Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@17:11:53 GMT

خطرسکته مغزی باساعات کارطولانی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۷۶۵

متخصصان سلامت هشدار می‌دهند که کار کردن در ساعات طولانی، خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد. ناطقان: طبق این مطالعه فرانسوی ساعات طولانی کاری به "بیش از ۱۰ ساعت کار در روز برای دست‌کم ۵۰ روز در سال" اطلاق می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که برای بیش از یک دهه ساعات طولانی کاری داشته‌اند در بالاترین میزان خطر بروز سکته مغزی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما انجمن سکته مغزی انگلیس راهکارهای متعددی را برای خنثی کردن اثر ساعات طولانی کار ذکر کرده که از آن‌ها می‌توان به ورزش و تغذیه مناسب اشاره کرد.

متخصصان مؤسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه و دانشگاه "انگرز" این کشور اطلاعات مربوط به سن، استعمال دخانیات و ساعات کار بیش از ۱۴۳ هزار بزرگسال را بررسی کردند.

تنها کمتر از یک سوم این افراد برای ساعات طولانی کار می‌کردند که ۱۰ درصد از آن‌ها برای یک دهه یا بیشتر ساعات طولانی به کار مشغول بوده‌اند. در مجموع ۱۲۲۴ نفر از این افراد سکته مغزی کرده‌اند.

متخصصان در مجله سکته مغزی از انجمن قلب آمریکا متذکر شده‌اند افرادی که برای ساعات طولانی کار می‌کنند، ۲۹ درصد بیشتر در خطر سکته مغزی بوده و آن‌هایی که برای یک دهه یا بیشتر، ساعات طولانی کار کرده‌اند، ۴۵ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

افرادی که به طور پاره وقت کار می‌کنند یا آن‌هایی که پیش از شروع به کار کردن در ساعات طولانی، سکته مغزی کرده‌اند از آمارهای این مطالعه حذف شده‌اند.

نکته قابل توجه این مطالعه آن است که ارتباط یک دهه کار کردن در ساعات طولانی و افزایش خطر سکته مغزی در افراد زیر ۵۰ سال برجسته‌تر است. این یافته‌ای غیرمنتظره است که تحقیقات بیشتری برای کشف علت آن نیاز است.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، متخصصان توصیه می‌کنند در صورتی که مجبورید برای ساعاتی طولانی کار کنید، راهکارهای ساده‌ای هم‌چون رژیم غذایی سالم، ورزش کردن، ترک دخانیات و داشتن خواب کافی توصیه شده می‌تواند به کاهش خطر سکته مغزی در شما کمک کند. منبع: ایسنا برچسب ها: سکته مغزی ، خطر ، ساعات کار طولانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سکته مغزی خطر ساعات کار طولانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر رفت و برگشت جاده چالوس مسدود شد/ تا ساعات آینده چالوس به سمت تهران یکطرفه می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ضمن بیان علت مسدود شدن جاده چالوس در هر دو مسیر، اظهار کرد: در مقطعی گره ترافیکی در این محور ایجاد شده که برای مدیریت و تخلیه بار ابتدایی و انتهایی مسیر مجبور به مسدود کردن هر دو مسیر (شمال به جنوب و جنوب به شمال) شدیم.

بیشتر بخوانید: وضعیت جاده‌ها/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور

وی افزود: اکنون که گره ترافیکی باز شده است بنا شد تا در ساعات آینده جاده چالوس به سمت تهران یکطرفه شود تا بار ترافیکی تخلیه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225398 برچسب‌ها وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور

دیگر خبرها

  • استقرار جو نسبتاً پایدار در البرز تا روز شنبه
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • تداوم ناپایداری‌های دریایی در هرمزگان
  • سکته مغزی چگونه رخ می‌دهد؟ + فیلم
  • مسیر رفت و برگشت جاده چالوس مسدود شد/ تا ساعات آینده چالوس به سمت تهران یکطرفه می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و ضعیف در البرز