Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@01:14:59 GMT

کمیسیون امنیت ملی در اختیار اصولگرایان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۲۲۷

کمیسیون امنیت ملی در اختیار اصولگرایان

گروه سیاسی/ اصولگرایان ترکیب هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را در اختیار گرفتند؛ در رأس آنها مجتبی ذوالنور توانست رئیس کمیسیون شود. با ترکیب فعلی به نظر می‌رسد وزارت خارجه در یک سال آینده روزهای سخت‌تری را در بهارستان در پیش داشته باشد.

به گزارش «ایران آنلاین»، بر اساس انتخابات دیروز، مجتبی ذوالنور نماینده اصولگرای قم، رئیس کمیسیون امنیت ملی شد و به جای حشمت‌الله فلاحت‌پیشه بر کرسی ریاست تکیه زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین محمدمهدی برومندی و محمدجواد جمالی به عنوان نواب رئیس کمیسیون امنیت ملی انتخاب شدند. پیش از این و در سال گذشته برومندی و دهقانی فیروزآبادی  نواب‌رئیس بودند. سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی (اصولگرایان) نیز سخنگوی کمیسیون امنیت ملی شد که سال گذشته این سمت در اختیار علی نجفی، عضو فراکسیون امید بود.
همچنین هاجر چنارانی و قاسم جاسمی از نمایندگان اصولگرا هم به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند که در سال گذشته جمالی نوبندگانی  و محسن علوی  نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین دبیران کمیسیون بودند. از جمله اخبار مغفول مانده این انتخابات هم رسیدن محمدابراهیم رضایی، دیگر نماینده اصولگرا به کرسی ریاست کمیته هسته‌ای کمیسیون بود.
اما سؤال این است که چگونه اصولگرایان صدر تا ذیل ارکان کمیسیون امنیت ملی را در سال اخر در اختیار گرفتند. بر اساس نتیجه انتخابات دیروز مجتبی ذوالنور توانست با نتیجه 11 بر 10 بر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه پیروز شود.
این در حالی بود که یکی از آرای موافق فلاحت‌پیشه یعنی صفاری نطنزی از طیف مستقلین در این جلسه غایب بود. در همین حال نیز انتخابات یک رأی باطله داشت، رأیی که به نام علاء الدین بروجردی نوشته شده بود در حالی که او اصلاً نامزد این انتخابات نبود.
اینها همه در حالی است که در ترکیب کمیسیون امنیت ملی 10 نماینده از طیف اصولگرایان ولایی، 8 نماینده از فراکسیون امید و 5 نماینده از طیف مستقلین قرار دارند. در انتخابات دیروز هم رأی طیف مستقلین باز هم تأثیرگذار بود و با چرخش محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا به سمت ذوالنور، این نماینده نزدیک به جبهه پایداری توانست به ریاست کمیسیون امنیت ملی برسد.
جمالی نوبندگانی خود در این ماجرا توانست به کرسی نایب‌رئیسی برسد. این اتفاق هفته پیش در کمیسیون فرهنگی هم رخ داده بود و تک‌رأی  غلامرضا کاتب از فراکسیون مستقلین به نفع جمشید جعفرپور، مانع ریاست علی مطهری شده بود.
روایت فلاحت پیشه
نکته مهم‌تر اینکه فلاحت پیشه خود هفته گذشته در گفت‌وگو با «ایران» گلایه کرده بود که طیف مستقلین چندان تلاشی برای ابقای او ندارند و علی رغم اینکه احتمال رأی برخی از نمایندگان مستقل به ذوالنور به رؤسای این فراکسیون منتقل شده اما آنها تحرکی برای تغییر این وضعیت انجام نداده‌اند. دیروز نیز طیف مستقلین بدون داشتن موضع یکدست، به صورت آتش به اختیار در انتخابات کمیسیون امنیت ملی رأی دادند که نتیجه آن رأی سرنوشت‌ساز حداقل یک نفر از آنها به ذوالنور بود.
اما فلاحت‌پیشه در گفت و گو با خبرآنلاین روایت دیگری از رأی مستقلین دارد و می‌گوید که «از مستقلین فقط آقای دهقانی به من رأی داد و بقیه در قالب ائتلاف به آقای ذوالنور رأی دادند.» هر چند به نظر می‌رسد این روایت قدری غلوآمیز باشد چون با توجه به ترکیب اعضای وابسته به فراکسیون‌ها در کمیسیون امنیت ملی اگر چنین بود، رأی فلاحت پیشه کمتر از عدد 10 می‌شد. اما نکته اینجاست که او هم مستقلین را در رأی نیاوردن خود مقصر می‌داند. چه آنکه گفته است: «سال گذشته هم که رأی آوردم لطف همکاران عزیز در فراکسیون امید بود. تنها جریانی که برنامه من را دید و دو سال از من حمایت کردند این فراکسیون بود و قدردان زحمات‌شان هستم.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی

ملی‌پوش نوجوان تنیس روی میز کشورمان همچنان در رده بندی جهانی عنوان نخست را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ هفته سیزدهم خود را منتشر کرد و بنیامین فرجی ملی‌پوش نابغه‌ پینگ‌پنگ ایران همچنان صدرنشین رده سنی نوجوانان جهان در رده سنی زیر ۱۵ سال قرار گرفت.

در این رنکینگ بنیامین فرجی با ۳۴۴۵ امتیاز همچنان بالاتر از ورزشکارانی از کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین رتبه نخست جدول رده سنی زیر ۱۵ سال و نوجوانان جهان را در اختیار دارد.

کد خبر 739365

دیگر خبرها

  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟