Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرنشینى احسان قائم‌مقامى مهمترین اتفاق دور ششم مسابقات شطرنج غرب آسیا بود. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دورهای پنجم و ششم مسابقات شطرنج غرب آسیا روز گذشته (یکشنبه) به پایان رسید و نمایندگان ایران مقابل حریفان خود به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور پنجم، هر سه نماینده بانوان ایران (سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب و آنوشا مهدیان) مقابل حریفان خود به برتری رسیدند. در بخش مردان نیز امیررضا پوررمضانعلی مقابل آرین غلامی به پیروزی رسید و احسان قائم مقامی برابر حریف اردنی خود به تساوی رضایت داد.

در دور ششم و در بخش بانوان جدال خادم الشریعه و على‌نسب به تساوى رسید تا على نسب در صدر جدول باقى بماند. در این دور مهدیان نیز مقابل حریفش به برترى رسید. در بخش آقایان قائم مقامى موفق به کسب برترى مقابل پوررمضانعلى شد تا به صدر جدول صعود کند. غلامى نیز در این دور برابر حریف اردنى‌اش به پیروزى رسید.

مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا با حضور 13 کشور به نام های ایران، قطر، یمن، سوریه، کویت، اردن، بحرین، فلسطین، لبنان، عراق، عربستان، امارات متحده عربی و عمان تا 6 تیرماه در اردن برگزار می شود.

این رقابت ها هر دو سال یک بار برگزار می شود و قهرمان آن در بخش آقایان و بانوان جواز صعود مستقیم به رقابت های جام جهانی را کسب می کند. پیش از این پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایى و علیرضا فیروزجا جواز حضور در رقابت های جام جهانی را کسب کرده‌اند.

توافق فدراسیون‌های شطرنج و ورزش کارگری برای همکاری مشترک

انتهای پیام/

R1351/P/S3,33/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شطرنج

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شطرنج شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ملی امید زنان ایران در دوم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه در جدال با شطرنج‌بازان کشور نپال موفق به برتری قاطعانه ۴ بر ۰ شد.

آناهیتا زاهدی فر در این دور از مسابقات استراحت کرد و ایرانی‌ها با ترکیب میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف موفق به شکست نمایندگان کشور نپال شدند.

ملی‌پوشان ایران در دور نخست مقابل شطرنج‌بازان کشور مغولستان به تساوی رسیده بودند.

تیم ملی امید زنان ایران با کسب نتیجه تساوی ۲-۲ برابر شطرنج‌بازان مغولستان و کسب پیروزی قاطعانه ۴ بر ۰ برابر نپال هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند.

جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در حال برگزاری است.

برتری تیم ملی مردان ایران در دور دوم

تیم ملی امید مردان نیز در دور دوم پیکارهای شهرهای آسیا در خانتی مانسیسک روسیه با حفظ نوار پیروزی‌ها و با ترکیب مسعود مصدق پور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی وارد میدان شدند و برابر تیم بغدادی از کشور عراق به پیروزی رسیدند و با نتیجه ۴ بر ۰ حریف عراقی را شکست دادند. بردیا دانشور در این دور از مسابقات استراحت کرد.

با وجود سرمایه‌گذاری روس‌ها در این مسابقات و حضور ۴ تیم از این کشور که میزبانی مسابقات را برعهده دارد، تیم ملی امید ایران با کسب دو پیروزی قاطعانه ۴ بر ۰ برابر رقبا در دو دور ابتدایی، هم‌اکنون با اقتدار صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات خانتی مانسیسک روسیه است.

شطرنج ایران پس از گذشت چندین سال در این مسابقات حضور دارد. جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در حال برگزاری است. 

دیگر خبرها

  • تاج صعود به جام جهانی را تماشا کرد (عکس)
  • جام ملت‌های آسیا| برد پرگل تیم ملی فوتسال مقابل قرقیزستان/ صعود شاگردان شمسایی به جام جهانی ۲۰۲۴
  • «العین» به فینال آسیا صعود کرد/ «الهلال» و ستاره‌هایش حذف شدند
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد
  • جام ملت های فوتسال آسیا/ ژاپن حذف شد
  • حذف غیرمنتظره ژاپن از فوتسال آسیا
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران