Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر حسن بکلو در گفتگو با خبرنگار مهر با هشدار نسبت به افزایش روزانه مصرف برق در استان افزود: تعداد مشترکان برق استان ۲.۶ درصد رشد یافته اما مصرف برق طی روزهای اخیر در سطح استان ۱۶ درصد رشد دارد که با ادامه این روند دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه مصرف برق هم اکنون در کشور ۴.۹ درصد رشد دارد اضافه کرد: بخشی از افزایش بی رویه مصرف برق در استان ناشی از گرم شدن ۶ درجه‌ای دمای هوا و استفاده مردم از وسایل گرمایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن بکلو با اشاره به اینکه هم اکنون با آغاز فصل گرما شاهد افزایش مصرف برق در بخش خانگی و ادارات هستیم عنوان کرد: از ابتدای تیرماه به منظور صرفه جویی در مصرف برق ساعت اداری استان تا ۱۵ مرداد ماه به مدت ۴۵ روز از ساعت از ساعت ۶:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان مصرف برق برای هر مشترک در استان ۳۰۰ کیلووات در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به مصرف بی رویه مردم از برق مقرر شده است اگر مشترک نسبت به سال گذشته از این میزان مصرف کاهش داشته باشد، به ازای هر کیلووات ۵۲۴ ریال پاداش دریافت کند.

وی تعداد مشترکان برق استان را بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۱ درصد مشترکان برق استان خانگی، ۳.۵ درصد عمومی، ۲.۷ درصد مشترکین کشاورزی، ۰.۵ درصد صنعتی و ۱۳ درصد مشترکین تجاری هستند.

حسن بکلو میزان مصرف سالانه برق در استان را چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات عنوان و اضافه کرد: از این میزان ۸۱ درصد مشترکان خانگی، ۴۰ درصد برق استان را مصرف می‌کنند ۱۱ درصد مصرف توسط مشترکین عمومی، ۲۲.۵ مصرف سالانه برق توسط بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی اظهار داشت: متوسط مصرف برق در استان به ازای هر خانوار ۱۶۲ کیلووات در ماه یا ۳۳۰ کیلووات در دوره است که با توجه به میانگین کشور ۲۵۴ کیلووات در ماه و اینکه استان ما استانی سردسیری است رقم معقولی به شمار می‌رود.

وی افزود: با محاسبه تمام مشترکین، متوسط مصرف برق در استان ۳۲۶ کیلووات در هر ماه است ضمن اینکه بیشترین مصرف در استان، مربوط به شهرستان ارومیه و سپس شهرهای شمالی استان و کمترین مصرف مربوط به چالدران و تکاب است.

کد خبر 4649254

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت توزیع برق آذربایجان غربی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی استان اردبیل صرفه‌جویی شد

داور بستام با تشریح اقدامات شرکت آب منطقه ای در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: پارسال علاوه بر مسدود کردن نزدیک به ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان، ۲۱۴ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز استان اردبیل نصب شد که تاثیر بسزایی در کاهش و مدیریت مصرف آب داشته است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب استان اردبیل همچنین افزود: پارسال با انجام ۵۰ عملیات تقلیل منصوبات، پلمپ و قطع برق چاه‌های دارای اضافه برداشت در سطح استان بالغ بر یک میلیون و ۶۰۴ مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه جویی شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۱ تیم گشت و بازرسی بطور مستمر از منابع آب استان صیانت می‌کنند، گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل در تکمیل سامانه های مدیریت توامان مصرف آب و برق در کشور رتبه برتر را کسب کرده است. به طوری که این شرکت در تکمیل سامانه ساماب عملکرد ۱۰۰ درصدی و در سامانه ساپاد عملکرد ۹۹ درصدی داشته است.

بستام با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه صیانت از منابع آب در سطح استان نیز افزود: در همین راستا اجرای طرح داناب و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها مدنظر بخش آب استان قرار دارد و امسال برنامه‌های متعددی در همین زمینه‌ها عملیاتی خواهد شد.

او با بیان اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در دشت اردبیل سالیانه ۲۷ سانتی متر افت کرده و این دشت به‌دلیل اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی با خطر فرونشست مواجه شده است، گفت: با وجود انجام اقدامات غیرسازه‌ای از قبیل پرکردن چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت منابع آبی مجاز، نصب و به کارگیری کنتورهای هوشمند آب و برق ، اطلاع‌رسانی وسیع بین مشترکان آب زیرزمینی و حذف قسمتی از آب آشامیدنی از منابع آب زیرزمینی و تامین آن از سد یامچی هنوز شاهد تداوم افت سطح سفره‌های زیر زمینی استان هستیم.

بستام افت کمی و کیفی آب‌های زیرزمینی را یکی از چالش‌های اساسی بخش آب استان در سال‌های اخیر ذکر کرد و گفت: وقوع خشکسالی‌های یک دهه اخیر، برداشت بی‌رویه و بیش از مفاد پروانه از آبخوان، توسعه اراضی پایاب چاه‌ها توسط کشاورزان و همچنین کشت محصولات پر آب بر در سطح دشت اردبیل از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی متولیان آب استان است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب استان اردبیل افزود: کاهش آبدهی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات، تغییر محل و کف‌شکنی چاه‌ها و در نتیجه تحمیل هزینه‌های گزاف در این خصوص به صاحبان چاه‌ها، افت کیفی منابع آب و شور شدن تدریجی آنها، محدودیت در مصارف کشاورزی و صنعت و شرب، افزایش سرسام آور هزینه‌های تامین انرژی مثل برق و سوخت، عوارض منفی ناشی از فرونشست زمین و کاهش ظرفیت حجم مخزن طبیعی از تبعات این پدیده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • صرفه جویی سه میلیون متر مکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی اردبیل
  • صرفه‌جویی۴۶۰ هزار مترمکعبی مشترکان آب در آذربایجان‌غربی
  • هوشمندسازی و کنترل پذیری ۱۰۰ درصدی مشترکین کشاورزی آذربایجان غربی
  • سه میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی استان اردبیل صرفه‌جویی شد
  • صرفه‌جویی ۴۶۰ هزار مترمکعبی مشترکان آب در آذربایجان‌غربی
  • مشترکان آب در آذربایجان‌غربی ۴۶۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی کردند
  • اعطای ۴۱۲ میلبون تومان پاداش صرفه جویی به مشترکین آب در آذربایجان غربی