Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@02:18:02 GMT

تعزیه نقش ‌مهمی در ترویج معارف اسلامی دارد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۹۲۸

تعزیه نقش ‌مهمی در ترویج معارف اسلامی دارد

به گزارش ایکنا از کرمان، ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار زوط گذشته، 2 تیرماه در مراسم تجلیل از 25 بچه‌خوان این دوره از سوگواره تعزیه با اشاره به جایگاه هنر آیینی‌مذهبی تعزیه گفت: تعزیه نقش بسیار مهمی در ترویج معارف اسلامی و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.
وی با بیان اینکه در اجرای یک گروه تعزیه هنرمندانی با سنین مختلف همکاری دارند، افزود: در این بین اجرای زیبای یک بچه‌خوان تعزیه و اثرگذاری آن بر مخاطب تعزیه بر کسی پوشیده نیست چرا که بچه‌خوان تعزیه با سادگی هرچه تمام‌تر و خلوص نیت بیشتر نقش خود را شبیه‌خوانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر اجرایی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با بیان اینکه در این دوره سوگواره مجلس شهادت حضرت مسلم‌ابن‌عقیل(ع) در بخش رقابتی اجرای عمومی شد، بیان کرد: در اجرای مجلس تعزیه مسلم(ع) سه یا چهار بچه‌خوان شبیه طفلان مسلم(ع)، فرزند هانی و فرزند طوعه را شبیه‌خوانی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تجلیل از بچه‌خوانان تعزیه در ایجاد انگیزه و ماندگاری آنها در این هنر آیینی می‌تواند مؤثر باشد، اظهارکرد: در تمام هفت دوره سوگواره تعزیه ده‌زیار از تمام بچه‌خوانان تعزیه طی مراسمی و با حضور مسئولان تجلیل به عمل می‌آید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فرهنگی تعزیه ده زیار معارف اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام میثم فیاضی درنشست خبری گفت:از این تعداد برنامه ۱۴۱عنوان درسپاه شهدا و۲۷۶۰عنوان هم دربسیج استان اجرا می‌شود. 
وی تبیین و ترویج اندیشه شهید مطهری، تجلیل از مربیان وهادیان سیاسی، تجلیل از خانواده شهدا وایثارگر، برگزاری مسابقه نقاشی وخطاطی وبرگزاری نشست‌های بصیرتی فرماندهان باتوجه فرمان جهاد تبیین ازمهمترین برنامه‌های اجرایی دراین هفته خواهد بود.
وی ترویج ونشراندیشه‌های شهید مطهری رامحوربرنامه‌های عقیدتی سپاه عنوان کردوافزود:شهید مطهری یک عالم أهل تفکر، اندیشه ومنطبق بانیاز‌های جامعه بود. 
۸تا۱۳اردیبهشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • ده روسی: سردار آزمون بازیکن مهمی برای رم است؛ بولونیا شایسته برد بود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی