Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@15:44:15 GMT

کلنگ زنی بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۴۷۵

کلنگ زنی بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری

پول‌نیوز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب، با بیان اینکه پروژه مسکونی آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در اواخر تیرماه کلنگ زنی می شود، گفت: این پروژه ۱۵۰۰ واحدی در سه فاز اجرا می شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، فرهاد یاسمی با اشاره به بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از پروژه مسکونی آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری گفت: پروژه آیمان در زمینی به مساحت 54 هزار مترمربع ساخته می شود و در حاشیه بافت فرسوده محله حکم آباد تبریز، از محلات قدیمی این شهر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی با بیان اینکه این پروژه به صورت یکپارچه طراحی شده اما در سه فاز اجرا می شود افزود: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان توسعه گر و بازوی اجرایی بانک مسکن در این پروژه ایفای نقش خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب ادامه داد: پروژه مسکونی آیمان تبریز با هدف تخلیه محلات همجوار و نوسازی بافت مسکونی این منطقه اجرا می شود. یاسمی، با بیان اینکه پروژه عظیم آیمان در قالب حدود 1500 واحد مسکونی تعریف شده است، گفت: فاز یک پروژه که 600 واحد مسکونی تعریف شده است، اواخر تیرماه کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به اینکه فاز یک پروژه مسکونی آیمان در مدت 36 ماه اجرا می شود، افزود: این پروژه با هدف تامین مسکن برای اقشار میان درآمدی ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، با بیان اینکه این پروژه به صورت پیش فروش به متقاضیان عرضه خواهد شد، درباره اجرای دو فاز دیگر نیز گفت: در فاز دوم نیز 600 واحد مسکونی و در فاز سوم نیز 300 واحد مسکونی در قالب این پروژه تعریف شده که در مجموع یک پروژه حدود 1500 واحدی خواهد بود.

یاسمی، زیربنای کل پروژه بازآفرینی شهری آیمان تبریز را 183 هزار متربع عنوان کرد و گفت: در این پروژه کاربری های عمومی نیز پیش بینی شده و در مطالعات پروژه نیز سعی شده فرهنگ بومی منطقه حفظ شود.

این مقام مسوول درباره بازدید وزیر راه و شهرسازی از این پروژه نیز گفت: آقای اسلامی در سفر به تبریز از پروژه آیمان نیز بازدید کرد و توصیه وی این بود که بین پروژه و بلوار همجوار، فضای سبز در نظر گرفته شود که این موضوع را در دستور کار قرار می دهیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب کشور افزود: وزیر راه و شهرسازی تاکید داشتند در کنار اجرای پروژه آیمان در سایر استان های تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری شمالغرب یعنی استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و ارومیه پروژه های باز آفرینی شهری تعریف شود. وی با بیان این که تعریف و اجرای پروژه های باز آفرینی در شهرهای دیگر کشور از جمله اردبیل، تهران و سایر شهرها در حال اجرا است، از برنامه گروه برای نقش‌آفرینی بیشتر در این مسیر خبر داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازآفرینی شهری کلنگ زنی سرمایه گذاری بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود