Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به مطالبه ۵۰ میلیارد تومانی اتاق اصناف از محل تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی، از دستور سال گذشته رئیس جمهور برای پرداخت ۲۰ میلیارد تومان از این مطالبات خبر داد که اجرایی نشد. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

مجتبی صفائی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اجرایی نشدن تبصره 7 ماده 72 قانون نظام صنفی و پرداخت مطالبات اتاق‌های اصناف اظهار کرد: بر اساس تبصره 7 ماده 72 قانون نظام صنفی، می‌بایست از محل جرایم اعمال شده، یک سوم در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی کشور، یک سوم در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و یک سوم در اختیار اتاق اصناف ایران قرار گیرد ولی متاسفانه در 4 سال گذشته، سهم اتاق اصناف از این قانون پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اتاق اصناف ایران افزود: سال گذشته به دنبال پیگیری‌هایی که انجام شد، شخص رئیس جمهور دستور پرداخت 20 میلیارد تومان از این مطالبه را داد و معاون اول رئیس جمهور نیز برای پرداخت این مبلغ دستورات لازم را ابلاغ کرد ولی متاسفانه سازمان برنامه و بودجه کشور، این مطالبه اتاق اصناف را پرداخت نکرد.

وی در خصوص میزان طلب اتاق اصناف از محل تبصره 7 ماده 72 گفت: تا سال گذشته، مطالبات ما از این محل بیش از 48 میلیارد تومان بود که امروز این مطالبات به بیش از 50 میلیارد تومان رسیده است.

صفائی با بیان اینکه این پول باید برای بازرسی‌های اتاق اصناف هزینه شود گفت: متاسفانه در طول این سال‌ها، اتاق‌های اصناف علی‌رغم عدم پرداخت مطالباتشان از دولت، اجازه ندادند بازرسی‌هایشان تعطیل شود ولی امروز شرایط به گونه‌ای است که اگر این مطالبه پرداخت نشود، اتاق‌های اصناف توان تامین هزینه‌های بازرسی و پرداخت حقوق بازرسان خود را ندارند و این روند منجر به تعطیلی بازرسی‌ها در اتاق اصناف می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: در طول چند سال گذشته، نزدیک به 2000 بازرس ما در اقصی نقاط کشور، به وظایف خود در بازرسی‌های قانونی عمل کرده‌اند و روا نیست حقوق و مطالبات قانونی آن‌ها که رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور هم نسبت به پرداخت این مطالبه دستور داده‌اند و وزیر صمت نیز پیگیر آن است، پرداخت نشود.

به گفته وی، عدم پرداخت مطالبات اتاق اصناف از تبصره 7 ماده 72 قانون نظام صنفی در حالی است که سهم قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سهم یک سومی سازمان تعزیرات حکومتی پرداخت شده است و تنها مطالبه اتاق اصناف از این محل پرداخت نشده.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,78/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

استاندار سمنان گفت: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس ‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط از دیگر مسائلی است که ضرورت دارد به صورت ویژه مدنظر باشد.

هاشمی تصریح کرد: توجه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی در سطح مدارس با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث آزمون امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت‌دار فعلی آموزش و پرورش استان است که باید تمام امکانات لازم با تشکیل ستاد پیشتیبانی از آزمون برای این مهم فراهم شود.

استاندار سمنان گفت: در راستای ارتقای مسئولیت‌پذیری و تقویت احساس تکریم از مقام معلم، ضرورت دارد تا اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح استان با نقش‌آفرینی و محوریت دانش‌آموزان برگزار شود.

کد خبر 747556

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد