Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-28@23:32:46 GMT

هواوی P30 هوای چشم شما را دارد!

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۵۳۹

هواوی P30 هوای چشم شما را دارد!

ایتنا - قابلیت DC Dimming به گوشی هواوی P30 Pro اضافه شده که به وسیله آن کمترین میزان خستگی چشم برای کاربران به وجود می‌آید.
تحقیقات نشان می‌دهند کاربران به صورت متوسط ۸۸ بار در روز اسمارت‌فون خود را چک می‌کنند و زمانی در حدود ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه را صرف استفاده از آن می‌کنند. بنابراین نمایشگر مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند باید کمترین میزان خستگی را برای چشم کاربر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این راستا، هوآوی به عنوان یکی از کمپانی‌های پیشرو، P30 Pro Huawei آخرین پرچمدار خود را به روشی تحت عنوان DC Dimming مجهز کرده است. اما پیش از اینکه به تشریح این روش بپردازیم، خوب است نگاهی به PWM، روش فعلی مورد استفاده در نمایشگرهای OLED داشته باشیم.

PWM چیست و چگونه عمل می‌کند؟
به گزارش ایتنا از مهر، PWM (مخفف عبارت Pulse Width Modulation) یا مُدولاسیون پهنای پالس، رایج‌ترین روش مورد استفاده توسط کمپانی‌ها برای تنظیم میزان روشنایی نمایشگرهای OLED است. در این روش سازندگان از طریق ایجاد تغییر در پالس‌های نور، قادر به تنظیم میزان روشنایی هستند. به زبان ساده‌تر، سازندگان با تغییر یا محدود کردن زمان نمایش نور توسط نمایشگر، میزان روشنایی را تنظیم می‌کنند. به این ترتیب هنگامی که میزان روشنایی نمایشگر را کاهش می‌دهید، نمایشگر مدت زمان طولانی‌تری را در حالت خاموش سپری می‌کند.

به علت فرکانس بسیار بالای پالس‌های نور (معمولاً بالای ۲۰۰Hz)، چشم انسان قادر به تشخیص فواصل میان پالس‌ها نیست. اما چشم تلاش می‌کند تا میانگینی از خاموش و روشن شدن‌های مکرر نمایشگر را ببیند. بنابراین نسبت خاموش و روشن بودن نمایشگر، میزان روشنایی آن را تعیین می‌کند.

تصویر زیر به خوبی نحوه عملکرد روش PWM را نشان می‌دهد:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هنگامی که روشنایی در میزان ۱۰۰ درصد قرار دارد، نمایشگر همواره روشن می‌ماند. هنگامی که روشنایی روی ۵۰ درصد تنظیم شود، نمایشگر به طور مساوی خاموش و روشن خواهد بود و هنگامی که روشنایی روی ۲۵ درصد تنظیم شود، نمایشگر مدت زمان طولانی را در حالت خاموش سپری خواهد کرد. به همین خاطر در روشنایی‌های پایین شاهد مقدار قابل توجهی فلیکر (سوسو زدن) خواهیم بود.

اگرچه فلیکر نمایشگر معمولاً با چشم قابل مشاهده نیست، اما آزاردهنده است. این مسئله می‌تواند برای برخی از کاربران به شکل خستگی‌های زود هنگام و برای برخی دیگر به صورت سردرد نمایان شود. تاثیر این امر هنگامی که نور محیط محدود باشد (یعنی دقیقاً هنگامی که نیاز به کاهش روشنایی نمایشگر وجود دارد)، دوچندان می‌شود.

DC Dimming چیست و چگونه عمل می‌کند؟
در این روش شاهد تغییر در میزان ولتاژ LED‌های تشکیل دهنده پیکسل‌های نمایشگر هستیم. در واقع با تغییر ولتاژ شاهد تغییر میزان نور نمایش داده توسط نمایشگر خواهیم بود. به همین علت خبری از فلیکر و عوارض آزاردهنده آن نیز نخواهد بود. این روش به نظر ساده می‌رسد؛ اما چرا سازندگان از این روش در اسمارت‌فون‌های AMOLED استفاده نمی‌کنند؟
DC Dimming سال‌هاست که توسط سازندگان در نمایشگرهای LCD استفاده می‌شود. اما استفاده از این روش در نمایشگرهای OLED با چالش‌هایی روبه‌رو است که سازندگان معدودی از پس حل کردن آن‌ها بر آمده‌اند. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، تغییر محسوس رنگ هنگام کاهش روشنایی است.

کاهش جریان وارد شده به LED می‌تواند منجر به تغییر در رنگ منتشر شده، شود. بنابراین با کاهش روشنایی نمایشگر دقت رنگ‌های به نمایش در آمده به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کنند. با این حال هوآوی موفق شده از این چالش با موفقیت عبور کند. جدیدترین بروزرسانی منتشر شده برای Huawei P۳۰ Pro علاوه بر بهبودهای متعدد در زمینه‌های مختلف، DC Dimming را نیز به آخرین پرچمدار هوآوی اضافه می‌کند.

فرقی نمی‌کند میزان استفاده روزانه شما از گوشی هوشمندتان چقدر باشد؛ اضافه شدن DC Dimming به P30 Huawei و P30 Pro Huawei باعث شده پرچمداران جدید این شرکت، کمترین میزان خستگی چشم را برای کاربران داشته‌باشند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هواوی P30 موبایل گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلکسی M۵۵ رونمایی شد؛ دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ ۴۵ وات و نمایشگر ۱۲۰ هرتز

سامسونگ رسما از گوشی گلکسی M۵۵ در برزیل رونمایی کرد. شایعه‌ها می‌گفتند طراحی گلکسی M۵۵ کاملا شبیه گلکسی A۵۵ است؛ تفاوت زیادی بین این دو دیده نمی‌شود، اما جدیدترین گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ یک‌سری تغییرات ظاهری تجربه کرده است. گلکسی M۵۵ برخلاف A۵۵ از زبان طراحی Key Island استفاده نمی‌کند و لبه‌ی تخت ندارد.

گلکسی ام ۵۵ که در فهرست بهترین گوشی میان رده قرار می‌گیرد، در بخش جلویی نمایشگر ۶٫۷ اینچ اولد (با نام تجاری AMOLED) دارد. نمایشگر گلکسی M۵۵ سامسونگ دارای وضوح فول اچ‌دی پلاس است و در بالای آن حفره‌ی دایره‌ای دیده می‌شود و خبری از ناچ قطره‌ای نیست.

گلکسی M۵۵ سامسونگ؛ مشخصات فنی و قیمت

سامسونگ می‌گوید گلکسی M۵۵ محتوا‌های بصری را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت پخش می‌کند و در زیر نمایشگرش مجهزبه حسگر اثر انگشت است.

گلکسی M۵۵ سامسونگ با رابط کاربری One UI ۶.۱ و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ روانه‌ی بازار می‌شود. این گوشی چهار به‌روزرسانی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

گلکسی M۵۵ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ مجهز است که با وجود قدیمی‌بودن، قدرت پردازشی قابل قبولی دارد و مخصوص میان‌رده‌ها است. این گوشی از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان ۴۵ وات استفاده می‌کند، ۸ گیگابایت رم دارد و به ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز است. بر اساس گفته‌ی سامسونگ، گلکسی M۵۵ دارای وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۲، NFC و درگاه USB-C است.

گلکسی M۵۵ سامسونگ در بالای نمایشگرش از دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند؛ بدین ترتیب عکس‌های سلفی که گلکسی M۵۵ می‌گیرد، از تمامی مدل‌های دیگر گوشی سامسونگ حتی مدل‌های پرچمدار بزرگ‌تر هستند.

در بخش پشتی گلکسی M۵۵ شاهد سه دوربین هستیم که به‌صورت جداگانه از دل بدنه بیرون زده‌اند. دوربین اصلی حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و لنز مجهزبه لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) دارد، دوربین فوق عریض به حسگر هشت مگاپیکسلی مجهز است و دوربین ماکرو از حسگر دو مگاپیکسلی استفاده می‌کند. 

گلکسی M۵۵ سامسونگ ۱۸۰ گرم وزن و ۷٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد و بدنه‌اش از پلی‌کربنات ساخته شده است. ظاهرا برخلاف گلکسی A۵۵، در اینجا خبری از فریم فلزی نیست. 

قیمت گوشی جدید گلکسی M۵۵ در برزیل از ۵۴۰ دلار شروع می‌شود (فعلا قیمت گلکسی M۵۵ در سایر کانفیگ‌ها مشخص نیست). این گوشی در رنگ‌های سبز روشن و آبی تاریک در دسترس قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی گلکسی M۵۵ سامسونگ

منبع: زومیت

tags # سامسونگ سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • هدفون جدید هواوی با قابلیت هوش‌مصنوعی‌ از راه رسید!
  • گلکسی M۵۵ رونمایی شد؛ دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ ۴۵ وات و نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو پلاس + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۸ فروردین)
  • گوشی ریلمی 12X چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد از «پاک» به «سالم» تغییر کرد
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • تجربه علمی-تخیلی رئال با نمایشگر 360 درجه!‏
  • تبلت سامسونگ گلکسی Tab S۱۰ Plus چه زمانی عرضه می‎‌شود؟
  • اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در سمنان
  • ساعت هوشمند Honor Watch GS 4 عرضه شد