Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@19:27:57 GMT

کج شدن ساختمان شش طبقه در کرج

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۴۱۹

کج شدن ساختمان شش طبقه در کرج

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد حسین وطنی با بیان این خبر افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر کرج در پی کسب خبری مبنی بر یک ساختمان غیراستاندارد در معرض ریزش، در منطقه ماهدشت کرج به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ساختمان مذکور مقداری انحراف پیدا کرده که به دستور نماینده دادستان استان البرز دستور تخلیه صادرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وطنی افزود: بلافاصله یک ورزشگاه در منطقه ماهدشت آماده و ۴۰ عدد چادر و حدود ۲۰۰ پتو برای ساکنان ساختمان در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد که به دلیل احتمال ریزش این ساختمان، دو ساختمان مجاور آن از دو طرف نیز تخلیه و اسکان برای آنها نیز در نظر گرفته شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز یادآور شد که ساختمان مذکور قرار بوده در سه طبقه ساخته شود که به صورت غیرمجاز در شش طبقه بنا شده و دیگر تخلف این ساختمان طبق نظر کارشناسان مربوطه پنج حلقه چاه جذبی در زمین این ساختمان حفاری شده بوده که سبب سست شدن پی ساختمان گردیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر استان البرز امداد و نجات جمعیت هلال احمر زمین استان البرز جمعیت هلال احمر ساختمان کرج ماهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اعلام کرد: آیین نکوداشت حاج محمدمیرزا قوانلو ملقب به کاشف السطنه (پدر صنعت چای ایران) عصر فردا در موزه چای لاهیجان برگزار می‌شود.

این برنامه با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی لاهیجان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان و سازمان چای کشور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۱۸ فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه) برای شرکت در مراسم در جوار مقبره کاشف السلطنه حضور یابند.

کاشف السلطنه کیست؟

تاریخ می‌گوید: «محمدخان قاجار قوانلو» کارمند وزارت خارجه و کنسول ایران در هند بود، به فکرش رسید که آب و هوای مزارع چای هند شبیه آب و هوای گیلان است. پس تصمیم گرفت، یک امتحانی کند و ببیند می‌تواند چای را در ایران بکارد یا نه. رفت دنبال کار و در یادداشتی هم نوشت: «می روم دنبال چای ... ان شاءالله کسان دیگری هم در فکر رفع احتیاج سایر کالا‌ها باشند».

باقی داستان این است که مقدار زیادی بذر چای و ۳ هزار نهال چای را با هر زحمتی بود در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی به ایران آورد و در لاهیجان کاشت و به یک نفر از معتمدین محلی سپرد که مراقب مزرعه چای باشد و بوته‌ها را زیاد کند و خودش دیگران را تشویق کرد که چای بکارند و نتیجه آن که تا چند سال بعد چای ایرانی رسیده بود به سینی چای ایرانی ها. همین موفقیت او در بومی کردن صنعت کشت چای باعث شد از مظفرالدین قاجار لقب «کاشف السلطنه» بگیرد و از مردم ایران نیز لقب «پدر چای ایران».

موزه کاشف السلطنه کجاست؟

موزه کاشف السلطنه یا همان موزه تاریخ چای ایران به عنوان تنها موزه تخصصی و تاریخی چای در کشور در آرامگاه کاشف السلطنه (بنیانگذار صنعت چای ایران) در شهر لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

این موزه امروزه با توجه به جذب گرشگران داخلی و خارجی جزء یکی از معروف‌ترین و بی نظیرترین جاذبه‌های شهرستان لاهیجان محسوب می‌شود. 

فضای داخلی موزه چای ایران از ۲ طبقه تشکیل شده است. در طبقه پایین تندیس و دست نوشته‌ها و برخی وسایل شخصی کاشف السلطنه به همراه ادوات کشت و فرآوری گیاه چای قرار دارد. 

در طبقه دوم که به صورت بالکن بر روی طبقه اول ساخته شد، بیشتر پوشش و آداب و سنن مردم گیلان و لاهیجان به نمایش گذاشته است. مقبره کاشف السلطنه نیز در بخش انتهایی طبقه دوم قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است