Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:50:38 GMT

آموزش در پیشگیری از بروز خسارات زلزله موثر است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۲۳۷

آموزش در پیشگیری از بروز خسارات زلزله موثر است

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی به بهانه سالروز وقوع زلزله در منطقه چنگوره شهرستان آوج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه بیان داشت: زمین لرزه از دیرباز مهمان ناخوانده انسان ها بوده و تهدیدات و خطرات بسیاری را برای جامعه بشری به بار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زلزله پدیده ای طبیعی است که علی رغم ظاهری ترسناک فوایدی درخور توجه مانند پدید آمدن چشمه معدن و… دارد اما باید دید آیا بشر می تواند در مقابل زلزله پایداری کند؟

این مسئول افزود: امروزه نقش آموزش و فرهنگ سازی در پیشگیری از بروز خسارت های جانی و مالی اثبات شده است و در کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن با وجود زلزله های متعدد ۶ و هفت ریشتری، مرگ و میر و خسارت بسیار کمتر از کشورهای کمتر توسعه یافته ای مانند ایران است.

مهدیخانی با بیان اینکه دولت و مردم باید بلایای طبیعی را جدی بگیرند، عنوان کرد: شهروندان باید نقاط امن خانه و محل زندگی و کار خود را بشناسند و روشهای پناه گیری را هنگام وقوع زلزله بیاموزند.

وی گفت: همچنین مردم باید با کمک های اولیه و امداد و نجات آگاهی نسبی داشته باشند چون قرار گرفتن تحت پوشش بیمه برای جبران خسارات نیز بسیار حایز اهمیت است.

زلزله در منطقه چنگوره شهرستان آوج یا بویین زهرا در سال ۱۳۸۱ با بزرگی ۶.۵ ریشتر به وقوع پیوست.

در این زمین‌لرزه دست‌کم ۲۶۱ نفر کشته و هزار و ۵۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.
این زلزله ۲۰ پس‌لرزه نیز در پی داشت.

۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زلزله آوج استان قزوین زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در این بازدید، با حضور در روستاهای خنجر خان و مرتضی قلی کندی، اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و زیرساخت های خدماتی از جمله تامین آب شرب این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از نحوه تامین آب شرب این روستاها اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و بروز خسارت به چاه تامین کننده آب شرب روستاهای خنجر خان و موسی قلی کندی با مساعدت استاندار آذربایجان غربی، در کوتاهترین زمان ممکن حفر و تجهیز چاه ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یداله سلطانی گفت :شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اولین روز وقوع زلزله در روستاهای مذکور حضور داشت و به امداد رسانی و حل مشکلات آب شرب پرداخت.

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم