Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:44:06 GMT

۷۰۰ خانواده در قزوین متقاضی فرزند خواندگی هستند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۸۷۱

۷۰۰ خانواده در قزوین متقاضی فرزند خواندگی هستند

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هیچ کودک واجد شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی در مراکز پرورشگاهی استان وجود ندارد.

وی در خصوص بخش‌های دیگر حوزه اجتماعی به آمارهایی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته میزان تماس با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان ۱۶۸ درصد رشد داشته که یکی از دلایل آن، افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی از سه به هشت مرکز و همچنین افزایش آگاهی و فرهنگسازی نسبت به این مرکز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول گفت: البته رشد آسیب‌های اجتماعی هم در این میان از اهمیت زیادی برخوردار بوده که موجب افزایش تماس‌ها شده است.

وارثی خاطرنشان کرد: وضعیت حمایت از دختران در معرض آسیب در خانه سلامت امسال نسبت به سال ۹۶، منفی ۱۶ درصد بوده که نشان می‌دهد سامانه ۱۲۳ به طور تخصصی‌تر با این مسائل برخورد می‌کند.

وی همچنین از رشد ۱۶ درصدی حمایت از زنان در معرض خشونت خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۶۷ زن در معرض خشونت تحت حمایت بهزیستی استان قرار گرفتند.

وارثی همچنین حمایت از افراد دچار اختلال هویت جنسی را یکی دیگر از خدمات این اداره کل در حوزه اجتماعی عنوان کرد و افزود: در سال ۹۷ میزان حمایت از این افراد در استان ۴۰ درصد رشد یافت.

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در سال ۹۷ تعداد مستمری بگیران بهزیستی استان از ۶ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر رسید که آمار قابل توجهی است.

۷۳۸۸* ۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین فرزندخواندگی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم توجه به نیاز‌های اجتماعی افراد دارای معلولیت ذهنی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا شمس احسان با بیان اینکه بهبود کیفیت زندگی دغدغه همه آحاد جامعه است، گفت: آسیب‌های اجتماعی فصل مشترک شهرداری و بهزیستی است.

وی با بیان اینکه ما شاهد توسعه کیفی زیرساخت‌های آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران هستیم، اظهار کرد: امروز می‌خواهم در مورد گروه خاصی در شهر تهران که به حاشیه رانده شدند صحبت کنم و آن‌ها افراد دارای معلولیت ذهنی هستند که خانواده‌هایشان نیز مطالبات زیادی دارند.

شمس احسان با بیان اینکه طراحی فضای عمومی برای معلولان همواره مورد تأکید نهاد‌های قانون‌گذار و اجرایی قرار گرفته‌اند، اما متاسفانه هنوز ضابطه لازم و فضا‌های در بر گیرنده برای افراد دارای معلولیت ذهنی تدوین نشده است، تصریح کرد: ما جلسات زیادی با نهادها، سازمان‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه معلولان ذهنی داشتیم، اما آن‌ها اعلام کردند که هنوز راهنما و ضوابط لازم برای آماده سازی پارک‌ها مخصوص این قشر را تدوین نکردند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که فرآیند احساس، ادراک و ... افراد دارای معلولیت ذهنی متفاوت است و باید برای توجه به این ادراکات، ضوابط و استاندارد‌های متناسب با این طیف وجود داشته باشد که نداریم، اظهار کرد: باید دغدغه رفع نیاز‌های این افراد در حوزه‌های مختلف همچون حوزه ترافیک، شهرسازی و ... در نظر گرفته شود و ما از متخصصان بهزیستی می‌خواهیم که در راستای ایجاد گفتمان واحد نسبت به تشکیل کمیته مشترک در بهزیستی اقدام کنیم و مدیریت شهری نیز در این زمینه آماده است.

وی با اشاره به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است، ادامه داد: می‌توان با اتخاذ سازوکار مداخله‌گر نسبت به جهش تولید با مشارکت مردم اقدام کنیم که کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری در این زمینه آماده هستند.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی، حامی دانش آموزان در معرض آسیب است
  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است
  • دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است
  • ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجوان بهزیستی زنجان پرداخت شد
  • حمایت بهزیستی استان کرمان از ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • طرح های تشویقی جدید صندوق بیمه روستائیان برای فرزندآوری
  • طرح های تشویقی جدید صندوق بیمه اجتماعی روستائیان برای فرزندآوری
  • حمایت بهزیستی کرمان از سه قلوها