Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «نقش رژیم صهیونیستی در ورود پهپاد جاسوسی آمریکا به مرزهای کشورمان مشهود است»، گفت که آمریکایی‌ها با این اقدام به دنبال آزمایش اراده و تجهیزات ما بودند.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نباید از نقش رژیم صهیونیستی در ورود پهپاد جاسوسی به مرز کشورمان غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه اکنون سکوت کرده و حرفی نمی‌زند خود نشان می‌دهد که در پشت صحنه نقشی را ایفا می‌کند و در این بین برخی کشورهای منطقه همچون بحرین، امارات و عربستان را جلو می‌اندازد. کشورهایی که تنها از پولشان استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه «آمریکا به هیچ یک از قراردادها و معاهدات بین‌المللی معتقد نیست» توضیح داد: دکترین آمریکا آن است که اگر هر کدام از سازمان‌های بین‌المللی در اختیار منافع این کشور نباشند از آن خارج می‌شوند. نمونه آن حمله به عراق بود که شورای امنیت آن را تصویب نکرد و آمریکا علی رغم نبود مصوبه‌ای به عراق حمله کرد. نمونه‌های دیگر را هم می‌توان در سایر قوانین بین‌المللی دید.

جمالی با این توضیح که «آمریکا در اعزام پهپاد جاسوسی به کشورمان به دنبال آزمایش اراده و تجهیزات ما بود»، گفت: شاید اگر ما پهپاد را سرنگون نمی‌کردیم آنها حمله نظامی می‌کردند. موضوع دیگر آن است که همانطور که سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد ممکن است سناریوی آنها بعد از فجیره و دریای عمان پررنگ کردن این موضوع و در نهایت تلاش برای اجماع جهانی علیه ما باشد تا کشورمان را ذیل فصل هفت قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرنگونی پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: روزهای آینده برای رژیم اسرائیل روزهای سختی خواهد بود / فیصل مقداد: رژیم صهیونیستی بر نفرت و کینه بنا شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به دمشق، به دیدار بشار اسد و سپس به دیدار همتای خود فیصل المقداد رفت و در رابطه با موضوعات منطقه و روابط فی‌مابین به گفتگو پرداخت سپس وزرای خارجه هر دو کشور به جمع خبرنگاران آمده و به پاسخگوی اصحاب رسانه شدند.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بر نفرت و کینه بنا شده است، باید از جامعه جهانی پرسید از منظر شما معنای نسل کشی چیست؟!

وی افزود: سفر آقای امیرعبداللهیان بعد از جنایت بمباران کنسولگری ایران رخ می‌دهد. رئیس جمهور سوریه سخنانی در خصوص روابط ایران و سوریه ارائه کردند.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی بسیار گسترده است، گفت: کودکان بر اساس قوانین بین المللی باید در امان باشند. کودکان هدف مستقیم رژیم صهیونیستی بوده است.

مقداد ادامه داد: آمریکا تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. از جامعه جهانی دعوت می‌کنیم که برای توقف این جنایات تلاش کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این نشست خبری با تأکید بر اینکه جنایت تروریستی و جنگی رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق با استفاده از تسلیحات آمریکایی صفحه جدیدی از نقض حقوق بین الملل و مصونیت‌های دیپلماتیک بود، اظهارداشت: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران مورد توجه بود. سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد و مشورت با مقامات سوریه همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی افزود: در روز‌های گذشته در تهران میزبان شیخ اسماعیل هنیه و زیاد نخاله بودیم. با حضور رهبران مهم و عالیرتبه مقاومت فلسطینی گفتگو‌های سطح بالا و مشورت‌های اساسی در تهران صورت گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: ساعتی پس از حمله تروریستی به سفارت ایران نشست فوق العاده شورای عالی امنیت ایران به ریاست، رئیس جمهور کشورم برگزار شد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد، اظهارکرد: از دمشق با صدای بلند اعلام می‌کنم آمریکا در این حادثه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد، رژیم اسراییل تنبیه خواهد شد. 

وی افزود: عدم موافقت آمریکا و دو کشور اروپایی برای صدور بیانیه در محکومیت این حمله نشانه‌ای از چراغ سبز آمریکاست و واشنگتن به خاطر این رفتارش باید پاسخگو باشد. ما امنیت سوریه را امنیت منطقه می‌دانیم و به تلاش ها علیه حمله به کرانه باختری و تسهیل ارسال کمک به غزه و خنثی کردن طرح‌های صهیونیستی علیه غزه ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان همچنین اظهارداشت: چگونگی پاسخ به اسرائیل در میدان تعریف شده و در میدان این موضوع روشن خواهد شد. روزهای آینده برای رژیم اسرائیل روزهای سختی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن
  • موضع حمایتی آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه
  • تشدید انزوای صهیونیست‌ها پس از حمله به کنسولگری ایران
  • تشدید انزوای رژیم صهیونیستی پس از حمله به کنسولگری ایران
  • نماینده ایران در سازمان ملل: به دلیل عدم پایبندی اسرائیل به تعهدات بین‌المللی به قطعنامه شورای امنیت تحت فصل هفتم نیاز داریم؛ این رژیم باید مشمول مجازات‌های بین‌المللی شود/ آمریکا تمام اعتبار و آبروی خود را صرف حمایت از نسل کشی در غزه کرده است
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی ایران مسئول است و باید پاسخگو باشد
  • افتتاح ساختمان کنسولگری جدید ایران در سوریه توسط وزیر امور خارجه+فیلم / دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه‌/ امیرعبداللهیان: تنبیه اسرائیل قطعی است
  • امیرعبداللهیان: روزهای آینده برای رژیم اسرائیل روزهای سختی خواهد بود / فیصل مقداد: رژیم صهیونیستی بر نفرت و کینه بنا شده است
  • آمریکا در حمله به بخش کنسولی ایران مسئول است و باید پاسخگو باشد
  • دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و سوریه