه خود از یوونتوس به این باشگاه شکایت کرده بود تا بدین‌ترتیب رونالدو تنها بازیکنی نباشد که به این سرنوشت دچار شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری