Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@21:51:23 GMT

مستند «کابوس کرکس‌ها» پخش می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۷۶۰

مستند «کابوس کرکس‌ها» پخش می‌شود

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز،  مستند «کابوس کرکس‌ها» به تهیه‌کنندگی محسن مقصودی با موضوع توانمندی دفاعی ایران از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، این فیلم مستند که امروز ساعت ۴۵: ۱۷ دقیقه پخش می‌شود، درباره تاریخچه فناوری پهپاد و توانمندی دفاعی ایران در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مستند پاسخ ایران در برابر حمله احتمالی اسرائیل شبیه‌سازی شده است. یکی از سناریوهای ایران برای پاسخ به گزینهٔ حملهٔ نظامی ایران به تصویر کشیده شده است و انواع پهپادهای ساخته شده توسط مهندسان ایرانی از جمله مهاجر، مهاجر ۴، کرار، ابابیل ۱، ابابیل ۲ به نمایش درمی‌آید.
مستند «کابوس کرکس‌ها» توسط برنامه «ثریا» با هدف معرفی توانمندی‌های ایران در صنعت پهپادسازی در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تهیه شده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرکس کابوس مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!

خبرگزاری مهر، گروه مجله: درست ده روز از حمله ایران به اسرائیل می‌گذرد. «آنچه که ما دیدیم واقعاً وحشتناک است؛ مخزن سوخت موشک پرتاب شده ۱۱ متر است.» اینها بخشی از صحبت‌های «کسری ناجی» خبرنگار شبکه بی بی سی فارسی درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل در هفته گذشته است که اخیراً منتشر شد. همان حمله‌ای که اسرائیل گفت ۹۹ درصد پهپادها و موشک‌هایش را مهار کرده و آسیبی از آن ندیده است؛ همان حمله‌ای که اسرائیل در پاسخ به آن بامداد جمعه گذشته یعنی ۳۱ فروردین‌ماه چند ریز پرنده به سمت پایگاه شکاری اصفهان فرستاد و با این کار خود را سوژه طنزپردازی کاربران شبکه‌های اجتماعی کرد.

«ریز پرنده» نوعی هواپیمای بدون سرنشین یا پهپاد محسوب می‌شود که در اندازه‌های کوچک یا حتی بسیار کوچک ساخته می‌شود. معمولاً وزن ریز پرنده‌ها به چند گرم می‌رسد و اندازه آن‌ها از چند سانتیمتر تجاوز نمی‌کند. ریزپرنده‌هایی که جمعه مسافر اصفهان شده بودند قرار بود تأسیسات هسته‌ای را هدف قرار دهند اما پیش از برخورد با محل‌های مشخص شده توسط نیروی هوایی ایران ساقط شدند. این موضوع نه تنها از طرف مقامات داخلی کشورمان، بلکه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام شد که هیچکدام از تأسیسات هسته‌ای ایران آسیب ندیده است.

پیش‌تر «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، پس از رونمایی از بقایای یکی از موشک‌های ایران به خبرنگاران گفته: «ما در زمان، جا و شیوه‌ای که برای ما مناسب است پاسخ حمله ایران را خواهیم داد.» اما حمله‌ای که مد نظر آنها بود چیزی نبود که ادعایش را می‌کردند؛ سطح اقدام آنها باعث شد بسیاری از مردم دنیا و حتی خود اسرائیلی‌ها در شبکه اجتماعی ایکس آن را مسخره کنند.

در خیابان‌های دمشق همه از پاسخ ایران حرف می‌زنند

«وائل الامامی» استاد دانشگاه دمشق درباره پاسخ جمهوری اسلامی به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق می‌گوید: «من و همکارانم در دانشگاه دمشق از همان ابتدا توقع داشتیم که ایران واکنش قوی نشان دهد که نشان هم داد. من معتقدم بخاطر شهدایی که در انفجار سفارت ایران در سوریه جان خود را از دست دادن رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی را بسیار خشمگین کرد. وقتی در خیابان‌های دمشق راه می‌روم و در بین مردم عادی می‌نشینم همه از پاسخ قوی ایران حرف می‌زنند.»

او در واکنش به کسانی که عملیات وعده صادق را نمایشی می‌دادند، گفت: «مدرکی برای اینکه اثبات شود این عملیات نمایشی بود وجود ندارد چون حجم ضربه‌ای که ایران با موشک‌های بالستیک و پهپادها به اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی وارد کرد بزرگ بود. در سوریه و سایر مناطق همه فرودگاه‌ها از خدمت خارج و پروازها کنسل شدند. مگر برای عملیات نمایشی می‌شود فرودگاه را تعطیل کرد؟ اگر ارسال موشک‌های ایرانی نمایشی بود پس چرا اردن با ترس و دلهره مواجه بود و با وقاحت از اسرائیل حمایت کرد؟ اگر واقعاً نمایشی بود حامیان اسرائیل این همه نگران نمی‌شدند.»

این استاد دانشگاه درباره ادعای اسرائیلی‌ها درباره اینکه که ۹۹ درصد موشک‌ها مهار شده‌اند، توضیح می‌دهد: «این یک دروغ محض و بزرگ رسانه‌ای است. اسرائیلی‌ها بعد از عملیات وعده صادق نمی‌دانستند از شرم و بی‌آبرویی خودشان چطور باید واکنش نشان دهند. به این دلیل که جان بولتن بعد از عملیات گفت که اسرائیل یک ضربه قوی را از ایران دریافت کرد؛ ضربه‌ای که نتوانست به آن واکنشی نشان دهد. ارسال ریزپرنده‌ها آن هم بدون اینکه رسماً این اقدام بر عهده بگیرد، تمام کاری بود که می‌توانست بکند.»

الامامی درباره حرف جان بولتن بیشتر توضیح می‌دهد: «بولتن این را کامل و واضح مشخص کرد که ایران برای اسرائیل خط و نشان‌های جدید کشید و این فقط یک تهدید و یک ضربه نبود بلکه یک سیلی محکم برای نتانیاهو و اسرائیل بود. اسرائیل بعد از عملیات می‌توان متوجه شد که ایران یک دشمن خیلی بزرگ و جدی است که باید از آن بترسد و دیگر نمی‌تواند هر وقت که بخواهد در خاورمیانه مرتکب حرکات وحشیانه بشود چون با ابر قدرتی مثل ایران مواجه است.»

این استاد دانشگاه مقایسه‌ای بین ایران و باقی کشورهایی که اسرائیل برایشان خط و نشان کشیده بود، انجام داد و گفت: «ایران پر قدرت‌ترین کشور و با جرأت‌ترین کشوری بود که توانست پاسخ محکمی را بدهد. هدف‌ گیری ایرانی‌ها کاملاً دقیق و مهندسی شده بود به شکلی که اسرائیلی‌ها حیرت زده شده بودند. موشک‌ها و پهپاد ها همه باهم پرتاب نشدند و پشت سر هم و به صورت منقطع فرستاده شدند و بعد از هر پرتاب اسرائیلی‌ها از پناهگاه خود بیرون می‌آمدند و بعد با یک ضربه جدید مواجه می‌شدند. نظر من این است که جمهوری اسلامی ایران توانست با این حمله برنامه‌ریزی شده دقیق یک مرحله و یک بُعد جدید در کل تاریخ محور مقاومت بسازد.»

پیش از این «منشه امیر» سردبیر رادیو اسرائیل نیز درباره ارسال این ریزپرنده‌ها اعلام کرده بود: «با توجه به شرایط و همه محدودیت‌ها، این همه آن چیزی بود که اسرائیل می‌توانست انجام دهد! ما نمی‌توانیم همزمان در چند جبهه بجنگیم!» او همچنین عنوان کرد: «اسموتریچ و بن‌گویر از این حمله اسرائیل ابراز ناخرسندی کردند؛ من هم نظرم همین است، جواب اسرائیل هم‌سطح با حمله ایران نبود؛ اما اسرائیل اولویت‌های دیگری از جمله غزه و حزب‌الله لبنان دارد که می‌توانند اسرائیل را فلج کند!»

ببر کاغذی!

ناچیز بودن این عملیات باعث شد هشتگ اصفهان، در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شود و کاربران عنوان «ببرهای کاغذی» را به رژیم تروریستی نسبت دهند. اولین و به نظر تندترین واکنش نسبت به اقدام اسرائیل و اراسل ریزپرنده‌ها را «بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس مطرح کرد؛ او نوشت: «مسخرست!»

«وار مانیتور» حساب کاربری متعلق به فعال رسانه‌ای لبنانی در متنی تمسخرآمیز اقدام اسرائیل را ناامیدکننده خواند و نوشت: «این ضعیف‌ترین و کم‌جان‌ترین پاسخ به یک پاسخ بود که تا به حال دیده بودم.»

یکی از کاربران ایرانی نوشت: «شنیده‌ها حاکی از این است که متأسفانه کارشناسان ابعاد خاصی رو از حمله اسرائیل پیدا نکردن که مورد بررسی قرار بدهند آقای اسرائیل داری با خودت چه کار می‌کنی؟»

«حسین دلیریان»، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در حساب کاربری خود واکنش‌های مردم ایران را ارزیابی کرد و نوشت: «تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته و اثبات کرد در شناخت ایرانی‌ها اشتباه کردند؛ رژیم صهیونیستی قصد داشت با تهدید و ارعاب، التهاب ایجاد کند اما با محتواهای طنز مواجه شده و ایرانی‌ها اقدام امروزشان را هم به سخره گرفته‌اند.»

حنای بی رنگ

جالب آن است که پس از عملیات وعده صادق حساب کاربری IDF که منسوب به ارتش دفاعی اسرائیل است در شبکه اجتماعی ایکس، متنی را به همراه یک ویدئو منتشر کرد که در آن سعی کرد تصویر ایران را برای کاربران مخدوش کند؛ اما نگاهی به واکنش کاربران نشان می‌دهد جنایات این رژیم برای بسیاری از مردم دنیا روشن شده است. حساب‌های کاربری زیادی به این مظلوم‌نمایی اسرائیلی‌ها واکنش نشان داده‌اند و یادآوری کرده‌اند که این رژیم را به به عنوان تروریست می‌شناسند.

یک کاربر اهل لس‌آنجلس زیر این پست خطاب به صفحه ارتش دفاعی اسرائیل نوشت: «ایران به امدادگران غزه حمله نکرد.» کاربر دیگری اسرائیل را تروریست دانست نه ایران را. یکی دیگر از کاربران نوشته: «خنده‌دار است چطور به آنها حمله می‌کنید اما وقتی آنها به شما پاسخ می‌دهند برای کمک خواستن به سازمان ملل می‌دوید!»

یک کاربر دیگر با تیک آبی در حساب کاربری خود یک توئیت را در قسمت نظرات باز نشر داده است: «ایران بیمارستان‌ها را بمباران نمی‌کند، ایران کمپ پناهندگان را بمباران نمی‌کند، ایران به امدادگران WCK حمله نمی‌کند، ایران ۱۵۰۰۰ کودک را نکشته است، ایران کارگران سازمان ملل را هدف قرار نمی‌دهد و ایران مدارس را بمباران نمی‌کند. اسرائیل قربانی نیست…»

ضعیف‌ترین حمله اسرائیل

«عباس زلزالی» استاد دانشگاه بیروت و خبرنگار لبنانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که افکار عمومی می‌پرسند چرا اسرائیل با این همه قدرت یک عملیات کوچک و مختصر را در اصفهان اجرا کرد پاسخ داد: «واضح است اسرائیل متوجه شد که جمهوری اسلامی ایران برایش یک خطر بزرگی است و نباید هر حرکتی را بر علیه ایرانی‌ها انجام دهد. شنبه گذشته پاسخ ایرانی‌ها در خصوص حمله اسرائیل به سفارت سوریه که ایران موشک‌های بالستیکی خود را به قلب اسرائیل فرستاد با شکوه بود. پیام و نکته عملیات وعده صادق برای اسرائیل و آمریکا کاملاً واضح و قوی بود.»

این خبرنگار لبنانی ادامه داد: «برای اولین بار در تاریخ می‌بینیم که اسرائیل هم‌چین حمله ضعیف و کوتاهی را انجام می‌دهد، کاری که اسرائیل در اصفهان انجام داد بیهوده بود چرا که می‌ترسیدند جنگ در خاورمیانه گسترده بشود و نتوانند از پس آن بر بیایند. حمله اسرائیل به اصفهان اصلاً کارشناسی و مهندسی شده نبود و این برای آنها با ادعاهایی که دارند چیزی جز مایه شرم نیست.»

او در آخر دلیل حمله اسرائیل را این گونه توصیف کرد: «این عملیات بیهوده صرفاً به خاطر این بود که رژیم صهیونیستی می‌خواست به مردم بگوید که پاسخ ایران را بی‌جواب نگذاشته است و اصلاً حرکت نظامی حساب نمی‌شود.»

کد خبر 6083383

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • کامنت موشن| شکارچی کرکس، برگ برنده رزم هوایی ایران
  • گزارش تصویری شبکه الجزیره از توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران
  • فیلم| گزارش شبکه الجزیره از توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران