Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:50:04 GMT

ریشه کنی انتقال ایدز از مادر به فرزند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۶۷۳

نماینده یونیسف در ایران گفت: ایران به سمتی پیش می‌رود که بتواند انتقال بیماری ایدز از مادر به فرزند را ریشه‌کن کند. ناطقان: اسدی لاری معاون بین الملل وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه نشست منطقه ای سلامت و تغذیه کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا صندوق کودکان سازمان ملل متحد اظهار داشت: یونیسف یار و یاور کودکان ایرانی در ۶۰ سال گذشته در حوزه واکسیناسیون، رشد و سلامت کودکان، تغذیه بوده و در سیل اخیر نقش به سزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در زمینه تحریم‌ها بسته مناسبی با محوریت وزارت امور خارجه تهیه شده است.

در ادامه این مراسم، ایزبان چترجی مشاور منطقه‌ای یونیسف گفت: این جلسه همینطور که در صحبت ها آن وارد جلسه مهمی است که می‌خواهیم همکارانمان را از تمام دفاتر منطقه یونیسف گرد هم جمع کنیم نماینده در این جلسه حضور دارند، تصمیم گرفتیم ایران را انتخاب کنیم به دلیل اینکه تمرکز ما بر روی مراقبت‌های بهداشتی بود.

وی گفت: ایران در حوزه مراقبت های بهداشتی پیش رو بوده است، ۲ روز اول این همایش برای مراقبت‌های بهداشتی بحث خواهد شد و در روز سوم به صورت عملی اقداماتی را انجام خواهیم داد، مراقبت اولیه بهداشتی مانند واکسن و قرص نیست و امیدواریم فردا مسائلی را از وزارت بهداشت بشنویم تا به پیشبرد مسائل بهداشتی به ما کمک شود.

مشاور منطقه‌ای یونیسف افزود: برای برنامه کمیته منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی امیدوارم در پایان سال بتوانم در ایران حضور پیدا کنم.

ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران ادامه این نشست اظهار کرد: ما ۷ دهه همکاری با کشور ایران در زمینه واکسیناسیون و حمایت از کودک داریم و علاوه بر بحث‌های اجتماعی و حمایت‌های مالی، در دهه ۶۰ در جنگ با عراق برنامه حمایت کودکان را اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: پیشرفت ایران علی رغم جنگ تحریم تحسین برانگیز بوده است و علاوه بر همکاری که سال‌هاست با وزارت بهداشت داشتیم، با وزارت نیرو، وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات و ستاد مبارزه با موادمخدر همکاری‌های خوبی آغاز کرده‌ایم.

نماینده یونیسف در ایران با اشاره به برنامه‌هایی که یونیسف در ایران اجرایی کرده است، گفت: تحقیقات و تحلیل داده‌های بسیاری صورت گرفته است و برنامه استراتژیک برای مراقبت نوزاد و مادر، پیمایش حوزه سلامت، پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در نوجوانان، توجه به تغذیه و تأمین مواد مغذی مثل ویتامین دی و فولیک اسید، کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان، پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک برای به صفر رساندن آن همکاری داشتیم.

وی افزود: همچنین بحث تغذیه با شیر مادر مورد توجه قرار گرفت و بانک شیر مادر در این زمینه ایجاد شد و از دولت برای تأسیس آن حمایت کردیم، افزون بر این‌ها تلاش کردیم تا فرزندآوری در ایران افزایش پیدا کند و بحث‌های روانشناسی در نوجوانان به ویژه آنهایی که در معرض خطر اعتیاد به موادمخدر هستند، مورد توجه قرار گیرد و در تلاشم تا با همکاری وزارت بهداشت برنامه‌هایی در حوزه سلامت را بهتر پیش ببریم.

نماینده یونیسف در ایران اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه و سیل در ایران تلاش کردیم از سلامت کودکان مراقبت کنیم، افزون بر این‌ها در سرمایه‌گذاری اقتصادی باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و به وزارت بهداشت و دولت کمک کنیم تا بودجه‌های حوزه سلامت بهتر صرف شوند و همکاری بیشتری در حوزه تکنولوژی‌های حوزه سلامت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید داشته باشیم.

پارکس با اشاره به برنامه‌های ایران برای کنترل بیماری ایدز ادامه داد: ایران به سمتی پیش می‌رود که بتواند انتقال ایدز از مادر به فرزند را ریشه‌کن کند.

وی افزود: یونیسف و ایران به دنبال همکاری‌های چندجانبه هستند و ما بسته‌هایی در شرایط تحریم داریم تا در این شرایط به آسیب‌پذیرترین گروه‌ها کمک کنیم. منبع: فارس برچسب ها: ریشه کنی ، انتقال ، ایدز ، مادر ، نوزاد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریشه کنی انتقال ایدز مادر نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین

اخیرا مطالعه جدیدی در دانشگاه نورث وسترن انجام شده است که نشان می‌دهد مادرانی که در دوران بارداری استرس بیشتری را متحمل شده‌اند، نوزادانشان در ۳ ماهگی با احساسات منفی از قبیل ترس‌، غم و ناراحتی، بیشتر درگیر خواهند شد. این تحقیق نشان می‌دهد که مسیر رشد و تربیت کودک از قبل به دنیا آمدن آغاز می‌شود.

مطالعات قبلی نشان می‌دهند که اضطراب مادران در دوران بارداری با کیفیت خلقی و رفتاری نوزاد ارتباط مستقیمی دارد.

در ادامه به شرح بیشتر این مطلب که آخرین مطالعه صورت گرفته در این زمینه به شمار می‌رود، می‌پردازیم.

یکی از محققان این مطالعه معتقد است که استرس غالبا به عنوان یک ساختار ثابت بررسی و در نظریه‌های مختلف، عاری از هر گونه تغییر شناخته می‌شود. به صورتی که یا کسی دچار اضطراب هست یا نیست! اضطراب دارای ابعاد متفاوتی است که ممکن است در هر فرد به صورت متفاوت بروز کند؛ پس نمی‌توان گفت هر کس به علائم شایع و پرتکرارتر استرس مبتلا نیست، به طور حتمی اضطراب ندارد.

استرس در زندگی روزانه بسیاری از جنبه‌های مهم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این مسئله یکی از جنبه‌های موثر در ایجاد روش‌های تحقیقاتی جدید به شمار می‌رود که به محققان کمک می‌کند بتوانند مطالعات دقیق‌تری بر این موضوع داشته باشند.

نظریه دیگری که در این تحقیق به دست آمده، این مفهوم را می‌رساند که مادران هنگامی که حتی با کوچک‌ترین استرس‌های روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند، همزمان باعث می‌شوند کودکانشان در آینده احساسات منفی بیشتری داشته باشند.

درک بیشتر والدین از ماهیت اضطراب می‌تواند به مدیریت شرایط کمک کند. به عنوان مثال اگر مادر پیش از بارداری دچار استرس‌های بیش از اندازه باشد، با دانش صحیح از این مسئله، قبل از اقدام به باروری سراغ درمان می‌رود و از بروز اتفاقات منفی در آینده جلوگیری می‌کند.

پژوهشگران بیان کردند که سن ۳ ماهگی برای اندازه‌گیری احساسات منفی‌، یک شاخص اولیه محسوب می‌شود و طبیعی است که این مطالعه و بررسی باید تا سنین بالاتر هم ادامه یابد تا بتوان نظریه‌های قطعی و نهایی را اعلام کرد. آن‌ها همچنین شاخص دوم را سن ۳ سالگی تعیین کردند تا بدانند شرایط محیطی، تاثیرات منفی یا مثبتی طی این مدت در کودک ایجاد کرده است یا نه.

والدین می‌توانند کودکان را در بهبود شرایطشان یاری کنند و حتی اگر در دوران بارداری باعث ایجاد برخی احساسات ناخوشایند در فرزندشان شدند، با رفتارهای صحیح و ایجاد محیطی امن و آرام برای آن‌ها، قدمی به سوی رفع ناآرامی‌های روحی‌شان بردارند.

مطالعات نشان می‌دهند که پیوند مادر_فرزند و سیر تربیتی کودک مربوط به دوران پیش از تولد است. به صورتی که تمام رفتارهای مادر به شکل مستقیم بر جنین تاثیر می‌گذارد. به دلایل ذکر شده لازم است برای داشتن فرزندی با اضطراب کمتر، والدین بیشتر از خودشان مراقبت کنند.

منبع: northwestern

ترجمه: تکتم شریفی نژاد خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز