Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از بررسی ها از میزان خسارات وارده به مناطق سیل زده کشور کار ارائه تسهیلات به این مناطق آغاز شد و حالا در ادامه این مسیر امروز با امضای تفاهمنامه مالی میان بانکها و سازمان برنامه و بودجه اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی راهی مناطق سیل زده کشور می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، وقوع سیل در ابتدای سال جاری خسارت هایی را به استان های شمالی، غربی و جنوب غربی کشور وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان دقایق نخست نهادهای غیر دولتی در کنار دولت شروع به کمک و خدمت رسانی به سیل زدگان کردند و پس از پایان آبگرفتگی ها در این مناطق از سوی کارشناسان بررسی های نهایی برای ارزیابی میزان خسارات وارد صورت گرفت و بنا به قولی که دولت به مردم این مناطق داده بود کار ارائه تسهیلات آغاز شد.

 

بنابراین گزارش بنا به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه 21 خرداد تیتر امشب شبکه خبر سیما تاکنون برای بازسازی مناطق سیل زده 2 هزار و 500 میلیارد تومان وام و هزار و 300 میلیارد تومان کمک بلاعوض تامین شده است که عمده اعتبارات بازسازی از طریق بانک و کمک های بلاعوض تامین می شود. در مرحله اول 2 هزار و 500 میلیارد تومان وام و هزار و 300 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض تامین شد.

 

«علیرضا تابش» در بخشی از این برنامه با بیان اینکه مشکلات تاخیر در پرداخت ها پیگیری می شود و مصوبه بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات به بانک ها در استان ها ابلاغ شده است. 40 هزار پرونده کامل و به بانک ها ابلاغ شده که از این تعداد 8 هزار پرونده عقده قرارداد شده است اما پرداخت ها کافی نبوده است که بانک مرکزی پیگیر است و بیشتر پرداخت ها از کمک های بلاعوض دولت و مردم بوده است. بانک ها در ارزیابی ها با بنیاد مسکن همکاری داشته اند و ارزیابی بنیاد مسکن ملاک است.

 

حالا در ادامه مسیر پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده کشور امروز (سوم تیر) تفاهم نامه تامین مالی ٣٠٠٠ میلیارد تومانی کمک به مناطق سیل زده تا دقایقی دیگر میان بانکها و سازمان برنامه و بودجه امضا می شود. در قالب این تفاهم نامه قرار است این مبلغ برای بازسازی مناطق آسیب زده از سیل از محل منابع داخلی بانکها تامین شود.

 

در این جلسه «حمید پورمحمدی»، معاون سازمان برنامه و بودجه گفته است: «بانکها اولین گروهی بودند که به صورت خودجوش در مناطق سیل زده حضور یافتند و در جلسه مشترکی بین بانکهای دولتی و خصوصی منابعی برای این کار در نظر گرفته شد. منابع دولتی برای بازسازی سیل محدود است و بنابراین از بانکها کمک گرفته و قرار شد تا اصل و سود این وام ها برای بازسازی مناطق سیل زده در قالب بودجه سنواتی بازپرداخت شود.»

 

به گفته محمدی هفده بانک در این حوزه فعال شده اند و سهم هر بانک مشخص است، بر این اساس بانک ملی٣٠٠ میلیارد تومان، بانک کشاورزی ٢٠٠ میلیارد تومان، هر یک از بانکهای سپه، تجارت، ملت و صادرات ٢٢٥ میلیارد تومان، هر یک از بانکهای رفاه، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، سینا، اقتصادنوین، کارآفرین و سامان ١٠٠ میلیارد تومان، هر یک از بانک های پارسیان و پاسارگاد ٣٠٠ میلیارد تومان و بانک آینده ٢٠٠ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل زده پرداخت می کنند.

 

این گزارش می افزاید: بنا به گفته معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برآورد خسارت سیل اخیر در استان های کشور حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان است و ۱۷۱ هزار واحد مسکونی آسیب دیده است و در سیل اخیر به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار زمین زراعی خسارت جزئی و کلی وارد شده است. بنا به فرمان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان دولت اعتباراتی را برای این بخش ها اختصاص داد و خوشبختانه کار بازسازی و پرداخت خسارت به جد در حال انجام است.

 

«اسماعیل نجار» گفته است: «حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیرات و ۷۰ هزار واحد مسکونی نیاز به نوسازی دارد. تعمیرات تا ۲ ماه دیگر و نوسازی تا پایان سال به اتمام می رسد و برای مسکن موقت مردم سیل زده، روستائیان ۶ میلیون تومان و ۱۲ میلیون تومان برای شهروندان اختصاص یافته است.»

 

یادآور می شود: حدود ۷۰ هزار پک لوازم خانگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، لوازم پخت و پز و پتو و ۴۰ هزار پک دیگر با همین کیفیت توسط هلال احمر از محل جمع آوری کمک های مردمی با ساز وکاری مشخص در اختیار مردم قرار می گیرد. همچنین حدود ۸ هزار راس گوسفند زنده توسط ستاد اجرایی فرمان امام در اختیار افراد آسیب زده دام نیز قرار می گیرد. کمک های بلاعوض و تسهیلات در بخش های اجاره، مسکن، کشاورزی به سیل زدگان پرداخت شده و امدادرسانی ها ادامه دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت اوقات فراغت خراسان جنوبی مجلس مسجد شیراز بیرجند مناطق سیل زده نماز جمعه سازمان برنامه و بودجه پرداخت تسهیلات خسارت سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عباس سارانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت سیزدهم از محل طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، پروژه انتقال آب از دشت اصفهک را برای تأمین و رفع تنش آبی شهر طبس کلید زده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه پنج هزار میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: این طرح به منظور تامین بخشی از نیاز آبی شهر طبس برای رفع تنش آبی در سال 1403 و تا افق 1410  به میزان حدود 2.1 میلیون مترمکعب در سال، معادل 100 لیتر بر ثانیه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است. حفاری پنج حلقه چاه، خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، اجرای خط انتقال به قطر 400 میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول 32 کیلومتر و مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی از جمله اقداماتی است که پیش بینی شده برای این پروژه انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان 200 میلیارد تومان تکمیل طرح تنش آبی شهر طبس ابلاغ شد و در حال حاضر پیشرفت 30 درصدی دارد. مسیر انتقال آب از یکی از دشت‌های مجاور شهر طبس به طول 32 کیلومتر است که تاکنون حدود 10 کیلومتر آن اجرا شده همچنین مناقصه خرید لوله با اعتبار 110 میلیارد تومان برگزار و برنده نیز مشخص شده است.

سارانی گفت: خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به قطر 400 میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول 32 کیلومتر از مشخصات فنی این طرح است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری شده در صورت تخصیص کامل اعتبار، طرح تنش آبی طبس تا پایان تابستان سال جاری تکمیل شود، افزود: در مجموع برای این طرح 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تاکنون 200 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد