Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر  خارجه چین امروز دوشنبه گفت، پکن اجازه نخواهد داد تا کشورهای گروه بیست درباره مساله هنگ‌کنگ در نشست آتی صحبتی به میان آورند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میلیون‌ها تن از معترضان این ماه در خیابان‌های هنگ‌کنگ علیه لایحه استرداد مظنونان به چین به خیابان‌ها آمدند و رهبری این دولت‌شهر را تحت فشار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراضات مردمی موجب پدید آمدن بدترین اعتراضات خشونت‌بار در چندین دهه گذشته شد و پلیس با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کرد. لایحه جنجالی استرداد و واکنش پلیس علیه معترضان موجب انتقاد گروه‌های حقوق بشری بین‌المللی شد.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بحبوحه تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان در نشست گروه بیست در اوزاکای ژاپن دیدار خواهند کرد.

ژانگ جون، معاون وزیر امور خارجه چین در پاسخ به اینکه آیا رهبران آمریکا-چین درباره هنگ‌کنگ گفت‌وگو می‌کنند، تاکید کرد: قطعا در جی۲۰ درباره مساله هنگ‌کنگ بحث نمی‌شود. اجازه نخواهیم داد جی۲۰ درباره مساله هنگ‌کنگ بحث و رایزنی کند. هنگ‌کنگ منطقه اداری ویژه چین است. مسائل هنگ‌کنگ صرفا یک مساله داخلی با چین است. هیچ کشور خارجی حق دخالت ندارد. فرقی نمی‌کند در چه نشستی یا با چه روشی، ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشور یا فرد خارجی در امور داخلی چین مداخله کند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آدولف هیتلر تشبیه کرد.

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از عراق، گفت: اشغال غزه توسط اسرائیل، در‌ها را برای دیگر عملیات‌های اشغالگران باز می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی در این‌باره توضیح داد: اشغال غزه، به تروریست‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد در غزه مستقر شوند و اسرائیل را تهاجمی‌تر می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اسرائیل نباید اجازه اشغال مجدد غزه را داشته باشد و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

طبق این گزارش، اردوغان ضمن تکذیب انتقال مقر جنبش حماس به خارج از قطر، تصریح کرد: نتانیاهو مانند هیتلر است و متحدان اسرائیل از عدالت فرار نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین