Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی حامی سرمایه گذاری مشروع است، گفت: انحراف در تسهیلات رونق تولید موجب هدررفت سرمایه ملی را در پی خواهد داشت و زمینه ساز بدبینی و نارضایتی مردم نسبت به نظام خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر حمایت دستگاه قضائی از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و صنعت اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری جزو سند تحول دستگاه قضا با رویکرد حفظ حقوق عامه و بیت المال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری نامگذاری سال جدید به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: همه دستگاه‌های قضائی مکلف به تسهیل در رونق تولید و رفع موانع پیش رو هستند تا شاهد رونق واقعی در حوزه تولید باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کار تولید یک کار جهادی است، افزود: دستگاه قضا حامی سرمایه گذاری مشروع در کشور است و زحماتی که قوای سه‌گانه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور متحمل شدند باید منجر به نتیجه مطلوب شده و پیگیری امور مربوط به تولید با حساسیت دوچندان صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی واگذاری‌های غیراصولی و فاقد کارشناسی را سم مهلکی برای تولید و از بین برنده اشتغال و عامل بروز چالش‌های کارگری دانست که نظیر آن در سطح استان بارها مشاهده شده است و گفت: واگذاری‌ها باید به میزان نیاز صورت گیرد و هرگونه واگذاری باید به افراد دارای اهلیت و با دقت لازم انجام شود تا خدای ناکرده شاهد زمین خواری نباشیم.

وی نظارت بر اجرای طرح‌های سرمایه گذاری پس از واگذاری منطبق با سازوکارهای قانونی و کارشناسی دقیق را در گام دوم مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید به گونه‌ای عمل کرد که پس از واگذاری طرح‌های اقتصادی در حوزه تولید یا واگذاری زمین برای سرمایه گذاری به بهانه تولید و پرداخت تسهیلات لازم شاهد نیمه کاره رها شدن طرح باشیم که چنین فرآیندهایی صحیح نیست و به اقتصاد کشور و حقوق عامه مردم آسیب وارد خواهد کرد.

حجت الاسلام عبداللهی از متولیان نظارت بر حوزه تولید و ایجاد اشتغال در استان خواست تا در واگذاری‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی نظارت دقیق داشته باشند تا تمامی فرآیندها به صورت صحیح و دقیق و بدون هرگونه انحراف اجرا شود.

وی عدم هزینه کرد مناسب تسهیلات اعطایی رونق تولید در حوزه صنعت و تولید استان را به عنوان یک آسیب جدی به اقتصاد بیان کرد و افزود: دستگاه قضائی در عمل به وظیفه ذاتی خود مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قوانین در راستای ارزیابی بر نحوه هزینه کرد تسهیلات در حوزه سرمایه گذاری و صنعت اقدام به تشکیل کارگروهی تخصصی به منظور بررسی وضعیت هزینه تسهیلات اعطایی در حوزه تولید کرد.

این مقام قضائی در استان مرکزی تصریح کرد: متأسفانه پس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که تنها ۲۰ الی ۵۰ درصد از تسهیلات اعطایی از طریق سیستم بانکی در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید هزینه شده و مابقی آن برای پرداخت بدهی قبلی سرمایه‌گذاران یا سرمایه‌گذاری در بازار و خرید سکه و دلار و تجارت هزینه شده و در واقع در هدفگذاری که در زمان دریافت اعتبارات صورت گرفته هزینه نشده و به انحراف کشیده شده است.

وی از نظام بانکی و شورای اعطای تسهیلات استان مرکزی خواست تا به نحوه هزینه کرد اعتبارات برای رفع موانع تولید نظارت دقیق داشته باشند تا تسهیلات اعطایی در راستای رونق تولید به انحراف کشیده نشود. متأسفانه برخی از پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضائی استان مربوطه به طرح دعاوی از سوی نظام بانکی برای مطالبه تسهیلاتی است که در مسیر درست هزینه نشده و به انحراف کشیده است و سیستم بانکی برای بازپرداخت تسهیلات به دستگاه قضائی متوسل می‌شود، در حالیکه اگر کل تسهیلات در حوزه تولید هزینه می‌شد، سرمایه گذار می‌توانست از سود و درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی بدهی بانکی خود را به راحتی پرداخت کند و نیاز به طرح شکایت در محکمه نباشد.

وی افزود: گرچه به دلیل مشکلات اقتصادی که در فضای کشور حاکم است بخش تولید با چالش‌های متعددی مواجه شده است اما خوشبختانه تسهیلات خوبی از سوی دولت در قالب سهم استان به فعالان اقتصادی به منظور تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش پرداخت شده است که البته نظارت صحیحی بر نحوه هزینه کرد تسهیلات در مواردی که جزو مصوبات کارگروه‌های اقتصادی استان بوده صورت نگرفته است.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: اعطای تسهیلات تولید به تناسب میزان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال از طریق تشکیل کارگروه‌های مربوطه صورت گرفته و هدف از اعطای تسهیلات بازگرداندن واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید یا ایجاد و احداث واحدهای تولیدی جدید بوده است، اما متأسفانه شاهد عدم تخصیص کامل تسهیلات در راستای رونق تولید بودیم و بخش اعظمی از تسهیلات در مسیر دیگری هزینه شده یا به انحراف کشیده شده است.

وی تاکید کرد: اگر به بهانه‌های مختلف تسهیلات اعطایی مختص رونق تولید به انحراف کشیده شود، هم شاهد هدررفت منابع ملی و سرمایه‌های کشور خواهیم بود و هم زمینه ساز بدبینی و نارضایتی در جامعه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود که بررسی مجدد در نحوه هزینه کرد تسهیلات رونق تولید صورت گیرد و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز با تیزبینی و نظارت دقیق و مؤثر اجازه انحراف به تسهیلات اعطایی ندهند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خواست تا با مرور مستمر تسهیلات اعطایی، نحوه مصرف آن را به طور دقیق پایش و رصد کنند تا مانع از بروز هرگونه انحرافی شوند و چنانچه انحرافی هم صورت گرفته بود به ریل و مسیر اصلی هدفگذاری شده برگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه مرکزی تسهیلات رونق تولید دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند

اله کرم عزیزی  گفت: این مددجویان با معرفی واحد مددکاری به نهادهای حمایتی کمیته امداد، انجمن حمایت از زندانیان، اداره بهزیستی و مرکز مراقبت بعد از خروج مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان آزاد شده واجد شرایط با هدف ایجاد خود اشتغالی و کسب درآمد از برنامه های نهادهای حمایتی است .

نهادهای حمایتی ، از طریق پرداخت مستمری، ارزاق و کمکهای نقدی و غیرنقدی، بن خرید کالا، تامین لوازم التحریر ،هزینه آموزشی برای فرزندان زندانیان، کمک هزینه درمان، دارو، تهیه مواد غذایی و پوشاک به خانواده های زندانیان کمک می کنند.
عزیزی افزود: واحد مددکاری مجتمع ندامتگاهی قزلحصار با هدف حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند آنها را به نهادهای حمایتی معرفی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه