Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پدیده عبداللهی مقدم» برگزاری نمایشگاه طیف مهر را نمایش توانمندی ها و در ارتباط بودن کودکان و نوجوانان اوتیسم با جامعه خواند و گفت: طیف مهر می خواهد نشان دهد آنچه درباره ناتوانی ها و در خودماندگی مبتلایان به اوتیسم گفته می شود واقعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان نوجوان « طیف مهر» (اوتیسم) روز شنبه یکم تیرماه در نگارخانه فرهنگسرای شفق تهران گشایش یافت در این نمایشگاه آثار نقاشی نوجوانان اوتیسم به مدت 10 روز به نمایش درآمده است؛هنرمندان نوجوان طیف مهر به سرپرستی «نیره السادات عبداللهی مقدم» بدون وابستگی به مرکز و خیریه‌ای خاص به گونه مستقل اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه نقاشی آثار خود کرده اند برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی  بهانه ای شد تا «پدیده عبداللهی مقدم» سرپرست گروه طیف مهر به گفتگو بنشینیم که در زیر می آید:

هدفتان از برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی برای نوجوانان اوتیسم چه بوده است؟

من به عنوان روانشناس مادر یک فرزند طیف اوتیسم هستم که برای تربیت فرزندم سختی های زیادی کشیدم متاسفانه سازمان هایی که از فرزندان ما باید حمایت می کردند مثل (NGO  ) هایی که از بهزیستی برای حمایت از کودکان اتیسم یارانه می گیرند حمایت نکردند ؛همین باعث شد من به عنوان یک مادر در مراحل بزرگ کردن پسرم به دنبال گله گذاری از نباشم و من هم بتوانم شرایط سازمان ها را درک کنم  آنها در خیلی از جاها از ما حمایت کردند تصمیم گرفتم در این را از توانمندی های فرزندم برای خودش استفاده کنم، من در راه تربیت فرزندم مشکلات زیادی داشتم و می دانم مادران زیادی هستند که این شرایط و چه بسا سخت تر را برای تربیت فرزند مبتلا به اتیسم خود داشته اند؛ برای همین آمدم بچه های هنرمند اتیسم کم بضاعت و بی بضاعت مالی را جمع آوری کردم برای شناسایی این افراد  (NGO  ) و یا سازمانی به من کمک نکرد تنها مرکز توانبخشی دوم آوریل و مرکز بهزیستی کوروش منطقه 22 شماره های خانواده های این بچه ها را به من دادند و من با آنها تماس گرفتم و پس از جمع کردن بچه ها با سازمان های مختلف نامه نگاری کردم که بتوانم آثاراینها را بدون پرداخت هزینه ای  به نمایش بگذارم  در نهایت با راهنمایی دکتر «کرد» مدیریت امور کتابخانه های و کتابخوانی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به خانم پروانه دوستی مدیر فرهنگسرای شفق معرفی شدم و با توافق وی نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان نوجوان« طیف مهر» (اوتیسم) را در این فرهنگسرا برپا کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان نوجوان« طیف مهر» آثار چند نوجوان به نمایش در می آید؟

در این نمایشگاه آثار هفت نوجوان طیف اوتیسم بین 14 تا 19 سال به نمایش درآمده است .

 

چرا عنوان « طیف مهر» را برای نمایشگاه انتخاب کردید؟

عنوان این نمایشگاه را به این خاطر طیف مهر نام نهادم چون همه افراد دربرپایی این نمایشگاه با مهر و علاقه کنار ما ایستادند و در این مسیر به ما کمک کردند .

 

تعداد آثاری که از کودکان و نوجوانان اوتیسم به نمایش گذاشته اید چه تعداد و با چه تکنیکی است؟

در این نمایشگاه 32 اثر به نمایش در آمده است که از این تعداد 2 اثر با سیاه قلم اسیت و ما بقی آثار نقاشی با اکرلیک،آبرنگ و پاستل روغنی و نقاشی با رنگ و روغن است.

 

آیا آثار به نمایش درآمده در نقاشی های « طیف مهر» پیوستگی موضوعی دارند؟

به کودکان اوتیسم نمی شود موضوع واحدی داد به خاطر اینکه اینها هر کدام طیفی از اوتیسم هستند؛ آثار به لحاظ موضوعی پیوستگی ندارند منتها من خودم به لحاظ ایده ای به این هنرمندهای نوجوان ایده برای کار داده ام.

 

کودکان مبتلا به اوتیسم اصولا از اجتماع گریزان هستند آیا برگزاری این نمایشگاه می تواند فرصتی برای حضور آنها در جامعه می تواند باشد؟

هدف از برگزاری نمایشگاه طیف مهر نمایش دادن توانمندی ها و در ارتباط بودن کودکان و نوجوانان اوتیسم به لحاظ احساسی با جامعه است ؛ طیف مهر می خواهد نشان دهد برخلاف آنچه درباره مبتلایان به اوتیسم و ناتوانایی ها و در خودماندگی های و عدم چینش پازل ذهنی آنها گفته می شود، این بچه ها توانمند هستند تا جایی که می توانند از توانایی خودشان کسب درآمد کنند.

 

آیا آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه گروهی نوجوانان اوتیسم، هیئت انتخابی داشته است؟

تعدادی آثار این نوجوانان شرکت کننده در این نمایشگاه بسیار زیاد بود برای اینکه همه بتوانند شرکت کنند تصمیم گرفتیم از هرکدام سه تا چهار اثر برحسب ابعاد آثار انتخاب کنیم و به نمایش بگذاریم.

 

درباره فعالیت طیف مهر در برپایی نمایشگاه برای افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر توضیح دهید؟

نمایشگاه گروهی نقاشی نوجوانان مبتلا به اوتیسم اولین کار فرهنگی و هنری گروه طیف مهر است و آخرین کار ما هم نیست. این نمایشگاه از یکم تا 11 تیرماه در فرهنگسرای شفق برپاست. ما امیدواریم که خیرین و اصحاب رسانه بتوانند در جهت معرفی بهتر آثار این نوجوانان به ما یاری رسانند.

 

قیمت گذاری آثار نمایشگاه گروهی نقاشی طیف مهر به چه صورت است؟

این آثار با هدف فروش به نمایش درآمده اند و از قیمت 200 هزار تومان تا همت عالی برای آن لحاظ شده است.

 

نمایشگاه گروهی نقاشی نوجوانان اوتیسم به کوشش گروه طیف مهر با همکاری بنیاد فردوسی و فرهنگ‌سرای شفق از یکم تا یازدهم تیر در نگارخانه فرهنگسرای شفق برپاست و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به نشانی تهران، میدان فاطمی، خیابان یوسف آباد، خیابان ۲۱ پارک شفق مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان نماز جمعه استان بوشهر خطبه نماز جمعه شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه اوتیسم نمایشگاه گروهی توانمندی برپایی نقاشی نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این نمایشگاه ۱۳ اثر نقاشی با موضوع پرتره، طبیعت و آزاد با تکنیک مداد رنگی سیاه قلم و و سبک هایپر رئال کار خانم‌ها زارعیان و پاشایی به نمایش گذاشته شده است
علاقمندان می‌توانند به مدت ۳ روز صبح‌ها و عصر‌ها از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)