Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی امروز و روز‌های آینده گفت: از امروز تا روز چهارشنبه با استقرار الگوی گرم جوی پایدار با افزایش محسوس دما در کشور خواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: پنج شنبه و جمعه با عبور سامانه بارشی از روی کشور در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات شمالی البرز و بخش‌های شمال شرق با بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی مواجهه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: از امروز تا آخر هفته در شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل با وزش باد‌های شدید مواجهه خواهیم شد که منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. در همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد به تناوب در جنوب سمنان، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران رخداد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را داریم.

گودرزی در ادامه بیان کرد: از ظهر سه شنبه و چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و احتمال وقوع گرد و خاک برای جنوب غرب کشور و استان بوشهر وجود دارد.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی امروز بیان کرد: تهران امروز صاف و در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوای تهران در گرمترین ساعات به ۳۹ درجه خواهد رسید.

وی به میزان گفت: تهران از چهارشنبه خنک‌تر خواهد شود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز خنک‌ترین استان کشور شهرکرد با دمای هوای ۱۲ درجه و اهواز با دمای ۴۷ درجه گرم‌ترین شهر کشور است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش باران رعد و برق عراق گرد و خاک وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: هم اکنون آسمان استان در اغلب مناطق ابری و در برخی نقاط با بارش‌های پراکنده و محلی باران همراه است.

وی افزود: از بعدازظهر امروز بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق برای استان پیش‌بینی شده که بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی نیز صادر شده است.

قدیمی ادامه داد: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد که به همین سبب توصیه می‌شود هم استانی‌ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به دلیل رخداد رعد و برق اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی استان گفت: این سامانه از اواخر وقت امروز از منطقه خارج می‌شود و از فردا تا پایان این هفته بارشی برای استان پیش بینی نشده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی روز‌های آینده سرعت وزش باد در مناطق مختلف استان افزیش می‌یابد و شدت آن روز چهارشنبه در برخی مناطق به حدنسبتاً شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دما‌ی هوا به طور موقت کاهش یافته و هوا خنک‌تر می‌شود، گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۶ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

دیگر خبرها

  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان